Αφιέρωμα στο κλασικό αυτοκίνητο από την ΦΙΛΗΣGlass® – Μέρος 9

Η ΦΙΛΗΣGlass®, με την πολύχρονη εμπειρία της στο χώρο του κρυστάλλου οχημάτων αλλά και την αγάπη της στο αυτοκίνητο, σε συνεργασία με το newsbomb.gr, επιλέγουν αυτό το μήνα να σας παρουσιάσουν τη LAGONDA 3.0, χρονολογίας 1953-1958

Η ΦΙΛΗΣGlass®, με την πολύχρονη εμπειρία της στο χώρο του κρυστάλλου οχημάτων αλλά και την αγάπη της στο αυτοκίνητο, σε συνεργασία με το newsbomb.gr,  επιλέγουν αυτό το μήνα να σας παρουσιάσουν τη  LAGONDA 3.0, χρονολογίας 1953-1958. 


Η μεταπολεμική Αγγλία αναπτυσσόταν μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και η δεκαετία του 1950 ήταν αυτή,  κατά την οποία όσοι είχαν χρήματα αναζητούσαν ένα sport αυτοκίνητο. Η Lagonda των 3-λίτρων ήταν αυτό.

Παρήχθη από την Aston Martin- Lagonda από το 1953 έως το 1958 και ήταν το δεύτερο μοντέλο της Lagonda κάτω από την ιδιοκτησία του  David Brown. Ο κινητήρας των 3000 κ.εκ. ήταν το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του μοντέλου. Η χειροποίητη κατασκευή, η πολυτέλεια στο εσωτερικό, η άνεση και η πολύ καλή οδική συμπεριφορά (λόγω της  ανεξάρτητης ανάρτησης) ήταν τα συστατικά στη συνταγή της επιτυχίας. Όπως διαβάσατε παραπάνω ήταν και ο εξακύλινδρος κινητήρας των 3000 κ.εκ. με απόδοση 140 ίππων, που έδινε ξεχωριστή αίσθηση και ο οποίος ήταν δημιουργία του Walter Owen Bentley.

 
Ο κινητήρας αυτός, λόγω υψηλής απόδοσης είχε μεγάλη ζήτηση για αυτοκίνητα της εποχής που έτρεχαν σε αγώνες. Συνάμα όμως είχε και μεγάλη κατανάλωση καυσίμου. Αποτέλεσμα ήταν, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες Lagonda να αντικαθιστούν τον κινητήρα με άλλο, οικονομικότερο ως προς την κατανάλωση (συνήθως Jaguar) και να πουλούν τον κινητήρα της Aston Martin σε πολύ καλή τιμή. Έτσι, σήμερα σώζονται ελάχιστα αυτοκίνητα που φορούν τον κανονικό τους κινητήρα και φυσικά αυτά τα σπάνια οχήματα έχουν και την υψηλότερη αξία για τους συλλέκτες. 
 

Η τρίλιτρη  Lagonda ήταν διαθέσιμη  ως 4-θέσιο 2-πόρτο coupé, (κατασκευαζόταν στη θυγατρική εταιρία του  David Brown την Tickford), ως sedan (τετράθυρο) αλλά και ως ανοιχτή. Τα cabriolet αυτοκίνητα ήταν αρχικά προϊόν του οίκου Carosserie Graber από την Ελβετία. Η συνεργασία σταμάτησε γρήγορα αφού το πρόβλημα συνεννόησης και μετρικών συστημάτων αποδείχθηκε μεγάλο και σχεδόν καταστροφικό.

 
Η μετατροπή από ίντσες σε εκατοστά δεν έγινε ποτέ και τα πλευρικά κρύσταλλα δεν εφάρμοσαν σωστά στην κουκούλα, με αποτέλεσμα η Lagonda να προσθέσει ένα φιλέτο χρωμίου γύρω από τα τζάμια και την πάνινη οροφή.
Ψάχνοντας για ατέλειες οι Βρετανοί ανακάλυψαν και πρόβλημα (πάλι μετρικό) με το παρμπρίζ. Ήταν πιο κάτω από το σημείο όπου έκλεινε η κουκούλα, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να ανέβει λίγο παραπάνω.
 
Όλα λύθηκαν με τη συνεργασία της εταιρίας  κρυστάλλων Pilkington αλλά και των τεχνικών  συναρμολόγησης  στην Tickford. Φυσικά τα πρώτα προβληματικά μοντέλα είναι και τα πιο πολύτιμα για τους συλλέκτες.   
Η 3λιτρη Lagonda είχε ένα ξεχωριστό σταυροειδές ενισχυμένο πλαίσιο και η ανάρτηση ήταν ανεξάρτητη, κάτι  ασυνήθιστο για ένα αυτοκίνητο της εποχής του.
 

Το εσωτερικό ήταν πολυτελές, με γυαλισμένο ξύλο καρυδιάς για το ταμπλό και δερμάτινες επενδύσεις  θυρών και καθισμάτων. Το καλοριφέρ, το ραδιόφωνο και οι ενσωματωμένοι  υδραυλικοί γρύλοι για κάθε τροχό  ήταν στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως και η διχρωμία στο αμάξωμα.

 
Το αυτοκίνητο ήταν από τα πιο ακριβά και  συνολικά πωλήθηκαν μόλις 270 (και από τους τρεις τύπους αμαξώματος).
Η Lagonda Rapide του 1961 ήταν μια τελευταία προσπάθεια να αναβιώσει το όνομα Lagonda ως πολυτελές sedan και GT από τα αυτοκίνητα Aston Martin.
 

Τα 15 λεπτά δημοσιότητας 

Η ταινία του Gerald Thomas «The Vicious Circle» (Θρίλερ του 1957) έχει ως πρωταγωνίστρια την  3λιτρη Lagonda με οδηγό της τον ήρωα του φιλμ John Mills (Dr. Howard Latimer).  
 
 
Αν είστε λάτρεις του Κλασικού Αυτοκινήτου μείνετε συντονισμένοι, τα αφιερώματα συνεχίζονται…

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics