Μόνο η 1 στις 4 επιχειρήσεις με ηλεκτρονικά τιμολόγια

Υστερεί η ελληνική αγορά και εντάσσονται με βραδύτητα οι επιχειρήσεις στην ψηφιακή εξέλιξη της φορολογικής τους λειτουργίας, Σε ποσοστό 72% απαντούν ότι δεν εκδίδουν ηλεκτρονικά τιμολόγια με επιλογή τους.

Από στοιχεία έρευνας της ΕΥ προκύπτει επίσης ότι, μόλις το 40% των εταιρειών στην Ελλάδα εκτιμά ότι είναι “αρκετά” ή “σε μεγάλο βαθμό” προετοιμασμένο για τη διαβίβαση δεδομένων στην πλατφόρμα my DATA.

Αντίθετα, το 60% θεωρεί ότι οι επιχειρήσεις τους δεν είναι καθόλου έτοιμες ή είναι ελάχιστα προετοιμασμένες για τη νέα αυτή διαδικασία.

ΕΜΠΟΔΙΑ

Σε ερώτηση για το ποιά θεωρούν ως τα τρία σημαντικότερα εμπόδια για την υλοποίηση της ενημέρωσης των e-βιβλίων, οι εταιρείες, σε ποσοστό 65%, κατονομάζουν την έλλειψη επαρκούς χρόνου μέχρι την έναρξη εφαρμογής της σχετικής διάταξης, τον Οκτώβριο του 2020.

Επιπλέον, η έλλειψη διαθέσιμου χρόνου και τεχνογνωσίας από τα στελέχη της επιχείρησης, προκειμένου να προβούν στην υλοποίηση του έργου (56%) είναι το δεύτερο βασικότερο εμπόδιο.

Ως τρίτο εμπόδιο, οι επιχειρήσεις αναφέρουν το γεγονός ότι οι ιδιαιτερότητες της επιχείρησης ή του κλάδου, στον οποίο εκείνη δραστηριοποιείται, δεν έχουν ληφθεί υπόψη από την ΑΑΔΕ (45%).

Οι επιχειρήσεις απαριθμούν, επίσης, ως εμπόδιο, την έλλειψη φορολογικών κινήτρων, αντίστοιχων αυτών που θα παρασχεθούν για την έκδοση/λήψη e-τιμολογίων μέσω πιστοποιημένων παρόχων (31%), αλλά και τη μη υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης (26%).

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Να επισημανθεί ότι σύμφωνα με την ΕΥ Ελλάδος, η τεχνολογία αποτελεί, υπό προϋποθέσεις, σημαντικό σύμμαχο στη μάχη κατά της παραοικονομίας και της φοροδιαφυγής. Ως παραδείγματα αυτής της συνεισφοράς, η εταιρεία αναφέρει τα στάδια εξέλιξης της ψηφιακής φορολογικής διοίκησης – από την ηλεκτρονική υποβολή όλων των φορολογικών δηλώσεων (e-file), στον υπολογισμό και καταλογισμό φόρων από τις φορολογικές αρχές, χωρίς την ανάγκη υποβολής δηλώσεων από τους φορολογούμενους (e-assess).

Ωστόσο οι διαπιστώσεις δείχνουν ότι υπάρχει υστέρηση στην πρακτική εφαρμογή παρά την αποδοχή της σημασίας της τεχνολογίας.

Σύμφωνα με έρευνα μεταξύ των επιχειρήσεων, που συμμετείχαν στο webcast της ΕΥ Ελλάδος, το 64% των εταιρειών δηλώνει ότι η δυνατότητα εκσυγχρονισμού των διαδικασιών της οικονομικής διεύθυνσης αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα για την απόφαση σχετικά με την έκδοση ή και λήψη e-τιμολογίων, μέσω πιστοποιημένων παρόχων. Αντίστοιχα, το 43% θα εξέταζε την παροχή φορολογικών κινήτρων, ως πιθανό παράγοντα επιλογής e-τιμολόγησης μέσω πιστοποιημένου παρόχου.

Σε κάθε περίπτωση, οι ελληνικές εταιρείες αντιλαμβάνονται τα οφέλη από την ψηφιοποίηση της φορολογικής τους λειτουργίας. Σε ερώτηση για το ποιά προσδοκούν να είναι κυριότερα οφέλη από τη χρήση των e-βιβλίων, τα στελέχη απάντησαν ότι η καλύτερη παρακολούθηση των φορολογικών υποχρεώσεων και η βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης μέσω της αυτοματοποίησης (71%), θα είναι το κυριότερο όφελος. Επίσης καταγράφεται και η μείωση του χρόνου συμπλήρωσης των φορολογικών δηλώσεων και η ταχύτερη διεκπεραίωση των φορολογικών ελέγχων, θεωρούνται εξίσου σημαντικά οφέλη (57%).

 

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics