Σ. Συγγρός: «Η σκυτάλη της διαμεσολάβησης να περάσει στη νέα γενιά»

Της Δήμητρας Κουράση «Χρυσή» δεκαετία, με ευκαιρίες που πρέπει να αξιοποιηθούν, προβλέπει για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση ο κύριος Σταμάτης Συγγρός.

Της Δήμητρας Κουράση

«Χρυσή»  δεκαετία, με ευκαιρίες που πρέπει να αξιοποιηθούν,  προβλέπει για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση ο κύριος Σταμάτης Συγγρός. Πιστεύει στην θέσπιση κινήτρων, συστήνει πιο μαχητική παρουσία του κλάδου και ζητά κίνητρα από την πολιτεία. 

Με αισιόδοξες σκέψεις και παροτρύνσεις για ανάπτυξη της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης εμφανίζεται ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Εμπορικός Διευθυντής της Victory Promise, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Insurance-eea.

Επιγραμματικά αναφέρει ότι:

«Στα χέρια κάθε διαμεσολαβητή βρίσκεται το μέλλον του»

«Η καλύτερη 10ετία για το θεσμό και για τον διαμεσολαβητή, ξεκινά τώρα»

«Να πάψει η πολιτεία να είναι εχθρική στην ιδιωτική ασφάλιση και να την αξιοποιήσει στην δημιουργία κοινωνικής ευημερίας».

Στο πλαίσιο αυτό διατύπωσε τις απόψεις του οι οποίες συνοψίζονται στα εξής:

Υπάρχει ανάγκη ανάπτυξης ασφαλιστικής συνείδησης στην αγορά

Η ασφαλιστική συνείδηση έχει αρχίσει να αναπτύσσεται. Όμως αυτό γίνεται βίαια καθώς στα χρόνια της κρίσης ο πολίτης κατανοεί με σκληρό τρόπο την ανάγκη της Ασφάλισης ωθούμενος από τις οικονομικές συνθήκες και τα αδιέξοδα τα οποία πλέον πρέπει να αντιμετωπίσει από μόνος του λόγω της απομειούμενης συνδρομής του κοινωνικού κράτους.

Ζούσαμε σε ένα λάθος κόσμο.

Είχαμε ένα δημόσιο το οποίο φυτοζωούσε και προχωρεί έως σήμερα χωρίς μελέτη και με δανεικά. Έδινε πολλές φορές άσκοπες κοινωνικές παροχές και αδικούσε κοινωνικά στρώματα. Αυτό κάποια στιγμή κατέρρευσε και οδηγηθήκαμε στην κρίση. Όλη αυτή η ιστορία μπορούσε να έχει αποφευχθεί εάν οι έχοντες την εξουσία είχαν δώσει στην ιδιωτική ασφάλιση χώρο να αναπτυχθεί και κίνητρα. Σε αυτή την περίπτωση θα είχαμε μια καλύτερη Ελλάδα και μία πολύ καλύτερη ποιότητα παροχών με αξιόπιστες και υγιείς εταιρείες. Υπήρχε ένα τόσο στρεβλό ασφαλιστικό σύστημα που οδήγησε τον κόσμο από τη μία υπερβολή στην άλλη. Είμαστε πια πιο πολύ καταναλωτές.

Είναι και ευθύνη των φορέων να αναδείξουν τα οφέλη της ασφαλιστικής βιομηχανίας.

Η ασφαλιστική βιομηχανία έχει μεγαλώσει και έχει αναπτυχθεί πάρα πολύ στην αγορά. Έχουμε μια πολύ ελκυστική οικονομική ιδιωτική ασφάλιση. Η Ελλάδα προς το παρόν είναι μια πολύ φθηνή χώρα σε ό,τι αφορά την παροχή των ασφαλιστικών προϊόντων.

Στη διαμεσολάβηση τα πράγματα έχουν αλλάξει ριζικά.

Όλοι πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τη θέση μας στον τρόπο που κάνουμε τη δουλειά μας. Έχει να κάνει και με τον τρόπο που εκλαμβάνει ο διαμεσολαβητής το μοντέλο που πρέπει να ακολουθήσει ώστε να γίνει παραγωγικός στη δουλειά του. Πλέον ο τύπος του ασφαλιστή που «μιλάει πολύ» και «πιέζει πολύ», δεν είναι αποδεκτός. Απορρίπτεται χωρίς καμία δεύτερη σκέψη. Ο νέος ασφαλιστής χρειάζεται να επενδύσει στη δια βίου μάθηση.

Χρειάζεται η σκυτάλη να περάσει στους νέους ανθρώπους.

Είναι το μέλλον μας. Εξαρτάται η επιβίωση της ασφάλισης σε αυτό. Νέες ιδέες, νέα δεδομένα.

Το 80% των χαρτοφυλακίων το διαχειρίζεται η παλιά γενιά.

Δεν παράγεται νέο αίμα. Δεν μπαίνει νέος κόσμος στο επάγγελμα. Αυτό δημιουργεί ένα πρόβλημα και στις εταιρείες αλλά και στους επιχειρηματίες του χώρου, καθώς έχουν έρθει στην πρώτη γραμμή του προβλήματος. Μεγάλος εχθρός είναι το διαδίκτυο, το οποίο καλύπτει κενά της διαμεσολάβησης. Ο καταναλωτής σήμερα και κυρίως οι νέοι άνθρωποι, βλέπουν την ασφάλιση ως ένα έξοδο που αύριο το πρωί θα τους στερήσει μια επιθυμία.  Αυτό θα αλλάξει με την προσωπική δουλειά του διαμεσολαβητή, ο οποίος θα μάθει να αναγνωρίζει ανάγκες ενός νέου ανθρώπου και να τις ‘φέρνει’ μπροστά και να προτείνει πράγματα όπου πραγματικά τα έχει ανάγκη και συμβαδίζουν με τις επιθυμίες και τον τρόπο ζωής που έχει επιλέξει να ζει. Το διαδίκτυο δεν μπορεί να προσφέρει την προσωπική επικοινωνία και επισκιάζει το επάγγελμα. Δεν μπορεί να δώσει περισσότερες λύσεις και να προσαρμόσει στις ανάγκες του καταναλωτή την ασφαλιστική κάλυψη. Κάτι το οποίο παρουσιάζεται ως ‘φθηνότερη επιλογή’ μπορεί τελικά να οδηγήσει στην ‘ακριβότερη’. Πρέπει να υπάρξει σωστή επικοινωνία και από τις δύο πλευρές. Οι νέοι άνθρωποι είναι η απάντηση στο πρόβλημα αυτό.

Για την IDD και την εφαρμογή της

Η εφαρμογή της IDD είναι η αφορμή της υλοποίησης ενός ήδη υπάρχοντος ασφαλιστικού νόμου που ισχύει από το 2006. Μόνο θετικά μπορούμε να το δούμε.

Πρέπει να αναδεικνύουμε τις ευκαιρίες στην ασφαλιστική αγορά.

Είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο, βρισκόμαστε σε μια διαρκή ψυχανάλυση. Οι διαμεσολαβητές πρέπει να το αναγνωρίσουν και να προχωρήσουν.

Είναι αναγκαίο για τη διαμεσολάβηση να μπουν τα νέα παιδιά μέσα. Είναι θέμα επιβίωσης να μειωθεί ο μέσος ηλικιακός όρος και να μιλήσουμε στις γενιές που έρχονται.

Κλείνοντας, της συζήτηση ο κ. Συγγρός ανέφερε ότι η πολιτεία οφείλει να αγκαλιάσει την ασφάλιση, να δώσει κίνητρα και να την ενθαρρύνει. Προς όφελός της κάθε κυβέρνησης και ευρύτερα του πολιτικού συστήματος είναι να δημιουργηθεί μια ανταποδοτική συνεργασία κράτους- ιδιωτικής ασφάλισης. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτευχθεί  ένα πιο κοινωνικό κράτος, και θα δημιουργηθεί μια πιο εξελιγμένη κοινωνία.

Πρωταγωνιστικό ρόλο θα αναλάβουν οι νέοι που θα εισέλθουν στο επάγγελμα και η παλαιότερη γενιά οφείλει να δώσει την σκυτάλη στους νέους που αποτυπώνουν τον παλμό της κοινωνίας μας..

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics