Οι ασφαλιστικές μελετούν την επικινδυνότητα των οχημάτων

Η γαλλική ασφαλιστική εταιρεία AXA, αναφέρεται στον διεθνή τύπο, σε ερευνητικό ακόμα στάδιο καταγράφει ότι τα ηλεκτρικά πολυτελή αυτοκίνητα όπως και τα αθλητικά οχήματα πιθανόν να έχουν περισσότερες πιθανότητες (περίπου 40%) να προκαλέσουν ατυχήματα ίσως επειδή οι οδηγοί εξακολουθούν να συνηθίζουν να επιταχύνουν γρήγορα.

Η εταιρεία σε μια επίδειξη δοκιμών σύγκρουσης – υπέδειξε ότι τα μικρά και μικροηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ελαφρώς λιγότερο πιθανό να προκαλέσουν ατυχήματα από ό, τι τα αντίστοιχα κινητήρων καύσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η AXA διενεργεί τακτικά δοκιμές συγκρούσεων για οχήματα, οι φετινές δοκιμές λοιπόν επικεντρώθηκαν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα συνολικά ποσοστά ατυχημάτων για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτά των “κανονικών” αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα στοιχεία των ασφαλιστικών περιπτώσεων ασφάλισης αστικής ευθύνης για “κινδύνους 7000 ετών” – σε 1.000 αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν επί 7 χρόνια – δήλωσε η Bettina Zahnd, επικεφαλής έρευνας και πρόληψης ατυχημάτων στην AXA στην Ελβετία. Σε δηλώσεις της συνεχίζει η Zahnd: «Είδαμε ότι στις δοκιμές μικρών αυτοκινήτων ελαφρώς λιγότερα ατυχήματα προκαλούνται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν κοιτάξετε τις δοκιμές των οχημάτων πολυτελείας και SUV, ωστόσο, βλέπουμε 40% περισσότερα ατυχήματα με ηλεκτρικά οχήματα. Φυσικά, έχουμε σκεφτεί τι προκαλεί αυτό και η επιτάχυνση είναι σίγουρα θέμα».

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιταχύνουν όχι μόνο γρήγορα αλλά και έντονα, ανεξαρτήτως από το πόσο υψηλές είναι οι στροφές ανά λεπτό.

Οι μισοί οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε – έρευνα φέτος από την AXA – έπρεπε να προσαρμόσουν την οδήγησή τους ώστε να αντανακλούν τα νέα χαρακτηριστικά επιτάχυνσης και πέδησης.
«Η μέγιστη επιτάχυνση είναι διαθέσιμη αμέσως, ενώ διαρκεί μια στιγμή για κινητήρες εσωτερικής καύσης με ακόμη ισχυρή ιπποδύναμη για να επιτύχει μέγιστη επιτάχυνση, γεγονός που θέτει νέες απαιτήσεις στους οδηγούς», δήλωσε η Zahnd. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται καθώς η υποδομή χρέωσης βελτιώνεται και οι τιμές μειώνονται.

Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν – το 2018 – λιγότερο από το 1% των οχημάτων που κυκλοφορούσαν στην Ελβετία και τη Γερμανία, αλλά αποτελούσαν το 1,8% των πωλήσεων των νέων αυτοκινήτων στην Ελβετία ή 6,6% συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών.

Τα ατυχήματα με ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχεδόν τόσο επικίνδυνα για τους ανθρώπους, όπως συμβαίνει με τα οχήματα. Τα αυτοκίνητα υπόκεινται στις ίδιες δοκιμές και έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας όπως οι αερόσακοι και οι ζώνες ασφαλείας. Μία άλλη έρευνα της AXA φέρνει στο φως το εξής, ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξέρουν πώς να αντιδρούν αν βρεθούν σε περιστατικό συντριβής ηλεκτρικών οχημάτων, αν και οι παράγοντες που πρέπει να ισχύουν και να διασφαλιστούν είναι ίδιοι: η ειδοποίηση των ομάδων διάσωσης και η παροχή πρώτων βοηθειών, διασφάλιση απενεργοποίησης του ηλεκτρικού κινητήρα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό γιατί σε αντίθεση με μια μηχανή εσωτερικής καύσης ο κινητήρας δεν κάνει θόρυβο.

Σε σοβαρές συγκρούσεις, οι ηλεκτροπαραγωγές μονάδες υψηλής τάσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έκλεισαν αυτόματα, αλλά οι κατεστραμμένες μπαταρίες μπορούν να πάρουν φωτιά μέχρι 48 ώρες μετά από μια σύγκρουση, καθιστώντας πιο δύσκολη την αντιμετώπιση των συνεπειών ενός ατυχήματος. Για μία δοκιμή crash head-time την περασμένη εβδομάδα, οι ομάδες της AXA αφαιρούν τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να μειώσουν τον κίνδυνο πυρκαγιάς που μπορεί να προκαλέσει έντονη θερμότητα και τοξικές αναθυμιάσεις.

Η Bettina Zahnd δήλωσε ότι οι μελέτες στην Ευρώπη δεν επιβεβαιώνουν τα ευρήματα των μελετών στις ΗΠΑ ότι τα «σιωπηλά» ηλεκτρικά οχήματα είναι λιγότερο πιθανότερο να προκαλέσουν ατυχήματα με πεζούς ή ποδηλάτες.

Τέλος, σημείωσε πώς τα δεδομένα συντριβής θα επηρεάσουν το κόστος της ασφάλισης ηλεκτρικών έναντι πρότυπων οχημάτων, προσθέτοντας «βάσει των δεδομένων στην Ελβετία, υπάρχουν πολλοί ασφαλιστές που δίνουν ακόμη και εκπτώσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα επειδή κάποιος θα ήθελε να προωθήσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics