Η «καθαρότητα» των συμβολαίων είναι εταιρική στάση και επιλογή

Του Γιάννη Βερμισσώ

Τα ασφαλιστικά συμβόλαια απασχόλησαν έως σήμερα πολλές φορές και τους φορείς – θεσμικούς – προστασίας των καταναλωτών και τη δικαιοσύνη. Δεν ήταν πολλές αλλά ούτε και λίγες.

Οι περιπτώσεις διαμαρτυριών ήταν και παραμένουν ικανές για να προκαλέσουν προβληματισμό.

Άραγε τι  ήταν αυτές οι περιπτώσεις όπου οι κάτοχοι ασφαλιστικών προγραμμάτων προσέφυγαν «κάπου» διότι κάτι δεν τους άρεσε ή δεν πήγε καλά με το συμβόλαιό τους.

Αυτά είναι τα κρούσματα που δημιουργούν εστίες δυσφήμησης για την ιδιωτική ασφάλιση και που τελικώς κανείς δεν γνωρίζει γιατί  έγιναν οι καταγγελίες, ποια ήταν η διάσταση με τις εταιρείες και ποιος τελικά δικαιώθηκε.

Σημασία έχει, και θα ήταν υγιές να είναι ελάχιστες. Επίσης, σημασία έχει να καταγραφούν λεπτομερώς και να αποτελέσουν σημείο αναφοράς για όλη την ιδιωτική ασφάλιση ώστε οι εταιρείες να αποφεύγουν –από λάθος-  να ανοίγουν πληγές και στους εαυτούς τους και στον κλάδο.

Σε μια επόμενη φάση της αγοράς, η ιδιωτική ασφάλιση οφείλει να είναι πιο διάφανη, πιο κατανοητή σε όσα παρέχει.

Εάν ένα συμβόλαιο είναι εύληπτο, είναι «καθαρό» απαλλαγμένο εξαιρέσεων και όρων που ο καταναλωτής δεν κατανοεί, αυτό θα είναι σε όφελος της εταιρείας που το διαθέτει.

Όσο υπάρχουν «αδιάβαστα» σημεία, τόσο θα συντηρούνται και οι αντιρρήσεις. Αν σταματήσουν  ή ελαχιστοποιηθούν θα είναι δείγμα προόδου και βελτίωσης   – αυτοβελτίωσης – της αγοράς.

Ας αναλυθούν οι αντιρρήσεις και εάν είναι  άδικες, θα θεωρηθούν ως στατιστική παράμετρος. Αν όμως συμβεί το αντίθετο και αναγνωριστούν δίκαια αιτήματα των καταναλωτών, τότε θα πρέπει να ληφθούν ως μήνυμα για την κάθε εταιρεία, για όλη την αγορά. Και να ληφθούν ανάλογες αποφάσεις και να τηρηθεί η στάση που δε θα επιτρέπει αντιρρήσεις.

Η αυτοδιόρθωση που οδηγεί σε «καθαρότητα» σχέσεων με τους πελάτες  είναι εταιρική στάση.

Είναι επιλογή.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics