Γ. Χατζηθεοδοσίου: Τι αλλάζει με την έλευση της ALIBABA

Ρεπορτάζ του Φάνη Ζώη, Στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική»,

Ρεπορτάζ του Φάνη Ζώη,
Στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική»

Αφετηρία για επίτευξη, κα­λύτερων αποτελεσμάτων στις εξαγωγές ελληνικών  προϊόντων στην Κίνα, αλλά και στην προσέλκυση μεγαλυτέρου αριθμού τουριστών από τη χώρα αυτή, θα αποτελέσει η έλευση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Alibaba στην Ελλάδα, στελέχη της οποίας θα βρεθούν στις 13-14 Σεπτεμβρίου στην Αθήνα, προκειμένου να συμμετέχουν σε ημερίδα που διοργα­νώνει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών. 
 
Δείτε εδώ το πρόγραμμα της εκδήλωσης ΕΔΩ
 
Η Ελλάδα εισέρχε­ται σε µια νέα φάση, όπου η έμφαση δίνεται στην ανασυγκρότηση και ανάκαμψη της οικονομίας, επισημαίνει σε συνέντευξή του στη «Ν» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, προσθέτοντας πως η πρό­σφατη συνάντηση του πρωθυ­πουργού  Αλέξη Τσίπρα µε τον ιδρυτή της Alibaba Jack Ma στη Σαγ­κάη και τα θέματα που συζητή­θηκαν δίνουν µια διαφορετική διά­σταση στην επικείμενη επίσκεψη.
 
Στη  Σαγκάη, διευκρινίζει ο κ. Χατζηθεοδοσίου, δεν έγινε κάποια συμφωνία. Έγινε µια ουσιαστική συζήτηση µε άξονες συγκεκριμένα θέματα και άνοιξε ο διάλο­γος ανάμεσα στις δύο πλευρές.
 
Σύμφωνα µε τον πρόεδρο του ΕΕΑ, υπάρχει ομάδα εργασίας στην Ελλάδα που προετοιμάζει το πλαί­σιο μιας τελικής πιθανής συμφω­νίας ανάμεσα στις δύο πλευρές. Σημειώνεται ότι η Alibaba πραγματοποιεί ανάλογες συμφωνίες µε διάφορα κράτη.
 
Όπως προέκυψε από τη συ­νάντηση, στην οποία ήταν «παρών» ο κ. Χατζηθεοδοσίου, καθώς το EEA συνέβαλε σημαντικά στη διορ­γάνωσή της, αφού είχε προηγηθεί πρόσκληση του ΕΕΑ στην Alibaba να επισκεφτεί την Ελλάδα και η αποδοχή της πρόσκλησης  ήταν δεδομένη, οι πυλώνες είναι δύο.
 
Περισσότεροι Κινέζοι στην  Ελλάδα
 
Ο πρώτος πυλώνας, το πώς θα έρ­θουν περισσότεροι Κινέζοι στην Ελλάδα µέσω μιας πλατφόρμας ALITRIP. Για αυτόν τον πυλώνα συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την γρήγορη έκδοση βίζας, τις σημάνσεις στα κινεζικά, την είσοδο του συστήματος πληρωμών ALl-PAY στην ελληνική αγορά, την προώθηση του ελληνικού τουρισμού στα marketplaces της Alibaba, το θέμα των πτήσεων και το θέμα της εκπαίδευσης των επιχειρήσεων
 
Εξαγωγή ελληνικών προϊόντων
 
Ο δεύτερος πυλώνας είναι η εξα­γωγή ελληνικών ποιοτικών προ­ϊόντων στην Κίνα, ιδίως αγροδια­τροφικών. Και εκεί συζητήθηκαν ζητήματα σχετικά, αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΕΑ, ιδίως της ενημέρωσης των Ελλήνων εξαγωγέων για τη λειτουργία του οικοσυστήματος της Alibaba και ιδίως του marketplace Tmall που αφορά εταιρείες του εξωτερικού. Τα είδη που έχουν το μεγαλύτερο ενδια­φέρον για να εξαχθούν στην Κίνα µέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι τυποποιημένα αγροδιατρο­φικά προϊόντα, όπως ελαιόλαδο, ελιές – παράγωγα ελιάς, μέλι – βασιλικός πολτός, αρτοποιήµατα – παξιμάδια – κουλουράκια, γλυκά κουταλιού, φρούτα κομπόστα, όσπρια, ξύδι, παστέλι, ξηροί καρποί, μαρμελάδες, μαστίχα, βότανα. σάλ­τσες, ζυμαρικά, σοκολάτες, τσου­ρέκια, μπισκότα, αλάτι-μπαχαρικά – βότανα κλπ. Επίσης κρασί,  µπύ­ρα, εμφιαλωμένο νερό, χυμοί.
 
Από τις άλλες κατηγορίες, δημοφιλείς στην Κίνα, µέσω του ηλε­κτρονικού εμπορίου είναι τα καλ­λυντικά, τα παιδικά είδη (όπως πά­νες, παιδικές τροφές, είδη παιδικής υγιεινής) και φυσικά ρούχα, πα­πούτσια κ.λπ.
 
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου στάθηκε ιδιαίτερα στον τομέα ρούχα ση­μειώνοντας ότι υπάρχουν σημαν­τικές ελληνικές εταιρείες ρούχων, µε ετήσιες πωλήσεις 30-40-50 εκατ. ευρώ, που δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τους ανταγωνιστές τους που είναι ήδη στην αγορά της Κί­νας. Όπως  διευκρινίζει, η Κίνα ρά­βει για όλους, αλλά το brand na­me δεν είναι κινεζικό. Και στην Κί­να µέσω του ηλεκτρονικού εμπο­ρίου κάποιος μπορεί να προωθήσει το brand name τoυ και τα σχέδιά του.
 
Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι n Alibaba είναι ιδιοκτήτης της πλατφόρμας ALITRIP, που διαθέτει υπηρεσία τουρισμού στους Κινέζους και ο κ. Χατζηθεοδοσίου εκτιμά ότι η πλατφόρμα αυτή μπορεί να συμβάλει στη σημαντική αύξηση του αριθμού των Κινέζων τουριστών στη χώρα μας. Άλλωστε  όπως αναφέρει, η Alibaba είναι σε συ­ζητήσεις µε την κυβέρνηση για τη δημιουργία ενός πλαισίου, όπου ο αριθμός των Κινέζων που έρχονται στην Ελλάδα θα εκτοξευτεί από τους 120.000 στους 1.000.000 αισίως, σε βάθος χρόνου. «Εφόσον οι συζητήσεις έχουν αίσια κατά­ληξη», επισημαίνει, «το αποτέλε­σμα θα έρθει από τη συνεργασία όλων των μερών, της κυβέρνησης, της Alibaba και των επαγγελματιών του τουρισμού».
 
Περιζήτητοι οι κινέζοι τουρίστες
 
Το 2015 ταξίδεψαν 12,5 εκατ. Κι­νέζοι στην Ευρώπη και από αυ­τούς ένας ελάχιστος αριθμός, μόλις 120.000 ήρθαν στην Ελλάδα. Από αυτούς τους 120.000, μόλις το 8% περίπου µέσω της ALITRIP. Εδώ πρέπει να αναφέρω ότι οι Κινέζοι τουρίστες είναι περιζήτητοι διε­θνώς, καθώς ξοδεύουν πολλα­πλάσια χρήματα από ότι οι Αμερικάνοι και οι Ευρωπαίοι τουρί­στες.
 
 
 
 
 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics