Η αξιολόγηση των μαθητών μας

Η αξιολόγηση των μαθητών μας
Του Ξενοφώντα Ακροπολίτη.

Οι παρατεταμένες διακοπές της στήλης, δεν οφείλονται σε προσωπικές διακοπές. Άλλωστε δεν υπάρχουν κεφάλαια για να χρηματοδοτηθούν.

Απλά, η προσπάθεια της ερμηνείας των συμβαινόντων στην Ελληνική Πραγματικότητα μετά το καλοκαίρι δε χρειαζόταν.
 
Ήταν άμεσα και σκληρά αντιληπτή από όλους, άρα περιττή η όποια ανάλυση. Μάλλον πολύ δυσάρεστη υπόμνηση θα ήταν. Και βαρετή.
 
Αλλά σήμερα, το τεράστιο θέμα της Παιδείας όσον αφορά το μέλλον της κοινωνίας και της χώρας είναι πέρα και πάνω από την καθημερινότητα.
 
Με τον πλέον πανηγυρικό τρόπο, οι μαθητές μας έμειναν συνολικά μετεξεταστέοι. Μαζί με αυτούς έμειναν και οι καθηγητές και οι δάσκαλοί τους, φυσικά. Αλλά έμειναν μετεξεταστέοι και οι εμπνευστές των διαφόρων «προγραμμάτων» του Υπουργείου, που περισσότερο στόχο έχουν να επιβεβαιώσουν την προσωπική τους κοσμοθεωρία, παρά να φτιάξουν ένα πρόγραμμα σπουδών.
 
Να προσθέσω και μερικούς από τους Υπουργούς – όχι όλους. Αλλά τι σημασία έχουν οι ευθύνες πια.
 
Η Παιδεία είναι η μόνη εξασφάλιση της συνέχειας ενός Έθνους, είτε είναι μόνο του είτε όταν σαν κράτος ανήκει σε κάτι μεγαλύτερο, την ΕΕ, εν προκειμένω.
 
Και μιλάμε για την αξιολόγηση μαθητών 15 χρόνων. Δεν είναι τυχαία η επιλογή της ηλικίας. Αν ένας έφηβος στην ηλικία αυτή είναι σχεδόν αγράμματος, για την κοινωνία και την Πολιτεία, είναι ένας ακόμα μελλοντικός πολίτης που στερείται τη δυνατότητα της κρίσης – βασική ιδιότητα του πολίτη στα δημοκρατικά καθεστώτα. Και κρίση δε μπορεί να έχει κάποιος αν δεν έχει οργανωμένη γνώση, όση του αναλογεί σε κάθε ηλικία.
 
Αλλιώς καταλαβαίνει μόνο συνθήματα, κατά κανόνα μία απλοποιημένη ερμηνεία της πραγματικότητας που έχει το χρώμα που προτιμά ο συντάκτης του συνθήματος.
 
Η ζημιά που έχουμε πάθει από την α-Παιδεία, είναι τεράστια. Πολύ μεγαλύτερη από το ότι δεν θα έχουμε F-35 , ενώ θα έχει η Τουρκία.