Με «οδηγίες χρήσης» τα ασφαλιστικά συμβόλαια

Του Γιάννη Βερμισσώ.

Του Γιάννη Βερμισσώ.


Προσοχή στους καταναλωτές. Με αυτό γενικό σύνθημα-προτροπή-, πορεύεται η σύγχρονη ασφαλιστική βιομηχανία όπως συμπερασματικά αναδείχθηκε από την σύνοδο των ευρωπαίων ασφαλιστών (insurance Europe) στο Δουβλίνο.
 
Η ασφαλιστική δραστηριότητα στον παγκόσμιο προβληματισμό της έχει κατανοήσει πώς η δουλειά της δεν χωρά αδιαφάνειες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι όροι των ασφαλιστικών συμβολαίων: Πώς πουλάς προστασία και ασφάλεια όταν ο ασφαλισμένος πελάτης δε μπορεί να κατανοήσει το συμβόλαιο που συνάπτει με την εταιρεία. Αναρίθμητοι όροι, ακατανόητες –για κάποιο σημαντικό πληθυσμό- διατυπώσεις, εξαιρέσεις, και διάφορα άλλα πυκνά και δυσδιάκριτα «κοσμούν» το συμβόλαιο που η ασφαλιστική εταιρεία δίνει στον πελάτη.
 
Και αυτός πληρώνει έχοντας κατανοήσει ένα μέρος εξ αυτών που ο ασφαλιστής θα του είπε. Όπως καταλαβαίνουμε όλα αυτά δε μπορεί να στέκουν το 2016.
 
Σε αυτή την βάση αναπτύσσονται σκέψεις και αναδεικνύεται ότι οι καταναλωτές, στους οποίους η παγκόσμια ασφαλιστική δραστηριότητα δίνει προτεραιότητα, πρέπει να γνωρίζουν τι αγοράζουν.
 
Η ευθύνη σαφώς είναι και δική τους αλλά πρωτίστως ανήκει στον πωλητή, τον πάροχο του ασφαλιστικού προϊόντος. Αυτός ενδιαφέρεται να πουλήσει και να αναπτύξει την δουλειά του.
 
Προϋπόθεση διαφάνειας και τιμιότητας είναι ότι δε μπορεί να «πιάνει στον ύπνο»  τους αγοραστές.
 
Αντίθετα η ασφαλιστική εταιρεία και οι συνεργάτες της πρέπει ενημερώνουν με όσο το δυνατόν κατανοητά λόγια ή κείμενα τους πελάτες τους γι΄ αυτό που αγοράζουν, το ασφαλιστικό τους συμβόλαιο.  Τα ασφαλιστικά συμβόλαια αν πρέπει για κάποιους λόγους να έχουν αυτή την «κρυπτο- γραφή» ας συνεχίσουν. Όμως, οι εταιρείες ας δίνουν ταυτόχρονα σε κάθε πελάτη και «οδηγίες χρήσης» όπως συμβαίνει σε κάθε προϊόν.
 
Η προσέγγιση είναι απλή: ο καταναλωτής θα πρέπει να γνωρίζει τι αγοράζει και πως θα το χρησιμοποιήσει. Οι ασφαλιστικές δεν επιτρέπεται να πουλάνε προϊόντα που συνοδεύονται από ακατανόητα κείμενα και ύστερα να λένε στον πελάτη: δε διάβασες το συμβόλαιο; δεν κατάλαβες τι λέει; έχεις ευθύνη και πήρες και έντυπο εναντίωσης.
 
Γι΄ αυτό και οι οδηγίες χρήσης που προαναφέραμε πρέπει να είναι γραμμένες απλά και ξεκάθαρα. Και δε χρειάζεται να επιβληθούν. Καλύτερα να υιοθετηθούν αυτοβούλως.
 
Η παλιά εποχή πέρασε. Η σύγχρονη πώληση δε χωρά ερμηνείες…. Ούτε τύχη.  Δεν κοροϊδεύει ούτε πιάνει στον ύπνο. Αναπτύσσεται με βάση την πραγματική της αξία. 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics