IDD: Η σημασία της «συμβουλής» & γιατί «διανομέας» αντί «διαμεσολαβητής»

Η Οδηγία που έχει σκοπό την ομοιομορφία της ρυθμιστικής αντιμετώπισης, επικεντρώνει τον στόχο της στην ανάγκη να ενισχυθεί, αφ' ενός η εμπιστοσύνη των πελατών προς την αγορά και τα προϊόντα της και αφετέρου να διασφαλισθεί...

Της Δήμητρας Λύχρου*


Η Οδηγία IDD κρίθηκε αναγκαία, γιατί σε ευρωπαϊκό επίπεδο η πρόσφατη χρηματοοικονομική κρίση ανέδειξε την ανάγκη μεγαλύτερης διασφάλισης της προστασίας του καταναλωτή σε όλους τους τομείς. Η Οδηγία που έχει σκοπό την ομοιομορφία της ρυθμιστικής αντιμετώπισης, επικεντρώνει τον στόχο της στην ανάγκη να ενισχυθεί, αφ' ενός η εμπιστοσύνη των πελατών προς την αγορά και τα προϊόντα της και αφετέρου να διασφαλισθεί, η επί ίσοις όροις και στο πλαίσιο τίμιων κανόνων ανταγωνισμού, άσκηση της διανομής ασφαλιστικών προϊόντων από όλα τα κανάλια διανομής.

Με αυτό τον στόχο διευρύνθηκε και το πεδίο εφαρμογής της. Τέθηκαν οι ίδιοι και ισότιμοι κανόνες σε όλους και συμπεριελήφθησαν και οι Ασφαλιστικές Εταιρείες όταν πωλούν προϊόντα απ’ ευθείας, γι αυτό άλλωστε τον λόγο και η Οδηγία χρησιμοποιεί τον όρο διανομέας αντί διαμεσολαβητής. Οι Εταιρείες, είτε χρησιμοποιούν υπαλλήλους τους είτε το διαδίκτυο, έχουν πλέον τις ίδιες υποχρεώσεις ενημέρωσης, πληροφόρησης και συμβουλής με τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές, οι οποίοι, όπως αναγνωρίζεται κατά γενική παραδοχή, διαδραματίζουν τον κεντρικό ρόλο στην διανομή των ασφαλιστικών προϊόντων στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η έννοια της συμβουλής αποτελεί την ύψιστης σπουδαιότητας παροχή του διανομέα προς τον πελάτη, γι’ αυτό και ορίζεται η υποχρεωτικότητά της σε όλα τα προϊόντα, σε όλους τους κλάδους και από όλους τους διανομείς. Γι' αυτήν την υποχρεωτικότητα της συμβουλής συγκρουστήκαμε γιατί δεν ήταν επιθυμητή από όλους, για ευνόητους λόγους.

Αυτή είναι όμως η ειδοποιός διαφορά μας και αυτή είναι η υπηρεσία που μας ανυψώνει στην επαφή μας με τους πελάτες. Οι κανόνες δεοντολογικής συμπεριφοράς που προστίθενται έχουν σκοπό τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των συμφερόντων του πελάτη και προϋποθέτουν υποχρεωτικά συμβουλή και παροχή έντιμης και αμερόληπτης ενημέρωσης που θα γίνεται αποδεδειγμένα κατανοητή από τον πελάτη, και θα έχει την επιβεβαίωση και την συμφωνίας του. Όλα τα παραπάνω με απλά λόγια λένε ότι από την πλευρά του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή απαιτείται υψηλός επαγγελματισμός, βαθειά γνώση προϊόντων και οικονομικής κατάστασης παρόχων εταιρειών, εντιμότητα, υπέρβαση προσωπικών συμφερόντων και αμερόληπτη ανάλυση και συμβουλή.

Αναγκαία και παράλληλη προϋπόθεση να γνωρίσουμε πολύ καλά τον πελάτη μας. Τις ανάγκες του, τις επιθυμίες του και τις προτεραιότητές του, και κυρίως και σε κάθε ευκαιρία, να ρωτούμε για την ικανοποίησή του από τις υπηρεσίες μας.

*Από την έκδοση «Διασφαλίζω» της ΕΕΑΕ

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics