Ξεπερνά η τεχνολογία την ασφάλιση

Η τεχνολογία θα καταστήσει την ασφάλιση απαρχαιωμένη; Αυτή ήταν η αυστηρή ερώτηση που έθεσε ο William Hartnett, πρώην διευθυντής της Microsoft και της ACORD, στην εναρκτήρια ομιλία του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Ασφαλίσεων 2017

«Η τεχνολογία θα καταστήσει την ασφάλιση απαρχαιωμένη;»
 
Αυτή ήταν η αυστηρή ερώτηση που έθεσε ο William Hartnett, πρώην διευθυντής της Microsoft και της ACORD, στην εναρκτήρια ομιλία του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Ασφαλίσεων 2017, στις 26-27 Απριλίου στο Des Moines.
 
Η ετήσια εκδήλωση χρηματοδοτείται από έναν συνασπισμό ασφαλιστών της Iowa, αντασφαλιστές, παρόχους ηλεκτρονικών συστημάτων, τμήματα ασφάλισης πανεπιστημίων και την υπηρεσία ιδιωτικής ασφάλισης του κράτους.
 
Αναφερόμενος στην ραγδαία ανάπτυξη και στην πτώση του κόστους των υπολογιστικών συστημάτων, ο Hartnett είπε ότι «πολλή τεχνολογία σήμερα φτάνει στο σημείο να είναι ουσιαστικά ελεύθερη».
 
Bill HartnettΟ Hartnett, ο οποίος ήταν επικεφαλής της επιχείρησης χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών της Microsoft για περισσότερο από δύο δεκαετίες, προέβλεψε ότι μέχρι το 2023 ένα ποσό 1.000 δολαρίων θα είναι σε θέση να αγοράσει όλες τις γνωστικές ικανότητες ενός ανθρώπινου εγκεφάλου.
 
Σε μόλις δύο χρόνια αργότερα, το 2025, τα 1.000 δολάρια θα είναι σε θέση να αγοράσουν το ισοδύναμο των γνωστικών δυνατοτήτων όλων των ανθρώπινων εγκεφάλων στη γη.
 
Οι συνέπειες αυτού για τους ασφαλιστές, δήλωσε ο Hartnett, είναι ότι ο έλεγχος των ασφαλιστικών κινδύνων θα ενσωματωθεί σε "έξυπνες" συσκευές που θα παρακολουθούν και θα ρυθμίζουν το πού ζούμε και δουλεύουμε και πώς ταξιδεύουμε. Τελικά, το επίπεδο ενός ατομικού κινδύνου θα προσδιοριστεί με τέτοια ακρίβεια ώστε ο "νόμος των μεγάλων αριθμών", που αποτελεί τη βάση της τιμολόγησης στην  ασφάλιση να μπορεί να καταστεί άσχετος.
 
«Μπορούμε να φτάσουμε σε "κοινωνίες κινδύνων" του ενός», είπε ο Hartnett. «Αυτό δεν ακούγεται σαν ασφάλιση. Εφόσον δεν κάνουμε πια ασφαλίσεις απλώς ας το παραδεχτούμε.»
 
Ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η ασφάλιση καθίσταται ένα μόνο στοιχείο σε ένα σύνολο εξατομικευμένων υπηρεσιών διαχείρισης κινδύνου δόθηκε από τον ομιλητή Matteo Carbone, ιδρυτή του Παρατηρητηρίου Connected Insurance, ενός οργανισμού ασφαλιστικής καινοτομίας που εδρεύει στο Μιλάνο της Ιταλίας, με συμμετέχοντες από όλη την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
 
Σύμφωνα με τον Carbone, μια ιταλική ασφαλιστική εταιρεία αυτοκινήτων χρησιμοποίησε προηγμένη διαδικτυακή τεχνολογία για να επιτύχει τους τέσσερις παράγοντες της επιτυχίας: παραγωγικότητα, κερδοφορία, εγγύτητα στους πελάτες και διατηρησιμότητα.
 
Ο Carbone δήλωσε ότι προσφέρθηκε μειωμένο ασφάλιστρο συν ένα πακέτο προαιρετικών υπηρεσιών σε πελάτες που θα δέχονταν οικειοθελώς τηλεματικές συσκευές παρακολούθησης στα οχήματά τους, κάτι που τότε ήταν ακόμα μια καινοτομία.
 
Όπως είπε, διαπιστώθηκε μια άμεση ώθηση στην παραγωγικότητα του underwriting καθώς οι οδηγοί με σχετικά καλά προφίλ κινδύνου, οικειοθελώς επιλεγμένοι για τηλεματική κάλυψη, είχαν σχεδόν 20% λιγότερες απαιτήσεις από τον μέσο όρο της αγοράς.
 
Οι πληροφορίες που παρείχε η τηλεματική συνέβαλαν στη μείωση κατά 7% του μέσου κόστους των απαιτήσεων, συνέχισε ο Carbone. Με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και σε βάθος για τα ατυχήματα, η ασφαλιστική διέθετε περισσότερο χρόνο για να συγκρίνει και να διαχειριστεί το κόστος επισκευών και να αμφισβητήσει εκτιμήσεις από συνεργεία με διογκωμένες αξιώσεις.
 
Φέρνοντας ένα παράδειγμα ανέφερε ότι οι οθόνες στα ασφαλισμένα οχήματα μπορούν να μετρήσουν και να καταγράψουν τις συνέπειες μιας σύγκρουσης, επιτρέποντας στην εταιρεία να αμφισβητήσει τις διογκωμένες αξιώσεις σωματικών βλαβών και υλικών ζημιών που προκλήθηκαν από ατύχημα με χαμηλές επιπτώσεις.
 
Πρόσθεσε ότι το πρόγραμμα συμβάλλει άμεσα στην κερδοφορία των επιχειρήσεων και στην «εγγύτητα» προς τους πελάτες καθώς οι περισσότεροι επιλέγουν να πληρώσουν για το ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών που διατίθεται. Οι υπηρεσίες, προσβάσιμες μέσω ενός smartphone, καλύπτουν κάθε φάση της οδηγικής εμπειρίας. Παρέχουν, μεταξύ άλλων, ειδοποιήσεις σχετικά με την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες, την ταχύτητα ή και το φρενάρισμα του οδηγού. Υπάρχουν ακόμη πληροφορίες σχετικά με τους κινδύνους στις θέσεις στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένου ενός μοναδικού χαρακτηριστικού κλήσης προσωπικού security για να συνοδεύσει με ασφάλεια τον οδηγό που παρκάρει το αυτοκίνητό του.
 
Το αποτέλεσμα, κατέληξε, ήταν λιγότερες ακυρώσεις συμβολαίων και περισσότερη διατηρησιμότητα από τους χρήστες του προγράμματος σε σχέση με πελάτες σε ανταγωνίστριες εταιρείες.
                                          

Πηγή: insurancejournal.com

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics