Ο Χρήστος Κάτσιος αποκαλύπτει, σχεδιάζει και εκτιμά για την επόμενη ημέρα της ιδιωτικής ασφάλισης και της Groupama. Παρακινεί σε γνωριμία με τον κλάδο

Συνέντευξη στον Γιάννη Βερμισσώ

Σε (26+1) κρίσιμα θέματα της ιδιωτικής ασφάλισης, μιλώντας για όλα, και για όλους  τοποθετείται ο κ. Χρήστος Κάτσιος CEO της Groupama. “Φωτογραφίζει” τα στελέχη της σύγχρονης ιδιωτικής ασφάλισης, παρακινεί για είσοδο άλλων από διάφορους κλάδους, προσεγγίζει την «συνταγή» της ηγεσίας μια ασφαλιστικής, και συζητά για αναγκαίες επιλογές και επερχόμενες ανατρεπτικές, της πεπατημένης, αλλαγές.

Αναφέρεται στην εξέλιξη των πωλήσεων, όπως και στην πορεία της διαμεσολάβησης και το μέλλον της.

Αποκαλύπτει το MYZEN  την υπόστασή του, και την online εξυπηρέτηση.

Ρίχνει φως σε «πτυχές» της αγοράς, αποκαλύπτει σχέδια. Φέρνει στο προσκήνιο  τα επόμενα βήματα και ενέργειες της Groupama και εξηγεί καταστάσεις και αναγκαίες προσαρμογές όπως αυτή των εταιρειών στις on line ασφαλίσεις.

Βλέπει παραδοξότητες στον ανταγωνισμό, και αποδίδει ευθύνη -σε μεγάλο μέρος- για το κόστος προγραμμάτων Υγείας στα ιδιωτικά νοσοκομεία.

Παραθέτει σκέψεις, δίνει προοπτικές, ανοίγει σχέδια και προχωρεί σε εκτιμήσεις για εξελίξεις στην αγορά.

Θίγει τα συμβόλαια Υγείας της 3ης ηλικίας και την υποχρεωτικότητα των ασφαλίσεων.

Προσδιορίζει την επιχειρηματική ευκαιρία της ιδιωτικής ασφάλισης και τις προοπτικές του δυναμικού της.

ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ

Πείτε μας για τις ON LINE ασφαλίσεις

Online σημαίνει ή θα έπρεπε να σημαίνει αμεσότητα, ευκολία, προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, άνεση, εξαιρετική εμπειρία. To internet έχει μπει για τα καλά σε πολλές πτυχές της ζωής μας. Ολοένα και περισσότερες εταιρίες θα προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους online, ιδιαίτερα αν αυτά  είναι απλά και κατανοητά στον τελικό καταναλωτή. Η ασφάλιση αυτοκινήτου θεωρείται πλέον ένα απλό προϊόν που ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει και online. Σε αυτό το σημείο καλό είναι να επισημάνουμε, διότι συγχέεται, ότι άλλο online και άλλο direct ασφαλίσεις.

Ποια είναι η διαφορά;

Το direct σημαίνει ότι έχω μόνο μια απευθείας ασφάλιση. Το online είναι ένας τρόπος, μια δίοδος, μια ευχέρεια επιλογής του ενδιαφερόμενου να μπορεί να αποφασίσει αν θέλει να ασφαλιστεί μόνος του και αν τελικά θέλει να έχει εκείνος τον έλεγχο στο προϊόν/υπηρεία που αγοράζει. Η on line ασφάλιση δεν αποκλείει, ούτε περιορίζει την επιλογή ενός ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Και να σημειώσουμε ότι εμείς στην Groupama δεν καινοτομήσαμε.  Aπλά ακολουθήσαμε το «ρεύμα». Η online Ασφαλιστική αγορά υπάρχει στην Ελλάδα εδώ και μία δεκαετία.  Κάποιος άνοιξε την αγορά, λειτούργησε επιτυχημένα και είναι σημαντικό να έχουμε ανταγωνιστική παρουσία σε όλα δίκτυα ενισχύοντας έτσι την επωνυμία  Groupama Ασφαλιστική συνολικά.

Είναι αναπόφευκτη η είσοδος στην on line αγορά.

Οι πελάτες αισθάνονται πλέον άνετα να κάνουν τις συναλλαγές τους ψηφιακά-είτε για να ενημερωθούν για προϊόντα, είτε για να μιλήσουν με τον σύμβουλό τους μέσω βιντεοκλήσης ή ακόμα να αγοράσουν ένα προϊόν. Πλέον θεωρούν δεδομένο ότι οι εταιρίες που συναλλάσσονται είναι online και προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους online. Δεν νοείται στο μυαλό των καταναλωτών ότι υπάρχει ασφαλιστική εταιρία που δεν είναι online έστω μόνο με ένα απλό πληροφοριακό website.

Στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες τι επικρατεί;

Γνωρίζουμε ότι στις άλλες χώρες της Ευρώπης τις οποίες και θεωρούμε σημείο αναφοράς, συνυπάρχουν όλα τα μοντέλα ασφαλίσεων . Σε χώρες όπως η Ιταλία οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες είναι ισχυρά τοποθετημένες ενώ σε άλλες, όπως η Γερμανία και η Γαλλία, τα παραδοσιακά δίκτυα. Πάντως όλες οι μορφές δικτύων συνυπάρχουν, αυτορυθμίζονται και το συστατικό που καθορίζει την επιτυχία είναι το προϊόν. Στις πλατφόρμες προκρίνονται συγκεκριμένα προϊόντα και όχι όλα. Ασφαλίσεις σύνθετες δε μπαίνουν σε αυτές μιας και ο ασφαλιστικός σύμβουλος είναι τουλάχιστον απαραίτητος για να οδηγήσει τον ενδιαφερόμενο στη σωστή κατανόηση και επιλογή του προϊόντος που χρειάζεται.

Πιστεύετε στους διαμεσολαβητές;

Σαφέστατα ναι. Και στην παραδοσιακή τους συμβολή έως σήμερα αλλά κυρίως στην μελλοντική τους συμβολή για την κοινή μας ανάπτυξη και την εξέλιξη της ασφαλιστικής αγοράς αλλά και της Groupama Ασφαλιστικής. Ως εταιρεία συνειδητά έχουμε επιλέξει να στεκόμαστε δίπλα στους επαγγελματίες ασφαλιστές με στόχο την ενίσχυση των ιδίων και την άνθιση των εργασιών τους στην Ελλάδα.

Ποιος πουλά τις ασφάλειες σήμερα και τι εφόδια πρέπει να έχει;

Αυτό το έχει πλέον καθορίσει ο Επόπτης. Υπάρχουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για να δίνονται οι κατάλληλες συμβουλές και κατευθύνσεις προς τον ασφαλιζόμενο. Τα εφόδια των ανθρώπων είναι πολλά και καθορισμένα όπως και οι σχετικές διαδικασίες. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως τα παραπάνω είναι σαφώς αναβαθμισμένα σε σχέση με το παρελθόν και αυτό δεν μπορεί παρά να είναι προς όφελος των καταναλωτών.

Που οδηγείται ως τομέας η ιδιωτική ασφάλιση

Στην ελληνική αγορά ο κύριος στόχος είναι η αύξηση των μεγεθών ώστε να πετύχουμε ως κλάδος παραγωγή αντίστοιχη, αναλογικά με το ΑΕΠ,  των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Είναι πολύ σημαντικό να καλλιεργηθεί περισσότερο η ασφαλιστική συνείδηση των Ελλήνων και να γίνουν αντιληπτά τα οφέλη για τον ίδιο τον ασφαλιζόμενο.  Οι Έλληνες πρέπει να δουν την ασφάλιση ως εξασφάλιση και όχι σαν αναγκαίο ή υποχρεωτικό «κακό». Κάθε ενέργεια που θα βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση είναι καλοδεχούμενη καθώς θα συμβάλει στην αύξηση της ασφαλιστικής αγοράς και φυσικά στην εξέλιξη και ενίσχυση του κλάδου συνολικά.

Χρήζει αλλαγών η ασφαλιστική αγορά;

Αδιαμφισβήτητα ναι. Πρέπει να δέχεται περισσότερο εξωγενή, και από άλλες βιομηχανίες υπηρεσιών,  ερεθίσματα για να βελτιώνει τις υπηρεσίες προς τους ασφαλισμένους. Πρέπει να προσαρμόζει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της με επίκεντρο τον πελάτη και τις συνήθειές του. Πρέπει να προβλέπει τις ανάγκες του και να είναι εκεί «στη στιγμή της αλήθειας».

Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση που πορεύεται;  Θα χάσει προϊόντα από τα χέρια της; Θα οδηγηθεί σε νέες περιοχές;

Νομίζω ότι την τελευταία 20ετία και με την είσοδο του bancassurance η διαμεσολάβηση έχει συρρικνωθεί ως προς τον απόλυτο αριθμό αυτόνομων μονάδων. Κάποιοι ακόμη και για λόγους οικονομίας κλίμακος έχουν προβεί σε συνεργασίες, κάποιοι έχουν αποχωρήσει, και αρκετοί έχουν αναπτυχθεί. Όσο αυξάνονται τα κριτήρια-όροι ασκήσεως και παραμονής στο επάγγελμα οδηγούν σε άνοδο του επιπέδου του κλάδου. Σήμερα έχουμε ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές με υψηλές προδιαγραφές. Η αγορά ασφαλιστικής διαμεσολάβησης θα συνεχίσει να εξελίσσεται αλλά κυρίως γιατί τα προϊόντα θα αλλάζουν και θα προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα που καθορίζονται από τις συνεχείς και γρήγορες αλλαγές των αναγκών των πελατών αλλά και από τις ραγδαίες εξελίξεις της τεχνολογίας.

Το μέλλον των επαγγελματιών; Θα είναι δυσκολότερο;

Η σύγχρονη εποχή φέρνει τόσο γρήγορες εξελίξεις για όλους – ανεξαρτήτως επιχειρηματικού κλάδου – που απαιτεί ευελιξία, προσαρμοστικότητα και ίσως και εφευρετικότητα. Σε κάθε περίπτωση εκτιμώ ότι οι παράγοντες δεν θα είναι οι ασφαλιστικές εταιρείες, τα ασφαλιστικά προϊόντα και η διανομή τους. Οι όποιες εξελίξεις διαδραματιστούν θα συνδέονται και με παράγοντες όπως η επιχειρηματική τους υπόσταση ή οι στρατηγικές επιλογές του κάθε επαγγελματία και φυσικά όπως ήδη είπα, από τις διαρκώς εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών.

Για το myzen και την πρωτοβουλία σας λίγες ημέρες μετά την ενεργοποίησή του  τι έχετε να πείτε; Δυσκολεύει τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές;

Η λογική του myzen είναι να παρέχεται ως online εργαλείο ασφάλισης οχημάτων. Ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να το επιλέξει είτε μέσα από το website www.myzen.gr, είτε μέσω συνεργάτη της Groupama Ασφαλιστικής.  Η υλοποίηση που έχει γίνει δίνει τη δυνατότητα στους συνεργάτες μας, να χρησιμοποιήσουν την προηγμένη τεχνολογία της είτε μέσω της εταιρικής πλατφόρμας του «Cheetah» -από 1ης Ιουνίου-, είτε μέσω plugin services στις δικές τους πλατφόρμες. Το myzen είναι online, διατίθεται σε όλους, και δεν αποκλείει κανέναν συνεργάτη. Είναι για όλους. Πρόθεσή μας δεν είναι να αντλήσουμε ασφαλισμένους από τα φυσικά δίκτυα και να τους ασφαλίσουμε online αλλά να διεκδικήσουμε το μερίδιό μας από την πίτα της online ασφάλισης αυτοκινήτου που βρίσκεται παρούσα και μετρά πάνω από 10 χρόνια παρουσίας στην Ελληνική ασφαλιστική αγορά.

Γνωρίζουμε πολύ καλά από τις έρευνές μας, ότι το βασικό κριτήριο, του 85% των ασφαλισμένων που επιλέγουν ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, είναι η εμπιστοσύνη που δείχνουν στο πρόσωπό του. Την ανάγκη που έχουν να στηριχθούν σε αυτόν. Μην αναιρούμε όμως και την ανάγκη κάποιων λιγότερο άλλων, να επιλέγουν να ασφαλιστούν μόνοι τους όπως αγοράζουν online και σε άλλες αγορές (λιανικές, ταξιδιωτικές κ.ά).  To myZen, όπως προανέφερα, δεν είναι direct, είναι online. Δεν αντικαθιστά κανάλι διανομής. Είναι μια εξέλιξη από την οποία δε θα μπορούσε να λείπει η εταιρεία μας.

Υπηρεσίες ή προϊόντα  προσφέρει η ασφαλιστική αγορά;

Υπηρεσίες προσφέρει μέσω της αγοράς ενός προϊόντος. Δηλαδή σε μια πυρκαγιά, η αποζημίωση που λαμβάνει κάποιος είναι μια υπηρεσία. Και στην περίπτωση της νοσηλείας υπηρεσία λαμβάνει. Και σε κάθε ασφάλιση το ίδιο ισχύει. Πληρώνεις προϊόν και λαμβάνεις υπηρεσία. Το ζητούμενο εδώ είναι να διαφοροποιηθούμε προσθέτοντας υπηρεσίες τις οποίες χρειάζεται ο ασφαλιζόμενος καθώς μεταβάλλεται και εξελίσσεται η ζωή του.

H Groupama χαράσσει δική της πορεία στην αγορά;

Επί της αρχής θέλουμε τα προϊόντα μας να είναι ανταγωνιστικά. Αυτό όμως που μας ενδιαφέρει ως στοιχείο διαφοροποίησης είναι η απλότητα (simplicity) και η ευκολία στην εξυπηρέτηση/συναλλαγή (ease of doing business). Ακόμα και αν πρωτογενώς είναι δύσκολο να είμαστε ριζικά διαφορετικοί σε κάποιο προϊόν από τις άλλες Εταιρείες, επιδιώκουμε να προσφέρουμε βελτιωμένη εμπειρία εξυπηρέτησης που να χαρακτηρίζεται από αίσθηση σιγουριάς και εξασφάλισης. Θέλουμε οι πελάτες μας να είναι ευχαριστημένοι και να συνεχίσουν να μας επιλέγουν. Γι΄αυτό και έχουμε εγκαταστήσει πολλούς μηχανισμούς ελέγχου προς την κατεύθυνση αυτή.

Ο ανταγωνισμός που εντείνεται και γιατί; 

Αυτό που βιώνουμε την τελευταία δεκαετία στην αγορά της ασφάλισης αυτοκινήτου είναι η πιο σκληρή και παράδοξη μορφή ανταγωνισμού. Βεβαίως και βιώσαμε μια πρωτοφανή οικονομική και κοινωνική κρίση που αναμφισβήτητα έπληξε το εισόδημα των καταναλωτών, συνεχίστηκε (ας χρησιμοποιήσω με αισιόδοξο πνεύμα τον αόριστο…) με μια πρωτόγνωρη πανδημική κρίση και σε συνδυασμό με τη δυσκολία διαφοροποίησης σε επίπεδο προϊόντος, ο κλάδος αξιοποιεί σαν ανταγωνιστικό στοιχείο την τιμή οδηγώντας μοιραία σε συνεχή μείωση των τιμών. Επιπλέον, στο ίδιο διάστημα είδαμε και μια μετάβαση από πιο σύνθετες παραμετρικά τιμολογήσεις σε πιο «επίπεδες» που συνέβαλλαν και αυτές στην πορεία της μείωσης. Ξεκάθαρα, δε συμφωνώ με τη σημερινή διαμόρφωσή τους. Είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα, όλοι το αναγνωρίζουν αυτό. Όμως, ήδη εδώ και καιρό βλέπω κινήσεις προς την επάνοδο της παραμετρικής τιμολόγησης, αυτή τη φορά με κάποια ανοδική τάση ασφαλίστρων σε κάποια segments και βεβαίως φαίνεται να έχει σταματήσει η γενικότερη συνέχιση της μείωσης των τιμών.

Φθηνό ασφάλιστρο θα δοθεί στους πολίτες; Για να είναι προσιτό από όλους.

Σήμερα είμαστε από τις χώρες, στο πλαίσιο των χωρών που θέλουμε να ανήκουμε, με τα οικονομικότερα ασφαλιστικά προϊόντα. Ειδικά στους επίμαχους κλάδους, λόγω υποχρεωτικότητας, όπως το αυτοκίνητο που είναι στο ναδίρ, αλλά και στην περιουσία. Στην υγεία, σε σχέση με άλλες χώρες, τα ασφάλιστρα επίσης κινούνται χαμηλά. Ο λόγος είναι ότι τα προϊόντα υγείας στην Ελλάδα, έχουν χτιστεί ως συμπληρωματικά στη βασική δημόσια ασφάλιση που η πλειονότητα των πολιτών έχει. Ουσιαστικά όμως, τείνουν πολλές φορές, από απλή και ουσιαστική άμεση ανάγκη πρόσβασης, να τα «υποκαθιστούν». Οι ασφαλιζόμενοι που αγοράζουν ασφάλεια Υγείας για τους ίδιους ή την οικογένειά τους, ως συμπληρωματική ασφάλεια, επωφελούνται οικονομικότερων ασφαλίστρων σε σχέση με τους ασφαλιζόμενους άλλων χωρών. Στην περίπτωση αυτόνομης επιλογής προγράμματος υγείας  και όχι συμπληρωματικής, τα ασφάλιστρα είναι μεν πιο υψηλά αλλά και πάλι αρκετά χαμηλότερα από άλλες χώρες που παρέχουν τέτοια προγράμματα.

Ευθύνονται τα ιδιωτικά νοσοκομεία γι΄αυτό; 

Η αλήθεια είναι ότι μεγάλο μέρος του κόστους που αφορά στα προγράμματα υγείας δεν εξαρτάται από εμάς, αλλά τους παρόχους -νοσοκομεία, νοσηλευτικά κέντρα κ.λπ. Το τελευταίο διάστημα καταγράφονται συγχωνεύσεις και σε αυτό τον κλάδο, οπότε μειώνεται η διασπορά των επιλογών με ότι αυτό συνεπάγεται. Πάντως, οι αρμόδιες Επιτροπές Ανταγωνισμού, έχουν ήδη τοποθετηθεί σε αυτό το θέμα, οπότε δεν θα πρέπει να περιμένουμε κάποια εξέλιξη προς αυτή την κατεύθυνση, δηλαδή της μείωσης της διασποράς των επιλογών των καταναλωτών και των προσφερόμενων τιμών.

Πως μπορεί η 3η ηλικία να κρατά ένα συμβόλαιο Υγείας.

Αναγνωρίζουμε ότι λόγω του υψηλού ασφαλιστικού κινδύνου είναι πιο δύσκολο και σαφώς πιο ακριβό, εκτός εάν διατηρούν πρόγραμμα ασφάλισης υγείας από προηγούμενα έτη. Ωστόσο, ο συμπληρωματικός τρόπος που προανέφερα είναι μια καλή μέθοδος για την κάλυψη της Υγείας του καθενός. Ο σωστός, έγκαιρος προγραμματισμός και η αντίληψη της αναγκαιότητας της ασφάλισης υγείας είναι το εχέγγυο για να μπορεί η 3η ηλικία όχι μόνο να κρατά ένα συμβόλαιο υγείας, αλλά και να συνεχίσει να ζει ποιοτικά την ζωή της.

Πιστεύετε στην υποχρεωτικότητα των ασφαλίσεων

Σε γενικές γραμμές,  δεν είμαι υπέρ. Δεν είναι μια λύση για όλα. Πρέπει να δούμε όμως σε ποια περίπτωση μιλάμε για υποχρεωτικότητα που είναι αναγκαιότητα.  Όταν για παράδειγμα σήμερα στην Ελλάδα βγαίνουμε από μια μεγάλη οικονομική κρίση και παράλληλα τα τελευταία χρόνια εντείνονται τα φυσικά φαινόμενα όπως πυρκαγιές, σεισμοί κ.ά. τότε πιστεύω ότι πρέπει να δίνεται μια λύση αντιμετώπισης με την μορφή της υποχρεωτικότητας. Να συνεισφέρουμε, μαζί με το κράτος, στην ουσιαστική, άμεση και εύλογη αποζημίωση προκειμένου να συνεχίζεται απρόσκοπτα και η ζωή αλλά και η επιχειρηματική/οικονομική δραστηριότητα. Σε αυτές τις περιπτώσεις είμαι θετικός καθώς το κράτος θα έχει μια μεγάλη βοήθεια και θα μπορέσει ευκολότερα να αντιμετωπίσει τέτοια θέματα βοηθώντας και προστατεύοντας έτσι τον ίδιο τον πολίτη. Θα μπορούσα να πω και άλλα παραδείγματα υποχρεωτικότητας, αλλά, σε γενικές γραμμές, δεν είναι πάντα η λύση.

Παρέχουν εργασιακές προοπτικές οι ασφαλιστικές εταιρείες σήμερα;

Τεράστιες και σε βαθιά επιστημονικά πεδία, που μπορεί να μην είναι γνωστό σε μεγάλη μερίδα του πληθυσμού. Η ασφαλιστική βιομηχανία χρήζει πολλών και συγκεκριμένων μεθόδων. Αναλογιστές, μηχανογράφοι, στατιστικοί, τεχνολόγοι πολλών ειδικοτήτων, μηχανικοί και πολλές ακόμα κατηγορίες. Στον κλάδο μας απασχολούμε πολύ κόσμο με υψηλή επιστημονική κατάρτιση για να προσφέρουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, σε ένα κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται.

Σαν να λέμε εταιρείες ερευνών; 

Σχεδόν. Έχουμε ερευνητικό έργο σε επίπεδο προϊόντων καθώς και σε άλλους τομείς για να είμαστε επίκαιροι στις απαιτήσεις καταναλωτικών συνηθειών. Για να εφαρμόσουμε ένα νέο εργαλείο ή νέα τεχνολογία για τους καταναλωτές χρειάζεται μεγάλη προετοιμασία και προεργασία. Απαιτείται συστηματικό έργο με επιστημονικό και ερευνητικό υπόβαθρο, αρκετός χρόνος και σημαντικές επενδύσεις.

Άρα ποια είναι τα κριτήρια επιλογής του ανθρώπινου δυναμικού της Groupama σήμερα; 

Η σωστή επιλογή ανθρωπίνου δυναμικού είναι προτεραιότητα στη Groupama Ασφαλιστική καθώς πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι άνθρωποί μας είναι ο Νο1 παράγοντας επιτυχίας μας.

Η νέα μετά-covid εργασιακή πραγματικότητα, η ψηφιακή εποχή στην οποία ζούμε αλλά και οι νέες τάσεις στο people management έχουν δημιουργήσει υβριδικά και πιο δυναμικά περιβάλλοντα εργασίας. Πέρα από τα τυπικά γνωσιακά προσόντα που απαιτεί η κάθε θέση, τα κοινωνικά skills, η ενσυναίσθηση, η πελατοκεντρική φιλοσοφία αλλά και η προσαρμοστικότητα στις αλλαγές είναι απαραίτητα στοιχεία.

Οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν δημιουργήσει ανάγκες για νέους εργασιακούς ρόλους που δεν υπήρχαν στην αγορά και αυτό είναι μεγάλη ευκαιρία είτε για τα νέα παιδιά, είτε για εργαζομένους που θα μπορούσαν να εξελίξουν το γνωσιακό τους υπόβαθρο και να δημιουργήσουν ανταγωνιστικό επαγγελματικό πλεονέκτημα για τους ίδιους.

Από πλευράς μας υπερασπιζόμαστε τη διατήρηση ενός εργασιακού περιβάλλοντος που υποστηρίζει την ποικιλομορφία (diversity), τις ίσες ευκαιρίες για εξέλιξη και ανέλιξη και φυσικά τη συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση των εργαζομένων μας. Θεωρώ ότι η συνεχόμενη ανάδειξή μας τα τελευταία χρόνια στους top εργοδότες στην Ελλάδα λειτουργεί σαν επιβεβαίωση για εμάς.

Ποια η θέση της Groupama στην παγκόσμια και εγχώριο αγορά. Υπάρχει διαφοροποίηση έναντι των άλλων εταιρειών και σε ποιό θέμα;  

Σε κάθε χώρα η εταιρεία μας έχει μια διακριτή τοποθέτηση. Προσαρμόζει την παρουσία της στα κατά περίπτωση εθνικά οικονομικά και κοινωνικά δεδομένα. Στην Γαλλία έχει την πρωταρχική μορφή της με ισχυρή παρουσία στον αγροτικό τομέα, στην υγεία και άλλες πολλές ασφαλίσεις. Σε άλλες χώρες διαφοροποιεί την παρουσία της όπως για παράδειγμα στην Ουγγαρία όπου έχει ένα πολύ ισχυρό δίκτυο Bancassurance. Στην Ελλάδα λόγω της προϊστορίας της -Φοίνιξ-Μetrolife-Εμπορικής- η δραστηριότητα επεκτείνεται σε όλους τους κλάδους και με ισχυρό ανθρώπινο δυναμικό. Και φυσικά με όλα τα δίκτυα.

Στην Ελλάδα πού διαφοροποιείστε έναντι των εταιρειών σας στην Ευρώπη;

Τα τελευταία χρόνια εστιάζουμε σε ένα συνεχώς βελτιωμένο επίπεδο υπηρεσιών. Τόσο όσον αφορά τους τελικούς πελάτες-ασφαλισμένους όσο και τους συνεργάτες. Θέλουμε, και πιστεύω ότι το πετυχαίνουμε, να διαφοροποιηθούμε στην «απλούστευση» των διαδικασιών και στην εμπειρία των ασφαλισμένων.

Τα προσόντα ενός CEO σε μια ασφαλιστική εταιρεία ποια πρέπει να είναι;

Υπάρχει αρκετά μεγάλη βιβλιογραφία για το θέμα αυτό. Υπάρχουν και αντίστοιχα πολλές «σχολές». Αλλά, ας τολμήσω να το κάνω απλό, όχι απλοϊκό: να έχει ένα ρεαλιστικό όραμα, έχοντας συνυπολογίσει τις κοινωνικό-οικονομικές εξελίξεις και την γνώση του οργανισμού του, και να εμπνέει τους ανθρώπους του να το υλοποιήσουν. ‘Όλοι μαζί. Μία Ομάδα. Φυσικά και μια πλειάδα προσόντων είναι απαραίτητη, όπως σε κάθε θέση.

Το στέλεχος της ασφαλιστικής πρέπει να προέρχεται από τον κλάδο ή μπορεί να είναι και από άλλους τομείς; 

Δε μπορώ να πω αν πρέπει ή όχι να προέρχεται από τον κλάδο. Προσωπικά προέρχομαι από διαφορετικό κλάδο με άλλες σπουδές και άλλες εμπειρίες. Πάντως, αυτό που σήμερα έχω διαπιστώσει είναι πώς το καλύτερο αποτέλεσμα συνήθως παράγεται και προέρχεται από ανομοιογενείς ομάδες με ανθρώπους διαφορετικών εμπειριών. Όλοι συμβάλλουν σε ένα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα, είμαι πεπεισμένος, από αυτό που έρχεται όταν όλοι οι συμμετέχοντες είναι από τον ίδιο κλάδο. Χρειάζεται να αναμιγνύουμε την βαθιά εμπειρία που έχουν οι άνθρωποί μας με τις ιδέες που έρχονται από άλλες βιομηχανίες υπηρεσιών για να δημιουργούμε πραγματικά νέες υπηρεσίες, να βελτιωνόμαστε και να εξασφαλίζουμε την μετάδοση της εμπειρίας και την συνέχισή της. Και βεβαίως, σε τομείς που αυτό μπορεί να επιτευχθεί γιατί σίγουρα υπάρχουν και τομείς όπου η ασφαλιστική βιομηχανία έχει και τις δικές της «αποκλειστικές» ανάγκες, όπως για παράδειγμα την αναλογιστική επιστήμη.

Είναι σε καλό επίπεδο οι υπηρεσίες σήμερα;

Σαφέστατα βρίσκονται σε εξαιρετικό επίπεδο σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία. Έχει βοηθήσει και η εξέλιξη των άλλων υπηρεσιών και η είσοδος στελεχών από άλλους τομείς καθώς και η νομοθεσία όπως εξελίχθηκε προσφάτως.

Η ασφαλιστική αγορά, αυτά τα 22 έτη που δραστηριοποιείστε σας έχει δώσει κάποια εμπειρία;

Ένα εξαιρετικό «μπουκέτο» από πολλές εμπειρίες, σε διάφορες θέσεις που συνολικά με έκαναν να κατανοήσω, όσο καλύτερα μπορώ έναν κλάδο που δεν γνώριζα, δεν κατανοούσα και μπορώ να τολμήσω να πω, δεν πίστευα. Σήμερα είμαι πραγματικά περήφανος που βρίσκομαι σε αυτόν τον κλάδο, και νομίζω ότι θα ήθελα να μπορώ να συνεχίσω να παρακινώ κι άλλους ανθρώπους να γνωρίσουν αυτόν τον κλάδο που μόνο προοπτικές εξέλιξης βρίσκονται μπροστά του. Γιατί ότι κι αν συμβαίνει σήμερα, είμαι σίγουρος ότι στο section “opportunities” κάθε εταιρείας του κλάδου, υπάρχει μια κοινή πρόταση: ή αύξηση των ασφαλίστρων σε σχέση με το ΑΕΠ, σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά αντίστοιχα. Και είναι πολύ μεγάλη αυτή η προσδοκία ανάπτυξης!

 

© INSURANCE EEA 2022. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics