Η «αμελής» ασφάλιση και η «σωτήρια» επιμονή του ασφαλιστή.

Του Γιάννη Βερμισσώ

Ένα αυτοκίνητο πήρε φωτιά. Έτσι ξαφνικά. Το αντιλαμβάνεται ο οδηγός του ο οποίος σταμάτησε, βγήκε , πήρε πυροσβεστήρα και ξεκίνησε να σβήνει  μια φωτιά αργή , σχεδόν αόρατη που έκαιγε από το βάθος της μηχανής μέχρι και το ταμπλό του αυτοκινήτου.

Η ζημιά αρκετή.  Το ξάφνιασμα της στιγμής έφυγε, και έδωσε θέση στην αναζήτηση της ασφάλειας  και του ασφαλιστή.

Η διαπίστωση θλιβερή. Δεν υπάρχει κάλυψη.  Τότε αρχίζει και η αντίστροφη μέτρηση : Ποιος ευθύνεται;  Έχει γίνει συζήτηση; Έχει γίνει πρόταση, είναι ξεκάθαρο στον ασφαλισμένο για το τι έχει ασφαλιστεί; Τι ασφάλιση πλήρωνε χρόνια; Γιατί δεν υπήρχε η κάλυψη; Ποιος φταίει;  Και μετά ακόμα πιο δύσκολα. Θα τα βάλεις με τον φίλο ή  συγγενή ασφαλιστή (συχνό και αυτό να επιλέγεται με τέτοια κριτήρια). Όλεθρος.. και η αποκατάσταση 2,3,ίσως και 4 χιλιάρικα.. Ίσως να είχε συμβεί και στο παρελθόν με το χαλάζι που όμως δεν έκανε μεγάλη ζημιά και μπαλώθηκαν (ευθύνες και  βαθουλώματα).

Πρόκειται για μια καθημερινότητα λιγότερο γνωστή από αυτή των φαινομένων της υγείας που μπορεί  να  υπάρχουν περισσότεροι λόγοι και αιτίες για να ανακύπτουν δυσαρέσκειες, εκπλήξεις και άλλα σχετικά που δημιουργούν τριβές μεταξύ ασφαλιστικών και πελατών.

Είναι παράδοξο σε μια εξελιγμένη ασφαλιστική αγορά  να εντοπίζεται  δυσαρέσκεια  στο απλό όμως αλλά υποχρεωτικό συμβόλαιο αυτοκινήτου. Οι  εξαιρέσεις ή πολύ περισσότερο η μη σωστή κάλυψη μοιάζει ως  ακραίο φαινόμενο.

Ένα τέτοιο περιστατικό ήλθε σήμερα σε γνώση του insurance-eea όπου ο καταναλωτής-ασφαλισμένος, μετά από το συμβάν διαπίστωσε ότι το συμβόλαιό του δεν είχε πρόβλεψη. Το αμάξι κάηκε, η  αποκατάσταση ακριβή και το ερώτημα «γιατί δεν είχα ασφαλιστεί σωστά» γεννήθηκε.

Σε αυτό το ερώτημα καλούνται να σταθούν όλοι οι αρμόδιοι. Διότι η υποχρεωτικότητα αλλά και η τεχνολογία έχει δημιουργήσει έναν αυτοματισμό στα συμβόλαια του αυτοκινήτου ο οποίος τελικά οδηγεί σε επιπόλαιες κάποιες φορές επιλογές οι οποίες είναι σε βάρος και της αγοράς, και των επαγγελματιών και των ασφαλισμένων.  Οι πελάτες δε γνωρίζουν. Οι ειδικοί προτείνουν..

Και καταλήγουμε στο ότι δεν μπορεί καμία ασφάλιση, να αφήνεται  στον «αυτόματο πιλότο».

Χρειάζεται πρόταση, ενημέρωση, έντυπο και η επιμονή -που θα αποδειχθεί σωτήρια- του ασφαλιστή για σωστή ασφάλιση.

© INSURANCE EEA 2020. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics