- 07/09/2016
Γ. Χατζηθεοδοσίου: Τι αλλάζει με την έλευση της ALIBABA
Ρεπορτάζ του Φάνη Ζώη, Στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική»,
Ρεπορτάζ του Φάνη Ζώη,
Στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική»
Αφετηρία για επίτευξη, καλύτερων αποτελεσμάτων στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων στην Κίνα, αλλά και στην προσέλκυση μεγαλυτέρου αριθμού τουριστών από τη χώρα αυτή, θα αποτελέσει η έλευση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Alibaba στην Ελλάδα, στελέχη της οποίας θα βρεθούν στις 13-14 Σεπτεμβρίου στην Αθήνα, προκειμένου να συμμετέχουν σε ημερίδα που διοργανώνει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.
Δείτε εδώ το πρόγραμμα της εκδήλωσης ΕΔΩ
Η Ελλάδα εισέρχεται σε µια νέα φάση, όπου η έμφαση δίνεται στην ανασυγκρότηση και ανάκαμψη της οικονομίας, επισημαίνει σε συνέντευξή του στη «Ν» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, προσθέτοντας πως η πρόσφατη συνάντηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα µε τον ιδρυτή της Alibaba Jack Ma στη Σαγκάη και τα θέματα που συζητήθηκαν δίνουν µια διαφορετική διάσταση στην επικείμενη επίσκεψη.
Στη Σαγκάη, διευκρινίζει ο κ. Χατζηθεοδοσίου, δεν έγινε κάποια συμφωνία. Έγινε µια ουσιαστική συζήτηση µε άξονες συγκεκριμένα θέματα και άνοιξε ο διάλογος ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Σύμφωνα µε τον πρόεδρο του ΕΕΑ, υπάρχει ομάδα εργασίας στην Ελλάδα που προετοιμάζει το πλαίσιο μιας τελικής πιθανής συμφωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές. Σημειώνεται ότι η Alibaba πραγματοποιεί ανάλογες συμφωνίες µε διάφορα κράτη.
Όπως προέκυψε από τη συνάντηση, στην οποία ήταν «παρών» ο κ. Χατζηθεοδοσίου, καθώς το EEA συνέβαλε σημαντικά στη διοργάνωσή της, αφού είχε προηγηθεί πρόσκληση του ΕΕΑ στην Alibaba να επισκεφτεί την Ελλάδα και η αποδοχή της πρόσκλησης ήταν δεδομένη, οι πυλώνες είναι δύο.
Περισσότεροι Κινέζοι στην Ελλάδα
Ο πρώτος πυλώνας, το πώς θα έρθουν περισσότεροι Κινέζοι στην Ελλάδα µέσω μιας πλατφόρμας ALITRIP. Για αυτόν τον πυλώνα συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την γρήγορη έκδοση βίζας, τις σημάνσεις στα κινεζικά, την είσοδο του συστήματος πληρωμών ALl-PAY στην ελληνική αγορά, την προώθηση του ελληνικού τουρισμού στα marketplaces της Alibaba, το θέμα των πτήσεων και το θέμα της εκπαίδευσης των επιχειρήσεων
Εξαγωγή ελληνικών προϊόντων
Ο δεύτερος πυλώνας είναι η εξαγωγή ελληνικών ποιοτικών προϊόντων στην Κίνα, ιδίως αγροδιατροφικών. Και εκεί συζητήθηκαν ζητήματα σχετικά, αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΕΑ, ιδίως της ενημέρωσης των Ελλήνων εξαγωγέων για τη λειτουργία του οικοσυστήματος της Alibaba και ιδίως του marketplace Tmall που αφορά εταιρείες του εξωτερικού. Τα είδη που έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για να εξαχθούν στην Κίνα µέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι τυποποιημένα αγροδιατροφικά προϊόντα, όπως ελαιόλαδο, ελιές – παράγωγα ελιάς, μέλι – βασιλικός πολτός, αρτοποιήµατα – παξιμάδια – κουλουράκια, γλυκά κουταλιού, φρούτα κομπόστα, όσπρια, ξύδι, παστέλι, ξηροί καρποί, μαρμελάδες, μαστίχα, βότανα. σάλτσες, ζυμαρικά, σοκολάτες, τσουρέκια, μπισκότα, αλάτι-μπαχαρικά – βότανα κλπ. Επίσης κρασί, µπύρα, εμφιαλωμένο νερό, χυμοί.
Από τις άλλες κατηγορίες, δημοφιλείς στην Κίνα, µέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι τα καλλυντικά, τα παιδικά είδη (όπως πάνες, παιδικές τροφές, είδη παιδικής υγιεινής) και φυσικά ρούχα, παπούτσια κ.λπ.
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου στάθηκε ιδιαίτερα στον τομέα ρούχα σημειώνοντας ότι υπάρχουν σημαντικές ελληνικές εταιρείες ρούχων, µε ετήσιες πωλήσεις 30-40-50 εκατ. ευρώ, που δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τους ανταγωνιστές τους που είναι ήδη στην αγορά της Κίνας. Όπως διευκρινίζει, η Κίνα ράβει για όλους, αλλά το brand name δεν είναι κινεζικό. Και στην Κίνα µέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου κάποιος μπορεί να προωθήσει το brand name τoυ και τα σχέδιά του.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι n Alibaba είναι ιδιοκτήτης της πλατφόρμας ALITRIP, που διαθέτει υπηρεσία τουρισμού στους Κινέζους και ο κ. Χατζηθεοδοσίου εκτιμά ότι η πλατφόρμα αυτή μπορεί να συμβάλει στη σημαντική αύξηση του αριθμού των Κινέζων τουριστών στη χώρα μας. Άλλωστε όπως αναφέρει, η Alibaba είναι σε συζητήσεις µε την κυβέρνηση για τη δημιουργία ενός πλαισίου, όπου ο αριθμός των Κινέζων που έρχονται στην Ελλάδα θα εκτοξευτεί από τους 120.000 στους 1.000.000 αισίως, σε βάθος χρόνου. «Εφόσον οι συζητήσεις έχουν αίσια κατάληξη», επισημαίνει, «το αποτέλεσμα θα έρθει από τη συνεργασία όλων των μερών, της κυβέρνησης, της Alibaba και των επαγγελματιών του τουρισμού».
Περιζήτητοι οι κινέζοι τουρίστες
Το 2015 ταξίδεψαν 12,5 εκατ. Κινέζοι στην Ευρώπη και από αυτούς ένας ελάχιστος αριθμός, μόλις 120.000 ήρθαν στην Ελλάδα. Από αυτούς τους 120.000, μόλις το 8% περίπου µέσω της ALITRIP. Εδώ πρέπει να αναφέρω ότι οι Κινέζοι τουρίστες είναι περιζήτητοι διεθνώς, καθώς ξοδεύουν πολλαπλάσια χρήματα από ότι οι Αμερικάνοι και οι Ευρωπαίοι τουρίστες.