Εξυπηρετείται (;) ηλεκτρονικά ο αγοραστής «ασφάλειας»

Του Γιάννη Βερμισσώ

Τελικά η ασφάλιση ψηφιοποιήθηκε; Δηλαδή υποστηρίζεται και εξυπηρετείται το σύστημα ηλεκτρονικά; Προφανώς στο θέμα της σχέσης διαμεσολάβησης και εταιρειών υπάρχει ισχυρή ανάπτυξη στον τομέα. Όμως στους πελάτες καταναλωτές που βρίσκεται η υπόθεση;

Εξυπηρετείται σήμερα ο πολίτης που έχει συμφωνήσει να ασφαλιστεί, ηλεκτρονικά; Μήπως χρειάζεται ακόμη να υπογράφει ή να προσκομίσει σειρά «χάρτινων» εγγράφων και ταυτόχρονα να πρέπει να υπογράψει αντίστοιχα πολλές σελίδες από αυτά; Διότι όσο χρειάζεται η δια ζώσης ενημέρωση άλλο τόσο δεν χρειάζεται το χάσιμο χρόνου με τα χαρτο – ακόλουθα…

Πράγματι η σκέψη για την ψηφιοποίηση των διαδικασιών στην ασφάλιση είναι ένα μεγάλο θέμα που απορρόφησε εκατομμύρια ευρώ σε επίπεδο αγοράς για να δημιουργηθούν δομές και συστήματα. Οι επαγγελματίες του χώρου εξυπηρετούνται και συνομιλούν ηλεκτρονικά. Όμως ακόμα πάνε και στις εταιρείες… χειρίζονται και συλλέγουν χαρτιά.

Όσο για την περίπτωση των καταναλωτών τα πράγματα μάλλον θέλουν βελτίωση. Ο πολίτης που ασφαλίζεται είναι η αρχή της ασφάλισης. Και από εκεί θα πρέπει να ξεκινά η ψηφιοποίηση του συστήματος. Εκεί υπάρχει μια τεράστια αγορά που χρειάζεται υποστήριξη ευκολίας. Και δεν πρόκειται για αγορά μέσω ίντερνετ.

Αλλά για εξυπηρέτηση σε αυτόν που ενημερώθηκε από ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, που κατανόησε τις ανάγκες του, που εντόπισε το πώς θα πρέπει να ασφαλιστεί. Αυτός ο ενημερωμένος, ο έτοιμος και συνειδητοποιημένος πολίτης που έρχεται σε επαφή με την ιδιωτική ασφάλιση θα πρέπει να εξυπηρετείται απολύτως ηλεκτρονικά.

Τότε θα μιλάμε για την πραγματική ψηφιοποίηση της ασφάλισης.

© INSURANCE EEA 2019. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics