Κερδίζουν το ενδιαφέρον & απασχολούν τους ασφαλιστές τα οχήματα με αυτοματισμούς

Οι αυτοματισμοί στα οχήματα συντελούν στην αύξηση της ζήτησής τους και αυξάνουν τις πωλήσεις τους. Το γεγονός αυτό αποτελεί μια  βάση σκέψης για την ασφαλιστική βιομηχανία, η οποία βλέποντας μελλοντικά καλείται να προβλέψει το πώς και με ποιoν τρόπο οι αυτοματισμοί θα προσμετρηθούν στα ασφάλιστρα και θα ενταχθούν στους όρους των συμβολαίων. Ωστόσο ακόμα υπάρχει δρόμος διότι τα οχήματα με τους υπερ-αυτοματισμούς αποτελούν μικρό ποσοστό στις συνολικές πωλήσεις. Αυτό βέβαια δεν αναιρεί την ανάγκη η ασφαλιστική βιομηχανία να δώσει βάρος στις νέες ασφαλίσεις που απαιτούνται για την σωστή κάλυψη των οχημάτων με αυτοματισμούς.

Πάντως, όπως αναφέρεται στην ηλεκτρονική έκδοση του ΣΕΠΕ: «τα στοιχεία για τις πωλήσεις οχημάτων σύμφωνα με έρευνα της Canalys, δείχνουν ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων με αυτοματοποίηση “επιπέδου 2” (Level 2) αυξήθηκαν κατά 322% στις ΗΠΑ και κατά 71% στην ευρωπαϊκή αγορά κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2019.

Στα αυτοκίνητα της κατηγορίας “Level 2”, το όχημα μπορεί να ελέγχει περισσότερες από μία λειτουργίες οδήγησης, όπως το τιμόνι, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, σε συνδυασμό, κάτω από ειδικές συνθήκες (καιρικές, ποιότητα οδοστρώματος, ταχύτητα οχήματος). Σε απόλυτα μεγέθη, βέβαια, οι πωλήσεις αυτοματοποιημένων οχημάτων παραμένουν χαμηλές στη διεθνή αγορά. Συνολικά, περισσότερα από 250.000 αυτοκίνητα με επίπεδο αυτοματισμού “level 2” πωλήθηκαν παγκοσμίως τους τρεις πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους.

Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 7% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, ποσοστό που είναι αυξημένο κατά 2% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Οι πωλήσεις οχημάτων με αυτοματοποίηση “επιπέδου 2” αυξήθηκαν κατά 71% στην Ευρώπη και κατά 322% στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με την ανάλυση της Canalys, η ανάπτυξη προήλθε από τα βασικά εμπορικά σήματα αυτοκινήτων, που διαθέτουν τα αυτοματοποιημένα χαρακτηριστικά στις βασικές εκδόσεις ή στον προαιρετικό εξοπλισμό, σε όλα τα νέα μοντέλα των οχημάτων.

Κατασκευαστές
“Η Nissan και η Toyota, τα δύο από τα πέντε κορυφαία εμπορικά brands στην αγορά του αυτοκινήτου, προσέθεσαν τη λειτουργικότητα “επιπέδου 2” στις νέες εκδόσεις δημοφιλών μοντέλων που διαθέτουν στην αγορά των ΗΠΑ, ήδη, από τα τέλη του 2018. Περισσότερο από το 50% των οχημάτων που πωλούνται στην αμερικανική αγορά και φέρουν τα πρώτα στάδια της αυτοματοποίησης, είναι κατασκευής Nissan και Toyota, με τις δύο εταιρείες να ξεπερνούν κορυφαία εμπορικά σήματα όπως η Tesla, η BMW, η Audi και η Volvo”, αναφέρουν οι αναλυτές της Canalys.

 Ευρώπη
Στην ευρωπαϊκή αγορά τα αυτοκίνητα που πωλούνται με χαρακτηριστικά αυτοματοποίησης “επιπέδου 2” αυξήθηκαν επίσης έντονα, κατά 71%, το 1ο τρίμηνο του 2019, αντιπροσωπεύοντας το 4,5% των νέων αυτοκινήτων, που πωλήθηκαν το εξεταζόμενο διάστημα. “Η BMW και η Volvo οδηγούν, σήμερα, την αγορά της αυτοματοποιημένης οδήγησης στην Ευρώπη. Ωστόσο, καθώς οι μεγάλες μάρκες εισάγουν την αυτοματοποιημένη λειτουργικότητα σε όλο και περισσότερα νέα μοντέλα, η εικόνα αυτή θα αλλάξει ριζικά στο μέλλον”, προσθέτουν οι αναλυτές. Πάντως, οι αναλυτές σχολιάζουν ότι οι κατασκευαστές πρέπει να κάνουν πολύ περισσότερα για να εκπαιδεύσουν τους οδηγούς στα νέα χαρακτηριστικά οδήγησης που φέρνει η αυτοματοποίηση. “Καθώς αυξάνεται η διαθεσιμότητα των αυτοκινήτων με αυτοματοποιημένη λειτουργικότητα “επιπέδου 2”, είναι ζωτικής σημασίας οι οδηγοί να κατανοήσουν τις δυνατότητες των συστημάτων και να τις χρησιμοποιήσουν όπως απαιτείται”, αναφέρουν».

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics