Π. Λελεδάκης: Επικοινωνιακός, υπερδραστήριος και οραματιστής

Ανανεωτική πνοή στον ΠΣΑΣ, καθώς ο νέος του Πρόεδρος, ο Παναγιώτης Λελεδάκης, έχει βάλει στόχο να ενισχύσει τον Σύνδεσμο με νέο αίμα, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες

Ανανεωτική πνοή στον ΠΣΑΣ, καθώς ο νέος του Πρόεδρος, ο Παναγιώτης Λελεδάκης, έχει βάλει στόχο να ενισχύσει τον Σύνδεσμο με νέο αίμα, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, στις οποίες άλλωστε – όπως καταλαβαίνει κανείς σχεδόν αμέσως  μόλις τον γνωρίσει – έχει… ιδιαίτερη αδυναμία!


Αν όμως η τεχνολογία είναι η αδυναμία του, η ιδιωτική ασφάλιση είναι η μεγάλη του αγάπη!

Τον συναντήσαμε και πήραμε απαντήσεις για την επαγγελματική του πορεία μέχρι σήμερα, για τα σχέδιά του ως Πρόεδρος του ΠΣΑΣ, αλλά και για τα φλέγοντα θέματα που απασχολούν σήμερα κάθε διαμεσολαβούντα.

Ο Παναγιώτης Λελεδάκης ξεκίνησε την καριέρα του ως ασφαλιστικός σύμβουλος το 1999, όντας φοιτητής της Νομικής, παρά τις αντιρρήσεις του οικογενειακού του περιβάλλοντος, καθώς προτιμούσαν να ασχοληθεί με κάτι που θα του απέφερε ένα πιο σίγουρο και σταθερό εισόδημα. Μετά από έξι μήνες έρευνας και προσεκτικής μελέτης του χώρου, συνειδητοποίησε τις τεράστιες προοπτικές που του ανοίγονταν και έτσι από μια πρόχειρη ενασχόληση για ένα πρόσθετο εισόδημα, η δουλειά του ασφαλιστικού συμβούλου έγινε γι’ αυτόν η κύρια απασχόλησή του. Γρήγορα διακρίθηκε, κερδίζοντας πολλές πρωτιές και ταξίδια. Το 2003 έγινε Unit Manager.

Σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του δε σταμάτησε να συμμετέχει σε σεμινάρια, να διαβάζει, να ερευνά, κερδίζοντας το παρατσούκλι του «θεωρητικού» από τους συναδέλφους του. «Για μένα η δραστηριοποίησή μου ως ασφαλιστικός σύμβουλος και η ενασχόλησή μου με την εκπαίδευση έχουν κοινές ρίζες: βασίζονται στην αγάπη μου για τον κλάδο μας, στη βαθιά μου επιθυμία να συμβάλω με κάθε δυνατό τρόπο στην αναβάθμιση του επαγγέλματός μας και στην καταξίωσή μας στη συνείδηση του καταναλωτή.»

Από το 2008 άρχισε να διδάσκει ο ίδιος σε σεμινάρια ως εισηγητής. Το 2009 η Commercial Value – η εταιρεία όπου εργαζόταν – κλείνει και ο Παναγιώτης Λελεδάκης συνεχίζει τη δραστηριότητά του ως ανεξάρτητος ασφαλιστικός σύμβουλος μέχρι σήμερα. Το 2014 ιδρύει την IFA Academy, έναν εκπαιδευτικό οργανισμό με δραστηριότητες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το 2015 διαδέχθηκε την Ελένη Γρυπάρη στην προεδρία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ασφαλιστικών Συμβούλων, φέρνοντας μαζί του έναν αέρα ανανέωσης και εκσυγχρονισμού.


Π.Μ.: Πρόσφατα εκλεγήκατε πρόεδρος του ΠΣΑΣ. Ποια θεωρείτε ότι είναι τα σημαντικότερα προβλήματα του κλάδου σας και ποια είναι τα άμεσα σχέδιά σας για να τα αντιμετωπίσετε;

 

Παναγιώτης Λελεδάκης: Κατ’ αρχήν θα ήθελα να τονίσω πως τιμάμε το έργο των προκατόχων μας και πιστεύω πως είναι πολύ σημαντικό να γίνει ευρύτερα γνωστό για να το γνωρίζει ο κάθε ασφαλιστικός σύμβουλος. Κύριο μέλημα της νέας διοίκησης του ΠΣΑΣ είναι να αυξήσουμε σημαντικά τον αριθμό των μελών μας, γιατί μόνο έτσι μπορούμε να έχουμε διαπραγματευτική δύναμη και να διεκδικήσουμε καλύτερες και δικαιότερες συνθήκες δουλειάς για τους ασφαλιστικούς συμβούλους. Ζητήματα όπως το φορολογικό καθεστώς, οι άδικες πρακτικές κάποιων ασφαλιστικών εταιρειών, οι μαύροι κωδικοί, ο αθέμιτος ανταγωνισμός εκ μέρους των τραπεζών, οι απαξιωτικές διαφημίσεις, η κατάργηση των φοροαπαλλαγών για τα ασφάλιστρα και πολλά αλλά απαιτούν τις άμεσες και συντονισμένες μας προσπάθειες, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά. Παράλληλα σκοπεύουμε να κάνουμε στοχευμένες κινήσεις προκειμένου να αναβαθμίσουμε την εικόνα του ασφαλιστικού συμβούλου και να τονίσουμε την αξία του έναντι των άλλων δικτύων διανομής. Σε μία ανώριμη ασφαλιστικά κοινωνία όπως είναι η ελληνική, μόνο ο ασφαλιστικός σύμβουλος μπορεί να καλλιεργήσει την ασφαλιστική συνείδηση του καταναλωτικού κοινού. Στην προσπάθειά μας αυτή, θα εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις δυνατότητες που μας δίνουν οι νέες τεχνολογίες και ειδικότερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αξιοποιώντας το linkedin, το facebook, ακόμη και τα e-mail, σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε έξυπνα viral video, με τα οποία μπορούμε να περάσουμε τα μηνύματά μας σε χιλιάδες ανθρώπους απλά, γρήγορα και εξαιρετικά οικονομικά. Στο κομμάτι αυτό έχει ήδη γίνει μεγάλη προεργασία και υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της υλοποίησης. Για να μπορέσουμε να κάνουμε τη διαφορά όμως, χρειαζόμαστε πολλά μέλη. Για το σκοπό αυτό έχουμε απλοποιήσει εξαιρετικά τις διαδικασίες εγγραφής και πρέπει να ομολογήσω ότι ήδη έχουμε πολύ θετική ανταπόκριση. Είμαστε ο πρώτος σύλλογος στην Ελλάδα που έκανε εφικτή την ηλεκτρονική εγγραφή, με πληρωμή μέσω κάρτας, με ηλεκτρονική επισύναψη των απαραίτητων εγγράφων, ηλεκτρονική υπογραφή, ακόμη και δυνατότητα για επιτόπου ηλεκτρονική φωτογράφηση!

 

Π.Μ.: Και ποια είναι τα οφέλη για έναν ασφαλιστικό σύμβουλο που θα γίνει μέλος του ΠΣΑΣ;

 

Παναγιώτης Λελεδάκης: Πέρα από το ότι δυναμώνει τη φωνή του ΠΣΑΣ και άρα εξασφαλίζει καλύτερη προάσπιση των συμφερόντων του στις συνομιλίες με τις ασφαλιστικές εταιρείες, την πολιτεία, την εποπτική αρχή, αλλά και τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, τα οφέλη είναι πάρα πολλά. Του παρέχουμε ενημέρωση με τακτικό μηνιαίο newsletter και έκτακτο όποτε υπάρχει ανάγκη. Του προσφέρουμε όσο γίνεται περισσότερη δωρεάν επιμόρφωση, κυρίως μέσω webinars, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα για ευρύτερη γεωγραφική κάλυψη. Ήδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη δωρεάν ημερίδα με τη μορφή webinar και είχε εξαιρετική επιτυχία. Συμμετείχαν περισσότεροι από 400 συνάδελφοι από όλη την Ελλάδα. Και έπεται συνέχεια. Έχουν προγραμματιστεί για φέτος συνολικά 7 δωρεάν ημερίδες με καταξιωμένους εισηγητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης, όλα τα μέλη έχουν πρόσβαση σε δωρεάν νομικές και φοροτεχνικές συμβουλές. Εξασφαλίσαμε ομαδικό ασφαλιστήριο αστικής ευθύνης και νομικής προστασίας με μειωμένο κόστος και βελτίωση παροχών. Αποστέλλουμε ηλεκτρονικά ερωτηματολόγιο σε όλα τα μέλη μας για να έχουμε το σφυγμό της αγοράς, αλλά και για να διαμορφώνουμε μαζί τους τις επόμενες δράσεις μας. Και όλα αυτά – και πολλά ακόμη που θα αναγγείλουμε σύντομα – μόνο με 50 ευρώ ετήσια συνδρομή!

 

Π.Μ.: Τον Ιανουάριο συμμετείχατε στο συνέδριο του BIPAR, όπου ήρθατε σε επαφή με τους αντιπροσωπευτικούς συλλόγους των διαμεσολαβούντων των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών. Ποιες ήταν οι εντυπώσεις σας;

 

Παναγιώτης Λελεδάκης: Τον Ιανουάριο εκπροσώπησα την ΕΑΔΕ στο BIPAR στις Βρυξέλλες και πραγματικά ενθουσιάστηκα με όσα έζησα εκεί. Υπάρχει εξαιρετική οργάνωση, διαθέτουν νομικό τμήμα με εξειδικευμένους δικηγόρους και παρεμβαίνουν σε όλες τις διαβουλεύσεις που αφορούν στην ασφαλιστική νομοθεσία. Αυτήν την εποχή π.χ. συμμετέχουν στις συζητήσεις για την IMD2 – τη νέα οδηγία για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση – αλλά και για την IMD 1,5 που αφορά στα unit linked. Όσον αφορά στην IMD2 παραδείγματος χάρη, γίνονται προσπάθειες να μη γνωστοποιείται στον πελάτη μόνο το ακριβές ποσό της αμοιβής του διαμεσολαβούντα, αλλά το συνολικό κόστος πρόσκτησης.

Είναι πολύ σημαντικό να συμμετέχουμε ενεργά στο BIPAR, γιατί αυτό σημαίνει ότι θα συμμετέχουμε στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής νομοθεσίας. Αν συντονιστούμε, μπορούμε να προλάβουμε εξελίξεις, καθώς αν ψηφιστεί μία οδηγία, εκ των υστέρων δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά. Υπάρχει ρήτρα ελάχιστης εναρμόνισης για τα κράτη-μέλη.

Όσον αφορά στους συλλόγους των διαμεσολαβούντων στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, επικρατεί μία τελείως διαφορετική κατάσταση. Κατ’ αρχήν η συνδρομή στους ξένους συλλόγους είναι πάρα πολύ υψηλή. Κυμαίνεται από 300 έως 800 ευρώ το χρόνο, όταν για τον ΠΣΑΣ π.χ. η ετήσια συνδρομή είναι 50 ευρώ. Παρόλα αυτά οι ξένοι σύλλογοι έχουν πάρα πολλά μέλη και ως εκ τούτου έχουν και πολύ μεγάλη δύναμη να επηρεάζουν τις εξελίξεις, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για τη διεύρυνση της αγοράς και την αναβάθμιση του επαγγέλματος. Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι ο γαλλικός σύλλογος ασφαλιστικών συμβούλων πραγματοποίησε πρόσφατα μία μεγάλη καμπάνια για την ενεργοποίηση της ασφαλιστικής συνείδησης του καταναλωτή, η οποία κόστισε ένα εκατομμύριο ευρώ.

 

Π.Μ.: Τον τελευταίο καιρό οι διαμεσολαβούντες βάλλονται με διάφορους τρόπους. Οι αθέμιτες πρακτικές των τραπεζών, η ανάπτυξη της πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων μέσω internet αναμφίβολα συρρικνώνουν συνεχώς το πελατολόγιό τους. Ποια είναι η άποψή σας;

 

Παναγιώτης Λελεδάκης: Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να πουληθεί ένα ασφαλιστικό προϊόν. Το θέμα είναι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής να του δώσει τόση προστιθέμενη αξία, που ο πελάτης να μη θέλει να τον αλλάξει με τίποτα! Οποιοδήποτε ασφαλιστικό προϊόν, ακόμη και το αυτοκίνητο, χρειάζεται τις εξειδικευμένες γνώσεις του διαμεσολαβούντα για να πουληθεί σωστά και να προσφέρει στον καταναλωτή την κάλυψη που έχει ανάγκη. Ο ασφαλιστικός σύμβουλος συζητάει με τον πελάτη, του δημιουργεί ασφαλιστική συνείδηση, τον βοηθάει να συνειδητοποιήσει τις ανάγκες του, να τις ιεραρχήσει και μετά του προτείνει τα προϊόντα που του ταιριάζουν καλύτερα. Η σωστή ανάλυση των αναγκών του πελάτη είναι καθοριστική. Εδώ βέβαια τίθεται το θέμα της διαρκούς επιμόρφωσης. Για να μπορούμε πραγματικά να προσφέρουμε στον πελάτη προστιθέμενη αξία, θα πρέπει συνεχώς να προσπαθούμε και να ανεβάζουμε τη δική μας αξία. Ακόμη κι αν δεν καθιστούσε η Τράπεζα της Ελλάδος υποχρεωτική την επανεπιμόρφωση, θα έπρεπε να την επιδιώκουμε όλοι από μόνοι μας. Πρέπει να δώσουμε λόγους στον καταναλωτή για να μας προτιμήσει από τα εναλλακτικά δίκτυα διανομής.

 

Π.Μ.: Μιλώντας για επιμόρφωση, ποια η άποψή σας για την επιβολή της επαναπιστοποίησης ανά πενταετία από την Τράπεζα της Ελλάδος στους διαμεσολαβούντες;

 

Παναγιώτης Λελεδάκης: Αυτό είναι ένα φαινόμενο μοναδικό στον κόσμο και δεν ισχύει για κανένα άλλο επάγγελμα! Δεν μπορείς να υποχρεώνεις κάποιον για επαναπιστοποίηση. Η επιμόρφωση ναι, θα έπρεπε να είναι  υποχρεωτική και να πραγματοποιείται με πολύ αυστηρά κριτήρια. Υπήρχαν και υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης της επιμόρφωσης των διαμεσολαβούντων. Θα πρέπει να είναι σε θέση να προσαρμόζονται στις εξελίξεις. Το χρηματοοικονομικό περιβάλλον αλλάζει, η συμπεριφορά του καταναλωτή αλλάζει και οι διαμεσολαβούντες θα πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα. Γι’ αυτό και όπως σας ανέφερα ήδη, εμείς ως ΠΣΑΣ σκοπεύουμε να συμβάλουμε σημαντικά σε αυτό το κομμάτι. Όσον αφορά στην ΤτΕ, ήδη έχουμε κάνει σχετικά διαβήματα συνολικά ως ΕΑΔΕ για την κατάργηση της επαναπιστοποίησης και θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες. Για μας – και το τονίζω – είναι εξαιρετικά σημαντικό το κομμάτι της επιμόρφωσης, αλλά δεν θεωρούμε ότι πρέπει να συνδέεται με την ανανέωση της άδειας των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.

 

Π.Μ.: Ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλατε να στείλετε στους συναδέλφους σας;

Παναγιώτης Λελεδάκης: Είμαστε ένα νέο διοικητικό συμβούλιο με πολλή όρεξη για δουλειά και γι’ αυτό θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι να δείτε πολλά καινούργια πράγματα από μας. Ήδη έχουμε αρχίσει να σας δείχνουμε κάποια μικρά δείγματα. Όμως για να συνεχίσουμε, σας χρειαζόμαστε στο πλευρό μας. Ο ΠΣΑΣ δεν είναι το Διοικητικό του Συμβούλιο. Ο ΠΣΑΣ είναι τα μέλη του, όλοι εσείς που αγωνίζεστε καθημερινά κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες να προσφέρετε στον Έλληνα πολίτη την πολυτιμότερη υπηρεσία: την ασφαλιστική του κάλυψη! Επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected], πείτε μας την άποψή σας, τις ιδέες σας, τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε, κάντε μας εποικοδομητική κριτική, δείξτε μας πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι.

 

 

 

 

 

 

© INSURANCE EEA 2019. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics