«Νίκη» του BIPAR στο Ευρωκοινοβούλιο

Με τη φράση «Όταν είμαστε όλοι μαζί, πετυχαίνουμε θετικά αποτελέσματα» η κ Ελένη Γρυπάρη, μέλος του ΔΣ του ΕΕΑ και πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ασφαλιστικών Συμβούλων ενημερώνει τους διαμεσολαβούντες ότι η πλειοψηφία των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβ

Με τη φράση «Όταν είμαστε όλοι μαζί, πετυχαίνουμε θετικά αποτελέσματα» η κ Ελένη  Γρυπάρη, μέλος του ΔΣ του ΕΕΑ και πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ασφαλιστικών Συμβούλων ενημερώνει τους διαμεσολαβούντες ότι η πλειοψηφία των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου απέρριψε την επιβολή πλαφόν αμοιβής (200 ευρώ) για συμβουλές στα προϊόντα PRIPs και τελικά η διάταξη αποσύρθηκε.

 

Οι θέσεις του BIPAR

Με επιστολή προς τις ενώσεις μέλη του το BIPAR, στο οποίο μέλος είναι και η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβούντων Ελλάδος (ΕΑΔΕ, ενημέρωσε ότι στις 20 Νοεμβρίου τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (MEPs) ενέκριναν στην ολομέλεια τους την έκθεση σχετικά με πρόταση κανονισμού της επιτροπής αναφορικά των βασικών επενδυτικών εγγράφων για τα επενδυτικά προϊόντα.

«Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (ΕΚ), απέσυρε από την τελική του έκθεση το πλαφόν αμοιβής (200 ευρώ) για συμβουλές στα προϊόντα PRIPs. Η σχετική διάταξη απορρίφθηκε από την πλειοψηφία των ψηφοφόρων.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών, και κατά την προετοιμασία της ψηφοφορίας της 20ης Νοεμβρίου, σας είχαμε καλέσει να επικοινωνήσετε με τους ευρωβουλευτές της χώρας σας για να τους εξηγήσετε με ισχυρά οικονομικά επιχειρήματα, ότι το ανώτατο όριο αμοιβής είναι απαράδεκτο σε μία ελεύθερη οικονομία.

Θα ήταν ένα άνευ προηγουμένου υπερβολικό μέτρο σε μία αγορά που υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των συμβούλων.

Γνωρίζουμε ότι πολλοί από εσάς είχατε επικοινωνήσει με τα μέλη του κοινοβουλίου και είχατε λάβει θετική ανταπόκριση.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η πλειοψηφία των πολιτικών κομμάτων να ενημερωθεί για τις αρνητικές πτυχές της διάταξης αναφορικά της επιβολής του ανώτατου ορίου και να την καταψηφίσει στην σχετική ψηφοφορία στην πλειονότητα της.

Το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα για την σημασία του κοινού ενδιαφέροντος όπως και της έγκαιρης και αποδοτικής συμμετοχής στα κοινά που αναλαμβάνονται με σωστά επιχειρήματα.

Εμείς θα συνεχίσουμε τις κοινές προσπάθειες μας σχετικά με το θέμα.

Πολλές άλλες πτυχές της έκθεσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με την πρόταση κανονισμού της επιτροπής αναφορικά των βασικών επενδυτικών εγγράφων για τα επενδυτικά προϊόντα, είναι μη λογικές αν όχι εξωπραγματικές.

Πιστεύουμε ότι αυτά τα ζητήματα θα πρέπει να αντιμετωπιστούν στο πλαίσιο του τριμερούς διαλόγου που είναι έτοιμος να ξεκινήσει».

Επιστολή στους Έλληνες Ευρωβουλευτές

Η επιστολή που εστάλη από την ΕΑΔΕ (μέλος του BIPAR), προς τους Έλληνες Ευρωβουλευτές προκειμένου να κειμένου αρνηθούν την ψήφιση του σχεδίου για την επιβολή πλαφόν αμοιβής (200 ευρώ) για συμβουλές στα προϊόντα PRIPs έχει, μεταφρασμένη σε ελεύθερη απόδοση, ως εξής:

 «Στις 21 Νοεμβρίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ψηφίσει στην ολομέλεια του σχετικά με την έκθεση ECON, και αναφορικά της πρότασης κανονισμού για τα βασικά ενημερωτικά έγγραφα που αφορούν τα επενδυτικά προϊόντα (“PRIP’s”).

Εκτός από τα πολλά άλλα θέματα, η έκθεση ECON εισάγει ένα νέο άρθρο το 13.δ), στο οποίο αναφέρεται η τοποθέτηση ενός ανώτατου ορίου και για το συνολικό ποσό των (200 Ευρώ), όπου ένας χρηματοοικονομικός σύμβουλος ή ενδιάμεσο πρόσωπο της διαμεσολάβησης μπορούν να χρεώνουν για την παροχή χρηματοοικονομικών συμβουλών:

“Όταν υφίσταται χρέωση ανα ώρα, το συνολικό ποσό που θα καταβάλλεται ως αμοιβή για αυτή, δεν θα πρέπει να ξεπερνά το ποσό των [€ 200]”.

Το μέτρο αυτό είναι δυσανάλογο και απαράδεκτο σε μία ελεύθερη οικονομία.

Ένα νομοθετημένο ανώτατο όριο χρέωσης για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών ανά ώρα, θα είναι ένα μέτρο χωρίς προηγούμενο και σε κάθε περίπτωση υπερβολικό εντός μίας αγοράς όπου υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των χρηματοοικονομικών συμβούλων.

Σε ένα περιβάλλον πλήρους ανταγωνισμού, κάθε οριοθετημένη νομοθετικά χρέωση της παρεχόμενης υπηρεσίας θα αντανακλάται το κόστος της και δεν υφίσταται καμία απολύτως ανάγκη ο νομοθέτης να παρεμβαίνει και να καθορίζει την σχέση μεταξύ του χρηματοοικονομικού συμβούλου και του πελάτη.

 Το άρθρο 13.δ, δεν είναι αποδεκτό για τους ακόλουθους λόγους:

Ένα νομοθετημένο ανώτατο όριο αμοιβής για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών ανα ώρα, θα ήταν ένα υπερβολικό και περιοριστικό μέτρο σε μία ελεύθερη αγορά στην οποία υπάρχει αφθονία ανταγωνισμού μεταξύ των συμβούλων. Σε ένα περιβάλλον πλήρους ανταγωνισμού μία οριοθετημένη και οριζόντια χρέωση αντανακλά ένα συγκεκριμένο κόστος παροχής υπηρεσιών και δεν υφίσταται απολύτως καμία ανάγκη παρέμβασης του νομοθέτη στην σχέση μεταξύ του χρηματοοικονομικού συμβούλου και του πελάτη του/της.

Οι νομοθετικά ορισμένες τιμές ή τα ανώτατα όρια τιμών χρησιμοποιούνται μόνο σε αγορές όπου υπάρχει πολύ μικρός ή καθόλου ανταγωνισμός και οι καταναλωτές δεν έχουν άλλη επιλογή. Ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις ο νομοθέτης και οι ρυθμιστικές αρχές πολύ συχνά δεν επιβάλλουν όρια τιμών, αλλά ρυθμίζουν τα συνολικά κέρδη του κύκλου εργασιών.

Είναι αντίθετο με την αρχή της «ελευθερίας του επιχειρείν» στην Ευρώπη, όπως αναγνωρίζεται στο άρθρο 16 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όσο και αν το επίπεδο και η δομή των χρεώσεων είναι διαφανείς, ο πελάτης έχει πάντα την επιλογή να απευθυνθεί σε άλλο σύμβουλο αν κρίνει ότι η αμοιβή του είναι υψηλότερη από κάποιον άλλο.

Δεν είναι εμπορικά ρεαλιστικό. Διότι ένα οριοθετημένο κόστος μπορεί να είναι επιζήμιο για τον καταναλωτή που ζητά εξειδικευμένες και σύνθετες συμβουλές το κόστος των οποίων θα μπορούσαν να ξεπερνούν το νομοθετημένο όριο. Οι σύμβουλοι θα μπορούσαν να αποφεύγουν την εξυπηρέτηση και ανάλυση δύσκολων και σύνθετων υποθέσεων λόγω περιορισμένης αμοιβής, με άμεσο αποτέλεσμα την ζημία του κάθε πελάτη που θα ζητά αυτές τις υπηρεσίες και δεν θα τις έχει.

Είναι αντίθετο με την αρχή της επικουρικότητας. Λόγω των σημαντικών διαφορών που υπάρχουν μεταξύ των διαφόρων αγορών στην Ε.Ε, το ανώτατο όριο των 200 ευρώ μπορεί να είναι υψηλό σε ορισμένες αγορές και χαμηλό σε κάποιες άλλες. Εκτός από την θέσπιση ανώτατου ορίου αμοιβής, δεν λαμβάνονται και άλλα βασικά στοιχεία υπόψη, όπως το μέγεθος του επενδυτή, η πολυπλοκότητα των γνωμοδοτήσεων κλπ».

 

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics