
- 14/04/2025
Συνέντευξη για το ΑΙ του Π. Λελεδάκη στο αμερικάνικο portal Insurance NewsNet

Μια συνέντευξη του expert της Τεχνητής Νοημοσύνης στον ασφαλιστικό κλάδο φιλοξενεί το αμερικανικό portal Insurance NewsNet. Πρόκειται για τον κ. Πάνο Λελεδάκη, Διευθύνων Σύμβουλο και ιδρυτή της International Financial Architects Academy, ο οποίος έχει φιλοξενηθεί ως εισηγητής σε πάνω από 65 χώρες ανά τον κόσμο και είχε ακολουθήσει μια σημαντική θεματολογία ουσιαστική και χρήσιμη για κάθε ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Στην Ελλάδα τον είδαμε την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025 στο 11ο Ετήσιο Συνέδριο IFAAcademy 2025 υπό την αιγίδα του ΕΕΑ, όπου είχε απευθύνει χαιρετισμό και ο πρόεδρος του ΕΕΑ κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.
Ο κ. Λαλεδάκης μιλώντας σε ένα από τα μεγαλύτερα portals της Αμερικής, εξειδικευμένο στην ασφαλιστική αγορά των ΗΠΑ, το Insurance NewsNet και στη Ρέιν Μόργκαν, αναφέρθηκε στη νέα έρευνα από την MDRT που διαπιστώνει ότι το 70,8% των καταναλωτών στις ΗΠΑ που έχουν οικονομικό σύμβουλο (το 53,4% αυτών δεν διαθέτουν σύμβουλο), πιστεύουν ότι οι σύμβουλοι θα πρέπει να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για τουλάχιστον έναν επαγγελματικό σκοπό. «Είμαι σίγουρος ότι περιμένουν από τους συμβούλους να τους παρέχουν καλύτερη εξυπηρέτηση και καλύτερη εμπειρία πελάτη χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη για διοικητικές εργασίες όπως προγραμματισμός ραντεβού ή διαχείριση εγγράφων… Αναμένουν πιο γρήγορες απαντήσεις και καλύτερη εμπειρία και εξυπηρέτηση πελατών με εργαλεία όπως αυτά», είπε ο Λελεδάκης, ο οποίος είναι επίσης μέλος της MDRT Top of the Table.
Τα AI chatbots θεωρούνται απαραίτητα
Από τις διάφορες περιπτώσεις χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ο Λελεδάκης πρότεινε ότι τα AI chatbots είναι κάτι μη διαπραγματεύσιμο που οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι «πρέπει να εφαρμόσουν με οποιαδήποτε μορφή». Ο Λελεδάκης πρόσθεσε, ωστόσο, ότι αυτό το σενάριο χρήσης μπορεί επίσης να επεκταθεί σε κέντρα κλήσεων με τεχνητή νοημοσύνη, όπου ένας πελάτης μπορεί να καλέσει και να αλληλεπιδράσει με ένα τεχνολογικά προηγμένο chatbot μέσω ομιλίας.
Οι καταναλωτές εξακολουθούν να θέλουν την ανθρώπινη επαφή
Ταυτόχρονα, η έρευνα της MDRT διαπίστωσε ότι οι Αμερικανοί δεν εμπιστεύονται πλήρως την τεχνητή νοημοσύνη για τα πάντα. Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι δεν αισθάνονται άνετα με την πρόσβαση της τεχνητής νοημοσύνης στις προσωπικές τους πληροφορίες ή τη χρήση της για καθήκοντα όπως η εσωτερική εκπαίδευση των υπαλλήλων. Ο Λελεδάκης πρόσθεσε ότι πολλοί καταναλωτές επίσης βασίζονται στην ανθρώπινη κρίση για επιβεβαίωση και έλεγχο γεγονότων, υπογραμμίζοντας την συνεχιζόμενη ανάγκη για εμπλοκή πραγματικών χρηματοοικονομικών επαγγελματιών. Γι’ αυτόν τον λόγο «το μέλλον της καθοδήγησης δεν είναι μόνο υψηλή τεχνολογία· είναι υψηλή τεχνολογία συν υψηλή επαφή — όπως συναισθηματική επαφή, όπως προσωπική επαφή… Εμπιστεύονται, τουλάχιστον προς το παρόν, περισσότερο τις συμβουλές που βασίζονται στην ανθρώπινη κρίση.» είπε ο Λελεδάκης.
Νέες τεχνολογικές δεξιότητες είναι απαραίτητες
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στους ανθρώπινους συμβούλους δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, ωστόσο, καθώς θα μπορούσε να αλλάξει γρήγορα στο μέλλον δεδομένου του ταχύτατου ρυθμού τεχνολογικής ανάπτυξης, πρότεινε ο Λελεδάκης.
Αντίθετα, τόνισε ότι οι χρηματοοικονομικοί επαγγελματίες πρέπει να μάθουν νέες δεξιότητες που απαιτούνται για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ή να διατρέχουν τον κίνδυνο να αποκλειστούν εντελώς από το παιχνίδι. «Με την ταχύτητα που αλλάζουν τα πράγματα, πρέπει να δημιουργήσουμε νέες δεξιότητες.» Πρέπει να καθίσουμε ξανά σαν ένα νέο σχολείο. «Δεν μπορούμε να αντέξουμε να μην μάθουμε νέες δεξιότητες και να τις αξιοποιήσουμε», είπε ο Λελεδάκης. Προς αυτό το σκοπό, τους προέτρεψε έντονα να «υιοθετήσουν την τεχνολογία και να δημιουργήσουν νέες δεξιότητες» όσο το δυνατόν πιο γρήγορα για να είναι πιο παραγωγικοί, να εξοικονομήσουν χρόνο, να δημιουργήσουν καλύτερη επωνυμία, να επιτύχουν επιχειρηματική ανάπτυξη και επίσης να «αντιμετωπίσουν αυτόν τον νέο καταναλωτή».
Λ. Α. Ρ
Πηγή: Insurance NewsNet – https://insurancenewsnet.com