Πότε δεν αποζημιώνεται ο οδηγός εταιρείας ταξί μετά από τροχαίο στις ΗΠΑ

Τον Απρίλιο του 2017, η Bonnie Genzer, οδηγός της Uber έκανε μια διαδρομή 139 μιλίων στην περιοχή της Oklahoma των ΗΠΑ, στην επιστροφή της όμως ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα με ημιφορτηγό. Η Genzer τραυματίστηκε στο πρόσωπο ενώ ο οδηγός του άλλου οχήματος εγκατέλειψε τον τόπο του περιστατικού. Ομοσπονδιακό δικαστήριο, επιβεβαίωσε την απόφαση επαρχιακού δικαστηρίου, αποφαινόμενο ότι η οδηγός δεν δικαιούται ασφαλιστική κάλυψη διότι το ατύχημα συνέβη εφόσον άφησε τον επιβάτη στον προορισμό του και απομακρύνθηκε.

Μια εταιρεία με έδρα στη Βιρτζίνια είχε εκδώσει δύο ασφαλιστήρια συμβόλαια σε μια θυγατρική της Uber: την «πολιτική 100» (που ισχύει όταν οι οδηγοί της Uber είναι σε διαδρομή έπειτα από αίτημα) και την «πολιτική 200» (που ισχύει όταν οι οδηγοί της Uber αναμένουν αίτημα για την εκτέλεση διαδρομής).

Όταν η ασφαλιστική εταιρεία αρνήθηκε να καλύψει την οδηγό για το ατύχημα, η κα Genzer κατέθεσε αγωγή εναντίον της για άρνηση της κάλυψης των ανασφάλιστων οδηγών στο πλαίσιο της  «πολιτικής 100» . Το Επαρχιακό Δικαστήριο των ΗΠΑ στην Oklahoma χορήγησε τη συνοπτική απόφαση του ασφαλιστή για την απόρριψη της κάλυψης, η οποία επιβεβαιώθηκε ομόφωνα από τριμελή επιτροπή  δικαστηρίου.

Η απόρριψη της απαίτησης για κάλυψη από την ασφαλιστική εταιρεία αλλά και η σχετική δικαστική απόφαση στηρίχθηκαν σε διάταξη της  «πολιτικής 100» περί καλύψεως που μεταξύ άλλων αναφέρει: «… ισχύει όταν ταξιδεύετε «στον τελικό προορισμό των ζητούμενων μεταφορικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, της απόσυρσης των επιβατών»».

Η διάταξη δεν αφήνει περιθώριο για καμία ασάφεια.

Καθορίζει την κάλυψη ως όμοια με τις «απαιτούμενες υπηρεσίες μεταφοράς» ενός επιβάτη, οι οποίες λήγουν όταν ο επιβάτης φτάσει στον «τελικό προορισμό» του και εξέρχεται πλήρως από το όχημά του με τα πράγματά του – σε περίπτωση στάσεων καθ’ οδόν,  η κάλυψή του σταματά στον τελευταίο προορισμό του επιβάτη.»

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι τον Μάιο του 2019 το γραφείο του γενικού συμβούλου, του συμβουλίου των εθνικών εργασιακών σχέσεων εξέδωσε υπόμνημα σύμφωνα με το οποίο οι οδηγοί της Uber είναι ανεξάρτητοι εργολάβοι και όχι υπάλληλοι.

© INSURANCE EEA 2019. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics