Νέες εστίες πωλήσεων και νέα ασφαλιστικά προϊόντα

Του Γιάννη Βερμισσώ Όλο και νέα «φράγματα» σπάει η διαδικασία προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων.

Του Γιάννη Βερμισσώ

Όλο και νέα  «φράγματα»  σπάει  η  διαδικασία προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων. Το αποτέλεσμα είναι να μεταφέρεται η πώλησή τους σε νέα  «σημεία-εστίες» και να εντάσσεται η όλη φιλοσοφία της παροχής ασφάλισης σε μια άλλη λογική…. αριθμομετρική ή ποσοτική. Το λιανεμπόριο κερδίζει τη δική του θέση στα κανάλια  διανομής.   

Σε μεγάλα καταστήματα λιανεμπορίου,  για παράδειγμα,  οι πελάτες που περνούν από τα ταμεία βλέπουν ενημερωτικά φυλλάδια ασφαλιστικών προϊόντων και εταιρειών.

Ακολούθως τους  γίνεται πρόταση,  και τελικά μπορεί να απολάβουν και ενημέρωση από την ταμία ώστε να αγοράσουν ένα πρόγραμμα.  Ασφάλιση περιεχομένου σπιτιού για φυσικά φαινόμενα, κλοπή και άλλα διάφορα άλλα..

Οι ταμίες δεν είναι ασφαλιστικοί διαμεσολαβούντες, ούτε όμως και τα προϊόντα είναι τα ίδια που πωλούν τα παραδοσιακά κανάλια διανομής.

Όμως δεν είναι μόνο αυτό.

Την ίδια ώρα αναπτύσσονται νέα ευρηματικά προϊόντα που ασφαλίζουν με τον «πόντο», την «χρήση» ,την «ώρα» και άλλες σχετικές ποσοτικές  προσεγγίσεις… που  παίζουν ρόλο μετρητή που παρέχει την βάση για αντίστοιχες χρεώσεις..

Είναι μια νέα τάση, εξέλιξη, προσέγγιση που σαφώς αλλάζει τον χάρτη της αγοράς…

Και σημεία πώλησης καινούργια και νέου τύπου προϊόντα.

Τελικά διαπιστώνεται ότι οι ασφαλίσεις και τα ασφαλιστικά συμβόλαια πωλούνται και από αλλού… και όχι μόνο από τα έως πρότινος γνωστά κανάλια διανομής.

Είναι προφανές ότι η διανομή άρχισε, εξελίχθηκε και επεκτείνεται προς πολλές κατευθύνσεις όπως επίσης προκύπτει ότι και τα ασφαλιστικά προϊόντα εντάσσονται όχι εντός αλλά πλησίον των άλλων καταναλωτικών ειδών. 

Τα φράγματα σπάνε… είναι νομοτέλεια!  Και δημιουργούνται νέα που επίσης είναι νομοτέλεια.

Ωστόσο η τάση αυτή οδηγεί και σε απλοποιήσεις.

Δηλαδή τα ασφαλιστικά προϊόντα απλοποιούνται , απαλλάσσονται από υπερφορτώσεις και σύνθετες παροχές και για να πουληθούν άμεσα, με ταχύτητα, και φθηνά ώστε να μην προκαλούν δισταγμό ή αναστολές  στον υποψήφιο αγοραστή που «δεν έχει να χάσει και πολλά αγοράζοντας και ένα πρόγραμμα.

Όλα συνιστούν εξελίξεις που ξαφνιάζουν, εντυπωσιάζουν, προκαλούν και συνιστούν μια πρόταση προς δοκιμή που αναζητά να πείσει…

Δεν πρέπει να παραβλάψουμε όμως ότι: οι συνθήκες αλλάζουν και από την μία οι εποπτικές αρχές και το πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς γίνεται αυστηρότατο έως «στραγγαλιστικό» και από την άλλη κάποιες ασφαλίσεις πωλούνται ολοένα και ευκολότερα, χωρίς πολλά λόγια…

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics