Δ. Καραμπέτσου: Παρεμβάσεις και αλλαγές για να πάει ο κλάδος ένα βήμα μπροστά

Συνέντευξη στον Γιάννη Βερμισσώ

Με προτάσεις προς τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και τις εταιρείες, με ιδέες για ένα καλύτερο αύριο της ιδιωτικής ασφάλισης, με παραινέσεις προς όλες τις πλευρές για συμπόρευση και ενεργοποίηση όλων των δυνάμεων για ανάδειξη της αξίας των επαγγελματιών και της ασφάλισης, η κυρία Δέσποινα Καραμπέτσου πρόεδρος του Πανευβοϊκού Συνδέσμου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και εκλεγμένη στο Δ.Σ του Επιμελητηρίου Ευβοίας μιλά στο insuranceeea.gr.

Τονίζει μεταξύ άλλων ότι:

-σήμερα ανοίγονται οι ορίζοντες για τον κλάδο,

-δεν είναι ηθικό να υπάρχουν διαφορετικές τιμολογήσεις

-υπάρχει ανάγκη ίσης αντιμετώπισης συνεργατών

-οι εταιρείες να δώσουν βάρος στα δίκτυά τους

-ένας φορέας με σύγχρονο τρόπο λειτουργίας, σε συνεργασία με Επιμελητήρια και Σωματεία θα συντελέσει στο επόμενο μεγάλο βήμα του κλάδου.

Αναλυτικά:

1. Πως βλέπετε το μέλλον της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης;
Είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξη. Τόσο η πανδημία όσο και οι πρόσφατες φυσικές καταστροφές με τα ολέθρια αποτελέσματα λειτούργησαν καταλυτικά στους πολίτες καθώς συνειδητοποιήθηκε περισσότερο η ανάγκη για ιδιωτική ασφάλιση και η προστασία που έχουν όσοι κατέχουν ένα ασφαλιστικό συμβόλαιο. Τώρα εκτιμώ ότι διευρύνεται ο ορίζοντας των πωλήσεων.  Ταυτόχρονα μεγαλώνει  και το αίσθημα της υπευθυνότητας των επαγγελματιών διότι καλούμαστε μέσα από την καθημερινή μας δράση να ενημερώσουμε, να προσφέρουμε προστασία και τελικά να σώσουμε ζωές και περιουσίες μέσα από την εργασίας μας. Είναι ένα σημαντικό κοινωνικό έργο και μόνον έτσι μπορούμε να το δούμε. Στο πλαίσιο αυτό μαζί με την συνολική ανάπτυξη της χώρας θεωρώ ότι και το επάγγελμά μας έχει προοπτικές  και οι πολίτες αρχίζουν να προσεγγίσουν την ιδιωτική ασφάλιση οπότε και εμείς έχουμε χρέος να είμαστε καλά προετοιμασμένοι για να ανταποκριθούμε.
2. Πως μπορεί να έλθει η αύξηση των εργασιών ενός επαγγελματία.
Όπως προανέφερα στις εξελίξεις που διαβλέπουμε χρειάζεται από την πλευρά του κάθε επαγγελματία να γίνει ένα βήμα μπροστά. Με τον έως σήμερα ρυθμό θεωρώ ότι πηγαίνουμε αργά για τις απαιτήσεις της εποχής. Συνεπώς επιβάλλεται αλλαγή, ταχύτητα, οργάνωση και με όπλο την τεχνολογία και την επικοινωνία να προχωρήσουμε σε νέα πεδία εργασιών. Να αξιοποιήσουμε την τόσο πλούσια σύγχρονη και στοχευμένη εκπαίδευση, να εκτιμήσουμε ότι η μάθηση είναι ο μοναδικός τρόπος να αναπτυχθούμε και να κατανοήσουμε ότι όλα όσα σχετικά γίνονται και παρέχονται στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση από φορείς, Σωματεία, Επιμελητήρια και εταιρείες είναι επένδυση. Οι ανάγκες της εποχής που έρχεται απαιτούν γνώση και προσαρμογή στα νέα δεδομένα.-οι εταιρείες να δώσουν περισσότερο βάρος στα δίκτυά τους
3. Ποια είναι η άποψή σας για την εκπροσώπηση του κλάδου σήμερα και ποια η πρότασή σας για το μέλλον.
Πιστεύω ότι η εκπροσώπηση μέσα από τις προσπάθειες συσπείρωσης των Επιμελητηρίων, την δράση των Σωματείων και τον καθοριστικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας έχει τεθεί σε πολύ καλή τροχιά. Ενώσαμε φωνές, στηρίζουμε την ενότητα, μιλάμε γι΄αυτήν, ενισχύουμε την ιδέα της συνεργασίας. θεωρώ ότι ένας φορέας με σύγχρονο τρόπο λειτουργίας, που θα συνεργάζεται στενά με Επιμελητήρια και κατά τόπους Σωματεία θα συντελέσει στο επόμενο μεγάλο βήμα του κλάδου.
4. Τι προτείνετε στις ασφαλιστικές εταιρείες σχετικά με τον κλάδο και την διευκόλυνση των εργασιών του.
Θα τους έλεγα να δώσουν περισσότερο βάρος στα δίκτυά τους. Να μεριμνούν και να διασφαλίζουν την ίση αντιμετώπιση όλων των συνεργατών τους, Να στηρίζουν και την φήμη της ιδιωτικής ασφάλισης και τα προϊόντα τους. Δεν είναι ηθικό να παρέχονται από την ίδια εταιρεία διαφορετικές τιμολογήσεις ακριβότερες και φθηνότερες. Μένουν εκτεθειμένοι συνεργάτες όταν ορθώνεται μπροστά τους η  διαφορετική τιμή. Οι εταιρείες πρέπει να δώσουν βάρος στα δίκτυά τους. Να δώσουν αξία στους ανθρώπους τους. Να μη δίνουν βάρος στο κέρδος και να διαμορφώνουν συμπεριφορές με βάση αυτό. Εμείς είμαστε η ψυχή των εταιρειών και χρειάζεται να μας δοθεί η ανάλογη προσοχή.
5. Μια ελεύθερη σκέψη σας, ένα όραμα μια προοπτική για τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή.
Θα ήθελα η κοινωνία, ο κάθε πολίτης  να καταλάβει την αξία της ασφάλισης και να την συνδέσει με το πρόσωπο του ασφαλιστή. Ο ασφαλιστής τους -να γνωρίζουν- είναι ο “φύλακας άγγελός τους” και αυτό θα πρέπει να γίνει συνείδηση με τις δικές μας ενέργειες. Βέβαια για να επιτευχθεί αυτό επιβάλλεται η αγορά να δουλεύει συνολικά και όχι εστιασμένα σε “μαγαζάκια”, χωρίς αθέμιτο ανταγωνισμό, με ίσους όρους και με αξίες ατομικές.

6. Πως ασκείται το επάγγελμα στην ευρύτερη περιοχή σας (δυσκολίες, ιδιαιτερότητες, πλεονεκτήματα κ.λπ.)

Δυστυχώς η Εύβοια καταστράφηκε από πλημμύρες και πυρκαγιές. Σε αυτό το περιβάλλον που ανέτρεψε τη ζωή των ανθρώπων η πώληση ασφαλιστικών προϊόντων γίνεται δύσκολη λόγω οικονομικής ισχνότητας. Όμως τώρα κατανοούν καλύτερα όλοι τη σημασία της ασφάλισης. Γνωρίζουν ότι  όσοι είχαν μεριμνήσει αποζημιώθηκαν και αυτό λειτουργεί υπέρ της σημασίας που έχει η ασφάλιση. Πιστεύω ότι ο ασφαλιστής της περιοχής πρέπει να κινηθεί ενημερωτικά. Να προσεγγίσει τους ανθρώπους και να εξηγήσει. Να ξεκινήσει ένα διάλογο , να αναδείξει την ασφάλιση, να δουλέψει σωστά, να κερδίσει την εμπιστοσύνη των ανθρώπων και να συντελέσει στην δημιουργία ασφαλιστικής συνείδησης.
© INSURANCE EEA 2021. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics