Ζητούν λύσεις τα «καυτά» προβλήματα της διαμεσολάβησης

Του Γιάννη Βερμισσώ Με ανοικτά μέτωπα στο φορολογικό και το ασφαλιστικό καθεστώς καθώς και το Bancassurance ο κλάδος της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, βιώνει όλο και δυσκολότερες συνθήκες στην καθημερινότητά του.

Του Γιάννη Βερμισσώ

Με ανοικτά μέτωπα στο φορολογικό και το ασφαλιστικό καθεστώς καθώς και το Bancassurance, ο κλάδος της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, βιώνει όλο και δυσκολότερες συνθήκες στην καθημερινότητά του.  


Η απουσία κινήτρων για την ενίσχυση των επαγγελματιών και την παρακίνηση πολιτών να ασφαλιστούν καθώς και άλλα επιμέρους προβλήματα οδηγούν επαγγελματίες με χρόνια στην αγορά να διακατέχονται από έντονο προβληματισμό για την συνέχεια. Όμως υπάρχουν και λύσεις που εντοπίζονται και δρομολογούνται . 

Την κατάσταση στον τομέα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης ξεκινά να σκιαγραφεί το insurance eea μιλώντας με ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές –των οποίων και θα παρουσιάσει προσεχώς τις απόψεις-, Αυτοί κατά περίπτωση, αναδεικνύουν θέματα, δυσκολίες, ανησυχίες,  και περιγράφουν τις συνθήκες που βιώνουν.

ΠΑΡΑΓΚΩΝΙΖΕΤΑΙ Η ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχει γενική αγωνία για τις πρακτικές που αναπτύσσονται από ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες επιδιώκουν άμεσα ή έμμεσα την απευθείας επικοινωνία με πελάτες της διαμεσολάβησης οι οποίοι έχουν συμβόλαιά τους –των εταιρειών- οπότε αποκτούν πρόσβαση σε αυτούς.  Υπάρχουν διαμεσολαβούντες που τονίζουν στο insurance-eea ότι «υπάρχουν κάποιες εταιρείες που θεσπίζουν διαδικασίες που παραγκωνίζουν τους διαμεσολαβητές». Και εδώ υπάρχει περιθώριο να τηρηθούν κανόνες και να εφαρμοστούν  συνθήκες δικαίου.

ΦΟΥΝΤΩΝΟΥΝ ΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Εξίσου κορυφαίο θέμα είναι και η ανάπτυξη των εναλλακτικών δικτύων που σαφώς και  μεγαλώνει με τον χρόνο,  και αντλεί και πάλι παλιούς ή νέους δυνητικούς πελάτες πλήττοντας την διαμεσολάβηση. Εσχάτως, όπως διαπιστώνεται από τους ανθρώπους της αγοράς υπάρχει αναζωπύρωση στο ενδιαφέρον για εναλλακτικά δίκτυα γεγονός που ταράσσει την έως σήμερα ομαλή σε κάποιο βαθμό συμβίωση τους με τα παραδοσιακά δίκτυα.

ΝΈΟΙ ΠΑΙΚΤΕΣ ΣΤΟ BANCASSURANCE

Το Bancassurance επιμένει να λειτουργεί με τρόπο που πλήττει σε πολλές περιπτώσεις την ασφαλιστική διαμεσολάβηση και  της απορροφά πελάτες, φαινόμενο που γίνεται εντονότερο στην περιφέρεια της χώρας και λιγότερα στα μεγάλα  αστικά κέντρα. Μάλιστα τα στοιχεία δείχνουν ότι και τράπεζες που στο παρελθόν είχαν αδρανή συμπεριφορά σήμερα έχουν επιδοθεί σε προσπάθεια ασφάλισης τους πελατολογίου τους.

ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΑ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΩΝ

Η πώληση των ασφαλειών από καταστήματα λιανικής και άλλες δραστηριότητες επίσης αποτελεί ισχυρά αναπτυσσόμενα φαινόμενο που δημιουργεί ανησυχία και προκαλεί βλάβη στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση. Την ώρα που εφαρμόζεται η IDD και βάζει σκληρούς κανόνες  στους επαγγελματίες για την ενημέρωση επί της ασφάλισης , είναι παράδοξη η ελευθερία πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων από «εστίες» που αδυνατούν να ενημερώσουν για τα ασφαλιστικά συμβόλαια.

Υπάρχουν και άλλα πολλά θέματα που έχουν καταγραφεί και αποτυπώνουν μια μεγάλη πραγματικότητα. Η ελληνική πολιτεία και η Ευρωπαική Ένωση και οι θεσμικοί φορείς θεσπίζουν μέτρα και βάζουν κανόνες, αναπτύσσουν την εκπαίδευση και ζητούν πιστοποιήσεις όταν την ίδια ώρα τα ασφαλιστικά συμβόλαια πωλούνται εύκολα από καταστήματα, το διαδίκτυο, ακόμα και τα κινητά τηλέφωνα. Οι δύο αυτοί «κόσμοι» είναι αντίθετοι και μοιάζει σαν να επιχειρείται να δυσκολευτεί το έργο των επαγγελματιών και να απλοποιηθεί η διαδικασία της πώλησης εκτός επαγγελματιών.

Όλα δείχνουν ότι η ασφαλιστική διαμεσολάβηση εισέρχεται σε μια νέα περίοδο στοχευμένων διεκδικήσεων όπου η εμπειρία των έως σήμερα δράσεων θα μετουσιωθεί σε λύσεις που πρέπει να δοθούν για να επικρατήσουν ομαλές συνθήκες λειτουργίας του ανταγωνισμού στην αγορά.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics