Εκπρόσωποι της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης αποτιμούν το 2019 και προβλέπουν για το 2020

Τις αλλαγές που συντελέστηκαν στην αγορά ιδιωτικής ασφάλισης το 2019 καθώς και τις εκτιμήσεις τους για το 2020 καταγράφουν στο insurance-eea οι εκπρόσωποι της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης που λειτουργούν στην αγορά, μετέχουν στα Επιμελητήρια και εργάζονται για τα συλλογικά του κλάδου σε πανελλαδικό ή τοπικό επίπεδο.

Η πρόεδρος του ΣΠΑΤΕ και γ.γ της ΠΟΑΔ κυρία Μαρία Δημητριάδη καταγράφει την εξέλιξη του 2019 και καταθέτει τις εκτιμήσεις της για το 2020 σχετικά με την ανάπτυξη της ιδιωτικής ασφάλισης στην ελληνική αγορά.

  • Ερώτηση: Στο 2019 διακρίνατε ότι οι πολίτες άρχισαν να ενδιαφέρονται, να ρωτούν ή να συνάπτουν συμβόλαια σε μεγαλύτερο βαθμό από το 2018.

Απάντηση: Το 2019 ήταν μια χρονιά αλλαγών σε πολιτικό επίπεδο,είχαμε τρεις εκλογικές αναμετρήσεις που οδήγησαν στην  αλλαγή του πολιτικού γίγνεσθαι και σε ασφαλιστικό επίπεδο είχαμε την εφαρμογή και την αναγκαία προσαρμογή στην νέα Ασφαλιστική Νομοθεσία  IDD Ν4583/2018 σε συνδυασμό με τον Γενικό Κανονισμό 2016/679 της ΕΕ  για την Προστασία από την επεξεργασία των Προσωπικών Δεδομένων Φυσικών Προσώπων. Θα χαρακτήριζα λοιπόν το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς που πέρασε, περίοδο με έντονες διακυμάνσεις και αβεβαιότητα. Σε αντίθεση με το τελευταίο τρίμηνο που είχαμε αλλαγή του οικονομικού κλίματος με μηνύματα αισιοδοξίας  και σταδιακή ανάκαμψη των οικονομικών δεικτών κάτι που  προοδευτικά συνεχίζεται και μέσα στο 2020. Εξέλιξη  των παραπάνω ήταν το αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών για την αναζήτηση προσφορών ιδιωτικών προγραμμάτων υγείας, η αύξηση των πρωτασφαλιστηρίων αυτοκινήτων καθώς και η συνέχιση δημιουργίας προγραμμάτων Pension από τις  Επιχειρήσεις.

  • Ερώτηση: Το 2020 ποιες είναι οι προσδοκίες σας (τι περιμένετε) και τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει στην αγορά, και στις συνθήκες που περιβάλλουν το επάγγελμα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Απάντηση: Το 2020 προσδοκώ και επιβάλλεται όλοι να εργαστούμε προς μια κατεύθυνση, Ασφαλιστικές Εταιρίες, Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές, Εποπτεία και Θεσμικοί Φορείς, μετάδοση και εμπέδωση του  Ασφαλιστικού Προϊόντος, ως Μέσο Πρόληψης και Προστασίας. Είναι ανάγκη ο Καταναλωτής Ιδιώτης ή Επιχειρηματίας, να κατανοήσει την Ασφάλιση ως εργαλείο δημιουργίας αποταμιευτικού κεφαλαίου, προστασίας της επιχειρηματικής του περιουσίας και φήμης, δημιουργίας ικανών και αναγκαίων συνθηκών για την αξιοπρεπή αντιμετώπιση περιστατικών που αφορούν την υγεία του αλλά και την προστασία του επιχειρηματία όταν καλείτε να πάρει αποφάσεις μέσα σε ένα έντονα μεταβαλλόμενο περιβάλλον και παράλληλα διαχειρίζεται σημαντικό όγκο και ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των πελατών του, τα οποία και υποχρεούται να διασφαλίσει.

Στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει αφενός οι Ασφαλιστικές Εταιρίες να ανταποκριθούν με νέα προγράμματα, προσαρμοσμένα  στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών και των αγορών  και αφετέρου η Διεύθυνση Εποπτείας να διασφαλίσει κλίμα ισότιμης μεταχείρισης όλων των καναλιών διανομής ασφαλιστικών προϊόντων, μέσα από διαρκείς ελέγχους για την πιστή τήρηση των διατάξεων του Ν4583/2018. Επιπρόσθετα, αναδεικνύεται η αναγκαιότητα θέσπισης, εκ μέρους της Πολιτείας, Νομοθετικού Πλαισίου που να προβλέπει την Φόρο απαλλαγή των καταβαλλόμενων ασφαλίστρων Υγείας, Σύνταξης, Περιουσίας.

Τέλος για τον επαγγελματία Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή,  ο οποίος σήμερα χαρακτηρίζεται από άριστη  γνώση , εμπειρία και διαρκή μάθηση, την μεγαλύτερη πρόκληση αποτελεί η αξιοποίηση των νέων  ψηφιακών  τεχνολογιών σε συνδυασμό με την προσωπική επαφή με τον Πελάτη. Η τελευταία, παραμένει αδιαμφισβήτητα “διαχρονική αξία” και εξελίσσεται με την νέα τεχνολογική πραγματικότητα, προσφέροντας υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση.

Καλή Παραγωγική Χρονιά σε όλους τους Συναδέλφους μου!!!!


Ο κύριος Γκαργκάσουλας Κωνσταντίνος Α’ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Αργολίδας και ασφαλιστικός διαμεσολαβητής καταθέτει την άποψή του για τις προσδοκίες του 2020 και τον απολογισμό του 2019.

  • Ερώτηση: Στο 2019 διακρίνατε ότι οι πολίτες άρχισαν να ενδιαφέρονται, να ρωτούν ή να συνάπτουν συμβόλαια σε μεγαλύτερο βαθμό από το 2018.

Απάντηση: Και βέβαια υπήρξε αυξητική τάση στο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματα υγείας και σύνταξης. Δεδομένου ότι φτάνουμε στο τέλος της κρίσης, αλλάζει και η ψυχολογία των πολιτών με αποτέλεσμα να ενισχυθεί το ενδιαφέρον και έτσι να κλείνει παραγωγικά η ασφαλιστική  χρονιά του 2019 αυξημένα έναντι του 2018.

  • Ερώτηση: Το  2020 ποιες είναι οι προσδοκίες σας (τι περιμένετε) και τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει στην αγορά, και στις συνθήκες που περιβάλλουν το επάγγελμα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Τώρα στο δεύτερο ερώτημά σας, οι προσδοκίες στην ασφαλιστική αγορά είναι σίγουρα πολύ μεγαλύτερες για το 2020 διότι ερχόμαστε πλέον σε μία κανονικότητα, οι εταιρίες έχουν ανταποκριθεί στο κάλεσμα της νέας εποχής με νέα προγράμματα. Όσοι ασχολούνται επαγγελματικά με την ασφαλιστική διαμεσολάβηση επαναπιστοποιούνται κάθε χρόνο (από τα λίγα επαγγέλματα που συμβαίνει αυτό). Και βέβαια έχει έρθει η ώρα να δοθούν κίνητρα στην ασφαλιστική αγορά, δηλαδή να εκπίπτουν επιτέλους τα ασφάλιστρα ζωής και υγείας από το φορολογητέο εισόδημα, όπως συμβαίνει στα περισσότερα σύγχρονα ευρωπαϊκά κράτη (βλ. Κύπρος που έδωσε περισσότερα φορολογικά κίνητρα στους ασφαλιζόμενους ).

Και φυσικά η ιδιωτική ασφάλιση πρέπει να είναι πυλώνας στήριξης της δημόσιας ασφάλισης δεδομένου  η δημόσια ασφάλιση δεν μπορεί να δώσει λύσεις και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου από ότι φαίνεται. Η ασφαλιστική αγορά αποτελεί ένα τεράστιο οικονομικό κεφάλαιο στο ελληνικό φορολογικό οικοδόμημα και χρήζει προσοχής.


Η πρόεδρος του Πανευβοϊκού Συνδέσμου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών κυρία Δέσποινα Καραμπέτσου μιλά στο insurance-eea για τον κλάδο και τις προοπτικές του.

Ερώτηση:Το 2019 διακρίνατε ότι οι πολίτες άρχισαν να ενδιαφέρονται, να ρωτούν ή να συνάπτουν συμβόλαια σε μεγαλύτερο βαθμό από το 2018.

Απάντηση: Σε λίγες μέρες το 2019 μαςαποχαιρετά. Ένας χρόνος όχι και τόσο εύκολος, δεδομένου ότι οι εκλογές και γενικά η κατάσταση στη χώρα δημιουργούσαν στους πολίτες ανασφάλεια και αναβλητικότητα. Παρόλα αυτά, τα μηνύματα που πήραμε ήταν ελπιδοφόρα. Υπήρξε αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών (σε σχέση με το 2018) για ενημέρωση σχετικά με τα ασφαλιστικά προγράμματα, κυρίως αυτά που αφορούν υγεία, σύνταξη και περιουσία. Φαίνεται πλέον καθαρά ότι οι πολίτες αρχίζουν να κατανοούν την αναγκαιότητα της ιδιωτικής ασφάλισης κι αυτό είναι πολύ ευχάριστο, γιατί εκτός ότι ο κόσμος αποκτά σιγά σιγά ασφαλιστική συνείδηση, δείχνει και την εμπιστοσύνη του στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση, που τα τελευταία είχε χάσει. Η σύναψη νέων συμβολαίων είχε την αναμενόμενη αύξηση που έχει κάθε χρόνο. Αυτό που έκανε τη διαφορά ήταν το αυξημένο ενδιαφέρον και η πρόθεση να ασφαλιστούν. Στα ήδη υπάρχοντα συμβόλαια, κυρίως αυτά της υγείας, υπήρξαν πολλές αλλαγές σε φθηνότερα προγράμματα λόγω της αρκετής θα έλεγα αύξησης των ασφαλίστρων.

Ερώτηση: Το νέο έτος 2020 ποιες είναι οι προσδοκίες σας (τι περιμένετε) και τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει στην αγορά, και στις συνθήκες που περιβάλλουν το επάγγελμα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Απάντηση: Για το 2020 είμαι αισιόδοξηΠιστεύω ότι θα υπάρξει αύξηση των πωλήσεων (αυτά τα μηνύματα πήραμε το 2019). Επίσης θα βοηθηθεί ο κλάδος αν υπάρξει κρατική παρέμβαση. Τα οικονομικά μεγέθη του κράτους έχουν βελτιωθεί και είναι εφικτό πλέον να δοθούν φοροαπαλλαγές για τα ασφαλιστικά συμβόλαια. Καλό είναι να καταστεί υποχρεωτική η ασφάλιση κατοικίας (κάτι που συζητείται από καιρό κι έχει καθιερωθεί στις περισσότερες χώρες) καθώς και να εφαρμοστεί ο τρίτος πυλώνας που αφορά τη σύνταξη. Στην αγορά έχει γίνει το σχετικό ‘ξεκαθάρισμά’  έχουν μείνει ως επί το πλείστον σωστοί επαγγελματίες. Θα πρέπει λοιπόν να ξεκινήσει εντατική ενημέρωση (μέσω ΜΜΕ κ.λπ.)η οποία θα εστιάζει στην εξειδίκευση του ασφαλιστικού πράκτορα, σε σχέση με τα εναλλακτικά δίκτυα και γενικά να παρθεί οποιοδήποτε μέτρο είναι νομικά δυνατό, προκειμένου να προστατευθεί ο κλάδος από τον αθέμιτο ανταγωνισμό των εναλλακτικών δικτύων.

Πολύ σημαντικό επίσης είναι να προστατευθεί ο κλάδος από τους καταχρηστικούς όρους των συμβάσεων που προσπαθούν να επιβάλλουν μερικές ασφαλιστικές εταιρείες. Εάν υπάρχει μόνιμη νομική υποστήριξη μέσω συλλόγων/επιμελητηρίων η προστασία μας θα είναι μεγαλύτερη και βασισμένη σε γερές βάσεις.
Με λύπη διαπίστωσα ότι πολλοί συνάδελφοι (όχι από άγνοια αλλά από αδιαφορία) δεν έχουν παρακολουθήσει τις υποχρεωτικές ώρες επαναπιστοποίησης, με αποτέλεσμα να προσπαθούν τελευταία στιγμή, με διάφορους τρόπους, να καλύψουν τα χρόνια που τους λείπουν προκειμένου να ανανεώσουν τις άδειες τους. Πως περιμένουμε αλλαγές και βελτιώσεις στις συνθήκες εργασίας μας όταν εμείς οι ίδιοι αδιαφορούμε για τις υποχρεώσεις μας.
Πιστεύω ότι με την Πανελλήνια Συντονική Επιτροπή που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Αθηνών και Πειραιά, τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο μας να ‘τρέξουν’ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, διότι πλέον υπάρχει στα χέρια μας ένα ‘ εργαλείο’ που ενώνει τις φωνές της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης σε όλη την Ελλάδα.
Εύχομαι το 2020 ο κλάδος μας να πάψει να είναι κλάδος γερόντων και όλοι οι συνάδελφοι παλιοί και νέοι να έχουμε μια καλή και δημιουργική χρονιά.


Η πρόεδρος του ΠΣΑΣ κυρία Θεοδώρη Γουργούλη τοποθετείται στο insurance-eea για την πορεία της ιδιωτικής ασφάλισης το 2019 και τις προοπτικές που διακρίνει το 2020.
Ερώτηση: Στο 2019 διακρίνατε ότι οι πολίτες άρχισαν να ενδιαφέρονται, να ρωτούν ή να συνάπτουν συμβόλαια σε μεγαλύτερο βαθμό από το 2018.

Απάντηση: Οι πολίτες είχαν ένα αυξημένο ενδιαφέρον, αλλά δεν ξέρω αν τελικά γίνονται περισσότερα συμβόλαια. Τουλάχιστον ποσοστό αύξησης άξιο λόγου.

Ερώτηση: Το 2020 ποιες είναι οι προσδοκίες σας (τι περιμένετε) και τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει στην αγορά, και στις συνθήκες που περιβάλλουν το επάγγελμα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.
Απάντηση: Το νέο έτος διαγράφεται αισιόδοξο όσον αφορά το επάγγελμα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης σε αρκετά σημεία.
 • Ευνοούνται οι νεοεισερχόμενοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, όσον αφορά τις ασφαλιστικές εισφορές τους (πολύ σημαντικό γι’ αυτούς στα πρώτα χρόνια της εργασίας τους).
 • Ευνοούνται οι παλαιότεροι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, γιατί αποδεσμεύονται οι ασφαλιστικές εισφορές από το εισόδημα. Έτσι μπορούν να είναι παραγωγικοί και παράλληλα μόνοι τους να προσδιορίσουν πως και με ποιο τρόπο θα έχουν την επιθυμητή γι’ αυτούς σύνταξη και περίθαλψη.
Η μικρή μείωση της φορολογίας είναι ένα επίσης θετικό μέτρο που θα επηρεάσει αναπτυξιακά την αγορά μας και φυσικά προσδοκούμε σε περαιτέρω μείωση.
Ήδη έχουν γίνει αρκετά θετικά βήματα στο χώρο μας, όπως :
1) Solvency II : Αυστηρή εποπτεία ασφαλιστικών εταιρειών  (επιφέρει υγιείς εταιρείες)
2) Αυστηρές εξετάσεις για την είσοδο στο επάγγελμα
3) IDD : Γνωρίζουν όλοι ποιοι είναι οι κανόνες τους οποίους καλούμαστε να σεβόμαστε
4) Δια βίου μάθηση
Η αγορά μας μπορεί και πρέπει να ωριμάσει. Οι πολίτες πρέπει να ενημερώνονται σωστά, να γνωρίζουν τα κενά του συστήματος και να αναλαμβάνουν την ευθύνη για την πλήρωσή τους.
Η σωστή ενημέρωση μόνο μπροστά μπορεί να μας πάει. Έτσι όλα γίνονται δικαιότερα. Το κράτος, ως οφείλει, παρέχει τα απαραίτητα σε όλους τους πολίτες του και οι ίδιοι αναλαμβάνουν τη δική τους ευθύνη για την προστασία και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.
Η βελτίωση αυτή δεν στοιχίζει… Αξίζει..! Και μπορούν όλοι να την γευτούν, αρκεί να θελήσουν να μάθουν το πως!

Η κυρία Δήμητρα Λύχρου, πρόεδρος της ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ, απαντώντας στις ερωτήσεις του insurance-eea αναφέρει:

  • Ερώτηση: Το 2019 διακρίνατε ότι οι πολίτες άρχισαν να ενδιαφέρονται, να ρωτούν ή να συνάπτουν συμβόλαια σε μεγαλύτερο βαθμό από το 2018.

Απάντηση: Στο έτος που έφυγε, άρχισε δειλά να αναπτερώνεται η ελπίδα ότι θα μπορέσει η αγορά μας να ανακάμψει, ξεπερνώντας την ύφεση, και στην καλλίτερη περίπτωση, την στασιμότητα, που την σημάδεψε τα πολλά τελευταία χρόνια.

Η ασφαλιστική αγορά σε γενικές γραμμές λειτουργεί καλά.

Έχει προβάλει, αφ’ εαυτής, τα στοιχεία του επαγγελματισμού, της φερεγγυότητας, της διαφάνειας και της αξιοπιστίας και είναι έτοιμη να αναλάβει τον ρόλο που της αναλογεί.

Η προσδοκία μας, όσον αφορά τον τομέα των εταιρειών αλλά και ημών των διαμεσολαβητών κάθε βαθμίδας, εστιάζει στις καλές πρακτικές άμιλλας και στο ορθό underwriting.

Με άλλα λόγια ας βοηθήσουμε όλοι να μεγαλώσει η πίττα και ας μην ευτελίζουμε το ασφάλιστρο. Δεν βοηθάει μακροπρόθεσμα κανέναν.

  • Ερώτηση: Το 2020 ποιες είναι οι προσδοκίες σας (τι περιμένετε) και τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει στην αγορά, και στις συνθήκες που περιβάλλουν το επάγγελμα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Απάντηση: Το 2020 πιστεύουμε, από πλευράς διαμεσολάβησης, ότι θα πρέπει να είναι το έτος που, έχοντας οικοδομήσει πάνω στα θεμέλια της IDD και του Νόμου 4583/18, θα δείξει αποτελέσματα στον τομέα της προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού, στην ανάδειξη των πραγματικών αναγκών του και στην αφύπνιση της ασφαλιστικής του συνείδησης.

Εμείς οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές που αποτελούμε τον πυλώνα της διείσδυσης στην κοινωνία, έχουμε το χρέος να πλησιάσουμε τους πολίτες και υποψήφιους πελάτες μας με πραγματικό ενδιαφέρον, με γνώση και επαγγελματισμό και να προσφέρουμε τις λύσεις που επιθυμούν και έχουν ανάγκη.

Παράλληλα είναι καιρός να λειτουργήσουν οι κανόνες του ορθού ανταγωνισμού, να ακυρωθεί το πρόσχημα της εμπορικής πολιτικής και να αξιωθούμε επιτέλους μίας Εποπτείας, που θα παρεμβαίνει ουσιαστικά και όχι τυπολατρικά στα προβλήματα που ανακύπτουν και αφορούν συνήθως τους όρους του παιχνιδιού, που πρέπει να είναι κοινοί για όλους και να τηρούνται από όλους.


Ο πρόεδρος του ΠΣΣΑΣ κ. Ι. Τοζακίδης σκιαγραφεί το 2019 και προσεγγίζει το 2020 ως εξής:

  • Ερώτηση: Το 2019 διακρίνατε ότι οι πολίτες άρχισαν να ενδιαφέρονται, να ρωτούν ή να συνάπτουν συμβόλαια σε μεγαλύτερο βαθμό από το 2018.

Απάντηση: Θεωρώ ότι το 2019 ήταν αυξημένη η δυναμική ζήτησης για ασφαλιστική προστασία, σε σχέση με το 2018. Σε αυτό συνέβαλαν ποικίλοι παράγοντες όπως, η πρόθεση εφαρμογής φορολογικών κινήτρων, το πλαίσιο εποπτείας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και ο ρυθμός ανάπτυξης της πορείας της Οικονομίας.
Σύμφωνα με συλλογή στατιστικών στοιχείων του κλάδου από την Επιτροπή Ζωής & Συντάξεων της ΕΑΕΕ, από το σύνολο παραγωγής ασφαλίστρων του Α΄εξαμήνου του 2019, ποσό 365,6 εκατ. ευρώ αντιστοιχεί στις νέες εργασίες του κλάδου, ενώ τα αντίστοιχα ποσά του Α’ εξαμήνου του 2018 ήταν 322,3 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, η δραστηριότητα του ασφαλιστικού κλάδου, τόσο άμεσα όσο και έμμεσα, συμβάλει πολύπλευρα στην κοινωνία και την οικονομία.
Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, η συνολική συμβολή του κλάδου της Ιδιωτικής Ασφάλισης σε όρους ΑΕΠ εκτιμάται σε Ε4,1 δις. Ή 2,2% του ΑΕΠ το 2018 (πέραν των αποζημιώσεων). Λαμβάνοντας υπόψιν ότι, η παραγωγή ασφαλίστρων στην Ελλάδα συνδέεται (όχι πλήρως αλλά στενά) με τις μεταβαλλόμενες τιμές του ΑΕΠ, θα μπορούσαμε να επισημάνουμε μία αμφίδρομη σχέση.
Θεωρώ λοιπόν, πως εφόσον το ΑΕΠ επηρεάζεται από παράγοντες όπως το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, η αύξηση του ΑΕΠ μπορεί να συμβάλλει θετικά στην παραγωγή ασφαλίστρων.
Γενικότερα και ανεπίσημα, οι αντιδράσεις των Πολιτών είναι πολύ πιο θετικές σε σχέση με το 2018 καθώς επικρατεί ένα κλίμα περισσότερης αισιοδοξίας και σταθερότητας. Οι Πολίτες επίσης δείχνουν να αναγνωρίζουν περισσότερο την ποιοτική συνεισφορά της ιδιωτικής ασφάλισης στο επίπεδο της ζωής τους και αρχίζει να διαφαίνεται ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον ως προς την κάλυψη κινδύνων που ίσως αντιμετωπίσει μία επιχείρηση ώστε να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των οικονομικών της δραστηριοτήτων – ένα ενδιαφέρον το οποίο εκτιμώ ότι θα αυξηθεί με την ανάκαμψη της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ελλάδα.

  • Ερώτηση: Το 2020 ποιες είναι οι προσδοκίες σας (τι περιμένετε) και τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει στην αγορά, και στις συνθήκες που περιβάλλουν το επάγγελμα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Απάντηση: Είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος ότι, η πορεία ειδικά των τελευταίων δύο ετών θα δώσει καρπούς για την Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση και κυρίως για την ανάπτυξη της Ασφαλιστικής αγοράς.
Οι Πολίτες έχουν πλήρως αντιληφθεί ότι η Ιδιωτική Ασφάλιση είναι μονόδρομος για μία ασφαλή και αξιοπρεπή νέα ζωή στην καθημερινότητά τους.
Οι σύμβουλοι <ζωής> είναι οι μοναδικοί που μπορούν να δεσμευτούν ότι θα χαράξουν το πλάνο ζωής των πελατών τους.
Το σημαντικότερο είναι ότι, η Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση έχει συνειδητοποιήσει ότι όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα και περισσότερα να πράξουμε προς όφελος των Καταναλωτών.
Ο ΠΣΣΑΣ λαμβάνοντας πρωτοβουλίες, επιθυμεί να ανοίξει διάλογο με την Πολιτεία, τους Φορείς της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης, τις Ασφαλιστικές Εταιρείες και τα Επιμελητήρια, δημιουργώντας τις συνθήκες μίας νέας αναπτυξιακής δεκαετίας.
Στόχος μας είναι να φέρουμε κοντά στην Ιδιωτική Ασφαλιστική αγορά νέους, συνεργαζόμενοι με τα Πανεπιστήμια εισάγοντας νέο Όραμα και Τεχνολογία.
Είμαστε εθελοντές μιας νέας εποχής με στόχο οι Έλληνες Πολίτες να εμπιστευτούν το μέλλον τους μέσω της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης.

Χίλιες ευχές για το νέο έτος!
Υγεία, αγάπη, εμπιστοσύνη και συνεργασία.


Ο κ. Παναγιώτης (Τάκης) Μιχαλόπουλος, ο Πρόεδρος της Π.Ο.Α.Δ. – Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών καταθέτει την άποψή του.

 

  • Ερώτηση: Εάν στο 2019 διακρίνατε ότι οι πολίτες άρχισαν να ενδιαφέρονται, να ρωτούν ή να συνάπτουν συμβόλαια σε μεγαλύτερο βαθμό από το 2018.

Απάντηση: Στο 2019 παρατηρήθηκε ένα σταθερό ενδιαφέρον από τους συμπολίτες μας για Προγράμματα υγείας εξαιτίας των χρόνιων προβλημάτων που ταλανίζουν το ΕΣΥ αλλά και για Συνταξιοδοτικά, περισσότερο από ποτέ δεδομένου ότι πολλοί νέοι εργαζόμενοι 25 -35 ετών συνειδητοποίησαν πλέον ότι εάν δεν φροντίσουν έγκαιρα και από μόνοι τους το συνταξιοδοτικό μέλλον τους εμφανίζεται αβέβαιο και ζοφερό.  Μεγάλα περιθώρια αποταμίευσης ακόμη δυστυχώς δεν υπάρχουν αλλά εφόσον η γενική οικονομική κατάσταση βελτιώνεται σταθερά είναι απολύτως βέβαιη η μεγάλη αύξηση στη ζήτηση προγραμμάτων Σύνταξης.

Επίσης κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2019 παρατηρήθηκε αύξηση στη ζήτηση ασφαλιστηρίων Γενικών Κλάδων με ιδιαίτερη βαρύτητα σε ζημιές από Φυσικά φαινόμενα λόγω των συχνών ακραίων φαινομένων κυρίως Σεισμών και Πλημμυρών για κατοικίες αλλά και αυτοκίνητα. Ακόμα και η μικρής διάρκειας αλλά έντονη χαλαζόπτωση που συνέβη τοπικά στην Αθήνα το φθινόπωρο ευαισθητοποίησε τους πελάτες ως προς τον συγκεκριμένο κίνδυνο με αποτέλεσμα να επανεξετάζουν τις καλύψεις των ασφαλιστηρίων των αυτοκινήτων τους σε αντίθεση με την επικρατούσα αντίληψη του φτηνότερου και γυμνού από καλύψεις συμβολαίου.

  • Ερώτηση: Το νέο έτος 2020 ποιες είναι οι προσδοκίες σας (τι περιμένετε) και τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει στην αγορά, και στις συνθήκες που περιβάλλουν το επάγγελμα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Απάντηση: Το νέο έτος έρχεται να αντικαταστήσει το 2019 όπου ήταν ο πρώτος χρόνος στον οποίο άρχισαν να εφαρμόζονται στην πράξη τα νέα δεδομένα μετά την ψήφιση του Ν4583 και την εφαρμογή του Κανονισμού GDPR. Για το 2020 εγώ περιμένω να κατακάτσει η «σκόνη» και αυτή η διαδικαστική/γραφειοκρατική αλλά και λεκτική υπερβολή που παρατηρήθηκε σε ολόκληρη την ασφαλιστική αγορά εξ αιτίας της άγνοιας και της ανασφάλειας που δημιουργήθηκε μετά την εφαρμογή των νέων υποχρεώσεων, να μετατραπεί σε γνώση και εμπειρία ώστε οι γραφειοκρατικές διαδικασίες να σταματήσουν να αφαιρούν τόσο χρόνο και ενέργεια εις βάρος των Παραγωγικών διαδικασιών και της αύξησης των Πωλήσεων που είναι εάν δεν απατώμαι το κυρίως ζητούμενο του Κλάδου της Ιδιωτικής Ασφάλισης.
Το νέο έτος περιμένω η Εποπτική Αρχή – με τον ιδιαίτερα βαρύνοντα θεσμικό ρόλο της –  να περιφρουρήσει τον θεσμό της Ιδιωτικής Ασφάλισης μη επιτρέποντας εκ μέρους Ασφ. Εταιριών
πρακτικές πωλήσεων που ευτελίζουν τον θεσμό στο όνομα των πρόσκαιρων κερδών όπως οι Black Friday με 50% έκπτωση ασφαλίστρων, τα Δωρεάν ακτοπλοϊκά εισιτήρια, τα εκπτωτικά κουπόνια κλπ. Το νέο έτος περιμένω να ισχύσει η ισονομία και ο σεβασμός ανάμεσα σε όλους όσους συμμετέχουν στην Ασφαλιστική διαμεσολάβηση, ώστε να μπορέσει να εδραιωθεί και η ασφαλιστική συνείδηση στον Έλληνα καταναλωτή όπως αυτή αναζητείται επί σειρά πολλών ετών σε όλα ανεξαιρέτως τα panels των ημερίδων και συνεδρίων των Ασφαλιστικών Εταιριών που έχω παρακολουθήσει.

Το νέο έτος εύχομαι πάνω από όλα να είμαστε υγιείς για να ανταποκριθούμε με επιτυχία στις συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις του επαγγέλματος μας αλλά και της εμπιστοσύνης με την οποία μας περιβάλλουν οι πελάτες μας αλλά και οι Εταιρίες που συνεργαζόμαστε.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics