Ποιος χαρίζει χαρτοφυλάκια λόγω ανατιμήσεων;

Του Γιάννη Βερμισσώ

Του Γιάννη Βερμισσώ.


Κάποια ακόμα και σήμερα, μιλούν για ανατιμήσεις  στα ασφαλιστικά συμβόλαια. Παράδοξο και εκτός περιβάλλοντος.

Βέβαια, η συζήτηση γίνεται με αφορμή τη μελλοντική αύξηση των κατώτατων ορίων αποζημίωσης από την ερχόμενη χρονιά.  Όμως, ακόμα και αυτό δεν επιτρέπει  αυθαιρεσίες.

 Άραγε μπορεί; Είναι  πιθανό είναι να συμβεί  αυτό –οι ανατιμήσεις ασφαλίστρων- στην ελληνική αγορά;

Δηλαδή μπορεί,  μαγικά, να ξεχαστεί η έως σήμερα πολιτική χαμηλού ασφαλίστρου, η  πρακτική  της εξόντωσης και η τακτική της κατά βούληση τιμολόγησης.

Ενδέχεται να σπεύσουν όλοι να αξιοποιήσουν την συγκυρία και να «τσιμπήσουν τις τιμές»;

Εάν ναι αναρωτιόμαστε: γιατί δε το κάνουν και σήμερα, να κόψουν την υποτιμολόγηση  για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο για τα οικονομικά τους αποθέματα. Η απάντηση είναι απλή:  δεν μπορούν να αποκλίνουν του ρεύματος της αγοράς (με κάποιες βέβαια εξαιρέσεις).

Την ώρα μάλιστα που τους μικρούς και λιγότερο γνωστούς παίκτες,  τους ακολούθησαν οι πιο μεγάλοι και περισσότερο γνωστοί στην κατρακύλα των ασφαλίστρων,  τώρα, ποιος μπορεί να είναι ο λόγος της αύξησης των τιμών λόγω αναπροσαρμογής των ορίων;

Άραγε θα τολμήσει κάποιος  να φύγει από τη μάχη γιγάντων που σήμερα διεξάγεται στην αγορά από όλους όσοι διεκδικούν την πίτα της ιδιωτικής ασφάλισης;

Θα θελήσει να διαφοροποιηθεί εφαρμόζοντας το δέον και το σωστό;

Μάλλον γελιούνται όσοι μιλούν για αυξήσεις.

Αντίθετα, τα δεδομένα δείχνουν περαιτέρω μειώσεις από τους ισχυρούς, από τα νέα σχήματα, από όσους έχουν «πλάτη τράπεζα», από αυτούς που έχουν ισχυρούς μετόχους,  και από όσους έχουν χαμηλά λειτουργικά κόστη.

Για αυξήσεις δε μιλά κανείς. Ακόμα και η πολιτεία αναζητεί να αιτιολογηθεί από τους ασφαλιστές ο λόγος ανατιμήσεων στα συμβόλαια υγείας.

Στο αυτοκίνητο λοιπόν όπου στηρίζει την ελληνική ιδιωτική ασφάλιση θα έλθουν ανατιμήσεις;

Να θυμηθούμε ότι, ήδη,  η τιμολόγηση με το χιλιόμετρο ήλθε και εφαρμόζεται για να ρίξει τα ασφάλιστρα. 

Αναμένεται και η τιμολόγηση  με τις ώρες οδήγησης, ενώ  θα ακολουθήσει η τιμολόγηση  με βάση την κατανάλωση καυσίμων ή την εκπομπή ρύπων και θα εντοπιστούν άλλες τόσες περιπτώσεις που οδηγούν σε μειώσεις τιμολογίων.

Σε αυτό το κλίμα, αν συνυπολογιστεί και η δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας και των πολιτών, τότε το συμπέρασμα βγαίνει εύκολα.  Η  οποιαδήποτε αύξηση στα ασφάλιστρα θα σηματοδοτήσει απώλεια μεριδίων.

Υπάρχουν τολμηροί που χαρίζουν χαρτοφυλάκια ασφαλισμένα και ανασφάλιστα;  

ΥΓ: Εδώ είναι Ελλάδα. Και ο ανταγωνισμός λειτουργεί… ακόμα και αθέμιτα.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics