Δρασεις στήριξης της διαμεσολάβησης από το ΕΕΑ

Άρθρο του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου, Προέδρου του Ε.Ε.Α.

Άρθρο του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου,

Προέδρου του Ε.Ε.Α.

 

Με επίγνωση της ευθύνης και συνέπεια απέναντι στον κλάδο που εκπροσωπεί το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας μεριμνά να στηρίξει την εξέλιξη της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Με δράσεις (αναφέρονται παρακάτω) εκπαίδευσης, πιστοποίησης, ενημέρωσης και επιμόρφωσης –εξ΄αποστάσεως (e-learning) και άλλες πρωτοβουλίες που σταδιακώς θα αναπτύσσονται, εγκαινιάζεται μια νέα περίοδος δημιουργική για τους διαμεσολαβούντες όχι μόνο της Αθήνας αλλά όλης της χώρας.

Η ανάπτυξη πρωτοβουλιών από το ΕΕΑ δεν γίνεται τυχαία. Αντίθετα, προγραμματίστηκε και ξεκινά τώρα, σε μια κρίσιμη χρονική συγκυρία όπου ο κλάδος οφείλει να σπεύσει να θέσει νέες βάσεις. Και το ΕΕΑ θα βρίσκεται κοντά του.

Γενικά είναι εμφανές σε όλους πώς στο επόμενο τετράμηνο διάστημα,  οι διαμεσολαβούντες καλούνται να κινηθούν σε δύο κατευθύνσεις: η μία αφορά την παραγωγή εργασίας –συμβολαίων-, και η άλλη,  η πιο δομική κατεύθυνση,  αφορά την οργάνωσή τους ως επαγγελματίες με ότι αυτό περιλαμβάνει. Έτσι θα γίνει και το πρώτο βήμα για μια νέα πορεία του κλάδου.

Η ταυτόχρονη κίνηση των επαγγελματιών της αγοράς σε αυτές τις κατευθύνσεις μοιάζει αναγκαία περισσότερο από ποτέ διότι μέσα από αυτές θα ικανοποιήσουν τις νέες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί στους πελάτες και από την άλλη θα εκσυγχρονιστούν οι ίδιοι.

 Είναι αφελές να πιστεύει κάποιος ότι με τα παλιά εφόδια μπορεί να ενημερώσει, να πείσει και τελικά να πουλήσει συμβόλαια. Το ίδιο αφελές είναι να θεωρεί κανείς ότι η υπόσταση των πελατών μέσα από τα ερωτήματα, τις αντιρρήσεις, και την ενημέρωσή τους είναι ίδια όπως παλιά. Και αυτοί, οι πελάτες, οι πολίτες,  βιώνουν άλλες ανάγκες, έχουν άλλη ενημέρωση για την ιδιωτική ασφάλιση, και τελικά ίσως και μέσω λανθασμένων εντυπώσεων ή παραπληροφόρησης, να έχουν και πολύ μεγαλύτερους ενδοιασμούς για την σχέση που θα αναπτύξουν με την ιδιωτική ασφάλιση.

Ο επαγγελματίας λοιπόν είναι ξεκάθαρο ότι οφείλει να αλλάξει «προφίλ» προσέγγισης του πελάτη προκειμένου να βρει τα σημεία επαφής και να δίνει πληροφόρηση, διέξοδο, ασφάλεια στους πολίτες. Κάπως έτσι θα διαμορφώσει και ο ίδιος νέα σχέση με τις ασφαλιστικές εταιρείες και με τα προϊόντα τους συμβάλλοντας στην εξέλιξή τους.  Σε αυτό τε γενικό περίγραμμα επιτάσσεται πιο συγκεντρωμένη εργασία, ισχυρότερη διείσδυση στο βάθος των προϊόντων και πλατιά γνώση που έγκειται στην εκπαίδευση. Αναφορικά με την δεύτερη κατεύθυνση της διαμεσολάβησης που σχετίζεται με την οργάνωση του κάθε γραφείου οι συνθήκες είναι πιο επιτακτικές. Το νέο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον οδηγεί σε αλλαγή των εταιρικών προσώπων. Πιο αυστηρά, πιο επαγγελματικά, πιο γρήγορα, πιο ουσιαστικά και στοχευμένα λένε οι γενικές οδηγίες, καθορίζοντας τα βήματα. Μηχανοργάνωση, εξοπλισμός, ιντερνετική τεχνολογία, διαρκής αναβάθμιση και γιατί όχι και συνεργασίες προς κάθε κατεύθυνση και επίπεδο που θα συνδράμει στην δημιουργία καλύτερη «εικόνας» για το γραφείο και τον επαγγελματία, καλύτερες υποδομές στο εταιρικό σχήμα και τελικά ενίσχυση αυτού του χαρακτηριστικού που ονομάζεται «επαγγελματισμός». Όλα αυτά πρέπει να γίνουν σε σύντομο χρόνο. Όμως η ελληνική ασφαλιστική διαμεσολάβηση μπορεί να κάνει βήματα γνωρίζοντας ότι έχει αρωγό της το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας.

Στο πλαίσιο αυτό το ΕΕΑ σε συνεργασία με την ΤτΕ οργανώνει σεμινάρια για την διαμεσολάβηση. 

Επίσης, έχει διαρθρώσει και θα ξεκινήσει ένα ειδικό πρόγραμμα για εκπαίδευση εξ αποστάσεως το οποίο καλύπτει την διαμεσολάβηση σε όλη την Ελλάδα.

Φυσικά η πιστοποίηση και η παροχή αποδεικτικού παρακολούθησης θα συνοδεύει κάθε μας εκπαιδευτική-επιμορφωτική πρωτοβουλία.

Επιπρόσθετα, οργανώνουμε μια ακόμη σειρά νέων δράσεων που θα σταδιακώς θα αναπτύσσουμε στην αγορά με γνώμονα την  παροχή εφοδίων, στήριξης, και τελικώς ενίσχυση ενός κλάδου με υψηλή αξία. 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics