Οδηγίες για ναυτασφαλίσεις λόγω θαλάσσιων απαγωγών και πειρατείας

Περισσότερα πληρώματα απήχθησαν στη θάλασσα το 2016 από ό, τι σε οποιοδήποτε από τα προηγούμενα 10 χρόνια, παρόλο που η παγκόσμια πειρατεία έφθασε στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1998, αποκαλύπτει η ετήσια έκθεση της πειρατείας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γρα

Περισσότερα πληρώματα απήχθησαν στη θάλασσα το 2016 από ό, τι σε οποιοδήποτε από τα προηγούμενα 10 χρόνια, παρόλο που η παγκόσμια πειρατεία έφθασε στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1998, αποκαλύπτει η ετήσια έκθεση της πειρατείας του  Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου (IMB) του ICC.
 
Στην έκθεσή για το 2016, καταγράφηκαν 191 περιστατικά πειρατείας και ένοπλης ληστείας στις θάλασσες του κόσμου. 
 
«Η συνεχιζόμενη πτώση της πειρατείας είναι καλή είδηση, αλλά ορισμένες ναυτιλιακές γραμμές παραμένουν επικίνδυνες  και η κλιμάκωση των απαγωγών πληρωμάτων  είναι μια ανησυχητική τάση σε ορισμένες περιοχές»,
 
δήλωσε ο Pottengal Mukundan, διευθυντής του IMB , που παρακολουθεί μέσω του Κέντρου Αναφοράς Πειρατείας (Piracy Reporting Centre -PRC)  τις πειρατείες από το 1991. «Οι απαγωγές στις θάλασσες  Sulu, μεταξύ της ανατολικής Μαλαισίας και των Φιλιππίνων είναι μια ιδιαίτερη ανησυχητική κατάσταση»
 
Σε όλο τον κόσμο το 2016, σε 150 πλοία επιβιβάστηκαν πειρατές, 12 πλοία δέχτηκαν πυρά, επτά απήχθησαν ενώ 22 επιθέσεις αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς. Ο αριθμός των ομήρων μειώθηκε σε  151.
 
Όμως οι θαλάσσιες απαγωγές σημείωσαν μια τριπλάσια αύξηση στο 2016. Οι πειρατές απήγαγαν για λύτρα 62 άτομα σε 15 ξεχωριστά επεισόδια. Πάνω από τους μισούς απήχθησαν στα ανοικτά της Δυτικής Αφρικής, ενώ 28 απήχθησαν από ρυμουλκά, φορτηγίδες και αλιευτικά σκάφη και πιο πρόσφατα από εμπορικά  πλοία, γύρω από τη Μαλαισία και την Ινδονησία.
 
Το IMB προτρέπει τις κυβερνήσεις να διερευνούν και να εντοπίζουν τους απαγωγείς και να τιμωρούν βάσει του νόμου.
 
 
Απαγωγές στη Θάλασσα Sulu
 
Οι απαγωγές πληρωμάτων από την ποντοπόρα εμπορικά πλοία στη θάλασσα Sulu και η μεταφορά τους στις νότιες Φιλιππίνες αντιπροσωπεύουν μια αξιοσημείωτη κλιμάκωση των επιθέσεων. Κατά το τελευταίο τρίμηνο, 12 μέλη πληρώματος απήχθησαν από δύο εν πλω φορτηγά πλοία και από ένα αγκυροβολημένο. Τον Νοέμβριο ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου δέχτηκε πυρά, αλλά οι πειρατές δεν κατάφεραν να επιβιβαστούν. Νωρίτερα στο 2016, μέλη πληρώματος απήχθησαν σε τρεις επιθέσεις από ευάλωτα βραδυκίνητα ρυμουλκά και μαούνες.
 
Το IMB συμβουλεύει τους ναυλωτές και τους ιδιοκτήτες να εξετάζουν την αποφυγή της Θάλασσας Sulu με τη δρομολόγηση των πλοίων δυτικά της Καλιμαντάν.
 
 
Νιγηρία hotspot
 
Ο Κόλπος της Γουινέας παρέμεινε επίκεντρο απαγωγών το 2016, με 34 πληρώματα να συλλαμβάνονται σε εννέα διαφορετικά περιστατικά. Τρία πλοία απήχθησαν στην περιοχή. Επίσης υπήρξε μια αξιοσημείωτη αύξηση στις επιθέσεις ανοικτά της Νιγηρίας: 36 περιστατικά το 2016, έναντι 14 το 2015. Αυτές περιλάμβαναν 9 τις  12 περιπτώσεις που σκάφη δέχτηκαν πυρά σε όλο τον κόσμο το 2016. Μερικά από αυτά ήταν σχεδόν 100 ναυτικά μίλια μακρυά από τις ακτές.
 
 
Ινδονησία
 
Στην Ινδονησία τα περιστατικά πειρατείας μειώθηκαν από 108 το 2015 σε 49 το 2016. Παρά το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία ήταν κλοπές χαμηλού επιπέδου, πειρατές  επιβιβάστηκαν σε όλα τα σκάφη εκτός από τρία.
 
 
Σομαλία
 
Καταγράφηκαν δύο περιστατικά στα ανοικτά της Σομαλίας. Πειρατές προσπάθησαν να επιτεθούν σε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον Κόλπο του Άντεν το Μάιο, και έβαλα φωτιά σε ένα δεξαμενόπλοιο στη λεκάνη της Σομαλίας, περίπου 300 ναυτικά μίλια από την ακτή, τον Οκτώβριο. Το τελευταίο περιστατικό καταδεικνύει ότι η ικανότητα και η πρόθεση να επιτεθούν στην εμπορική ναυτιλία εξακολουθεί να υφίσταται στα ανοικτά της Σομαλίας.
 
Αλλού…
 
Στο Περού αναφέρθηκαν 11 περιστατικά – 10 από αυτά στο κεντρικό λιμάνι της χώρας, του Callao – σε σύγκριση κανένα περιστατικό το 2015. Ο αριθμός των περιστατικών στο Vung Tau, Βιετνάμ, μειώθηκε από 15 το 2015 σε 7 το 2016. Στο Μπαγκλαντές παρατηρήθηκε επίσης μια ευπρόσδεκτη μείωση, από 11 το 2015 σε 3 το 2016.
 
Το Κέντρο Αναφοράς Πειρατείας του IMB/ICC είναι το μόνο ανεξάρτητο γραφείο που λαμβάνει τις εκθέσεις των πειρατικών επιθέσεων, 24 ώρες το 24ωρο από όλο τον κόσμο. Συνιστά σε όλους τους πλοιάρχους και τους πλοιοκτήτες να αναφέρουν όλα τα πραγματικά επεισόδια, τις προσπάθειες πειρατείας & τις υποψίες πειρατείας και ένοπλης ληστείας στις τοπικές αρχές καθώς και στο Κέντρο Πληροφόρησης Πειρατείας του IMB/ICC. Αυτό το πρώτο βήμα στην αλυσίδα ανταπόκρισης είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση ότι επαρκείς πόροι από τις αρχές διατίθενται για την αντιμετώπιση της πειρατείας. Διαφανή στατιστικά στοιχεία από έναν ανεξάρτητο, μη πολιτικό, διεθνή οργανισμό μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτης για την επίτευξη αυτού του στόχου.
 
 
 

© INSURANCE EEA 2019. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics