Η νέα κανονικότητα και ιδιωτική ασφάλιση

Του Γιάννη Βερμισσώ

Το περιβάλλον γύρω αλλάζει ραγδαία. Η απομύζηση κάθε ικμάδας είναι εμφανής. Η κοινωνία οδηγείται σε νέες σκέψεις, νέες συμπεριφορές, και μετεξελίξεις των παλαιών πρακτικών. Επιβάλλεται προσαρμογή. Πρέπει να γίνει αποδεκτό ότι η ελληνική αγορά έχει εισέλθει σε αυτή τη «νέα κανονικότητα» η οποία οφείλεται  κυρίως στις μεταβολές που επήλθαν γενικά στην οικονομία και πιο ειδικά στα οικογενειακά εισοδήματα εξαιτίας των άμεσων και έμμεσων φόρων.

Όμως ίσως η βαθιά ριζωμένη αντίληψη για κάποια πράγματα όπως, το ό,τι φάμε και ό,τι πιούμε… να συνεχίζουν να συντηρούν μια ενδογενή ελαφρότητα η οποία εμποδίζει την προσαρμογή στο νέο περιβάλλον.

Παρά τη δυσχέρεια, παρά τα προβλήματα, παρά την υπερφορολόγηση, παρά την αδυναμία αποταμίευσης οι πολίτες της χώρας δεν φροντίζουν σφαιρικά για το μέλλον τους. Αυτό δείχνει το βήμα σημειωτόν της ιδιωτικής ασφάλισης που ως κλάδος διασφαλίζει συντάξεις, υγεία, περιουσία, και πολλά άλλα.

Οι Έλληνες σήμερα αν και ζορίζονται οικονομικά, ταυτόχρονα καταναλώνουν δυσανάλογα υψηλά. Συνεχίζουν να διοχετεύουν το εισόδημά τους σε περιοχές που οι άλλοι λαοί έχουν περιορίσει την πρόσβασή τους και πιθανόν αμελούν τη δική τους ατομική προστασία μέσω της ιδιωτικής ασφάλισης.

Ερμηνεύεται ότι, προφανώς παραμένει ζωντανή η ελληνική κουλτούρα που ξεπερνά τις στενότητες και αναγορεύει σε πρωταγωνιστή της καθημερινότητας την κατανάλωση (αγορές ειδών, υπηρεσιών και διασκέδαση).

Ενδεικτικά βλέπουμε ότι άκαμπτα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα τα είδη ευρείας κατανάλωσης και εξίσου υψηλά βρίσκεται και η διασκέδαση (καφέ, εστίαση,  καταστήματα με μουσική κ.α.). Γεμίζουν ασφυκτικά τα σούπερ μάρκετ ακόμα και τις Κυριακές όταν ανοίγουν. Τα delivery ανθούν σε κάθε είδους φαγητό μέχρι και σε καφέ, ενώ τα καταστήματα εστίασης και αναψυχής παραμένουν σε μεγάλο βαθμό με κίνηση επαρκή για αποδεικνύουν την εξωστρεφή κουλτούρα της κοινωνίας της χώρας.

Σε κάθε ευκαιρία – εορταστική εκπτώσεων, προσφορών κ.λπ- παρατηρείται επίσης έξαρση του καταναλωτισμού, η οποία μάλλον δεν ταιριάζει με το νέο προφίλ των λαϊκών εισοδημάτων.  Ούτε συνάδει με τις συνθήκες που επικρατούν στη χώρα.

Η κατανάλωση έχει γίνει διασκέδαση…

Έτσι οι οικονομικές ροές παραμένουν στα παλιά γνωστά εφήμερα κατατόπια. Και οι συμπεριφορές δεν αλλάζουν εύκολα και η νέα κανονικότητα δεν γίνεται αντιληπτή.

Συμπέρασμα: για την προσαρμογή της κοινωνίας στα νέα δεδομένα, χρειάζεται να γίνει άλλη προεργασία και με διαφορετικές στοχεύσεις. Έτσι θα εξελιχθούν και η ιδιωτική ασφάλιση και οι άλλοι κλάδοι και η οικονομία.

 

© INSURANCE EEA 2019. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics