Ηλεκτρονικό “δόκανο” στους οφειλέτες του Δημοσίου

Ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα εντοπισμού, παρακολούθησης και είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών, αναπτύσσει η ΑΑΔΕ και είναι προφανές ότι θα σφίξει κι άλλο η μέγγενη σε όσους έχουν εκκρεμότητες με την εφορία.

Σύμφωνα με το Επιχειρησιακό Σχέδιο της Αρχής για το 2019, η πρώτη σημαντική παρέμβαση αφορά στην ανάπτυξη και λειτουργία Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, για την παρακολούθηση, διαχείριση και αυτοματοποίηση διαδικασιών ληξιπρόθεσμων οφειλών και διακρίνεται στις ακόλουθες εφαρμογές:

  • Εφαρμογή διαχείρισης και παρακολούθησης ταυτότητας οφειλέτη και οφειλών.
  • Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης συμψηφισμών.
  • Εφαρμογή αποστολής και διαχείρισης ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων.
  • Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης λήψης μέτρων είσπραξης.
  • Εφαρμογή ενημέρωσης των φορολογουμένων για θέματα οφειλών.
  • Εφαρμογή εκτυπώσεων και αναφορών.

Ο στόχος του έργου είναι η ελληνική φορολογική διοίκηση να αναπτύξει μια αυτοματοποιημένη διαδικασία για τη διαχείριση των οφειλών, ώστε να είναι σε θέση να εγγυηθεί άμεσα την επίλυση σημαντικού τμήματος αυτών. Ταυτοχρόνως, να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας όσων ασχολούνται, και ως εκ τούτου, είναι υπεύθυνοι για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων αυτών οφειλών. Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η συγκέντρωση όλων των διαθέσιμων πληροφοριών με επίκεντρο τον οφειλέτη (προφίλ οφειλέτη), ενεργοποιώντας διαδικασίες εκούσιας και αναγκαστικής είσπραξης.

Η δεύτερη παρέμβαση αφορά στην Κεντρικοποίηση των διαδικασιών είσπραξης για τη Φορολογική και Τελωνειακή Διοίκηση και αποσκοπεί στην κεντρικοποιημένη αντιμετώπιση των συναλλασσόμενων σε θέματα αναγκαστικής είσπραξης στη λογική της συγκέντρωσης των εν λόγω περιπτώσεων σε μεγάλα περιφερειακά κέντρα ανά λειτουργική περιοχή, συνδυάζοντας φορολογικές και τελωνειακές οφειλές, ώστε να είναι δυνατόν να εφαρμόζονται αποτελεσματικά μαζικές και εκσυγχρονισμένες διαδικασίες και να καταστεί δυνατή η επίτευξη μιας αυτοματοποιημένης προσέγγισης στην είσπραξη φορολογικών και τελωνειακών οφειλών.

Βασικές αρχές της κεντρικοποίησης της είσπραξης είναι οι ακόλουθες:

  • Επίκεντρο είναι ο οφειλέτης και όχι η οφειλή
  • Ο οφειλέτης αντιμετωπίζεται ενιαία από τη φορολογική και τελωνειακή διοίκηση
  • Ο οφειλέτης αντιμετωπίζεται κεντρικά χωρίς γεωγραφική διάσταση

Σημειωτέον ότι από τον όγκο των 104 δισ ευρώ οφειλών, εισπράξιμα θεωρούνται λιγότερα από 9 δισ ευρώ, ενώ σε ρύθμιση βρίσκεται μόλις το 3,5% του συνόλου των χρεών, γεγονός που καθιστά επιτακτική την ανάγκη μιας τολμηρής ρύθμισης 120 δόσεων.

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics