Προτάσεις για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) και τις ψηφιακές αγορές (DΜA)

Οι ενώσεις καταναλωτών καλωσορίζουν την υπό συζήτηση νομοθεσία σχετικά με την ενιαία αγορά ψηφιακών υπηρεσιών (DSA) και τις ψηφιακές αγορές (DΜA), ως μέρος μιας ευρύτερης κανονιστικής προσέγγισης της οικονομίας των πλατφορμών, προκειμένου για τη μείωση της διάδοσης παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο και την καλύτερη προστασία των καταναλωτών στην ψηφιακή οικονομία εν γένει. Αυτό αναφέρουν η  Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. και οι Ενώσεις Καταναλωτών μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση”
Στα πλαίσια διεξοδικότερης αξιολόγησης ως προς την επίτευξη των στόχων αυτών, κατέθεσαν στα αρμόδια Υπουργεία και στις Δημόσιες Αρχές τις προτάσεις/τροποποιήσεις τους, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ως προς τους καταναλωτές/χρήστε (σύμφωνα και με τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών -BEUC, στην οποία η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. είναι μέλος):
1. Για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA)1 αναφορικά με τις διαδικτυακές πλατφόρμες:
 Ένα αυστηρότερο καθεστώς, αναφορικά με το καθεστώς θετικής νομικής ευθύνης, λόγω του ιδιαίτερα υψηλού ποσοστού παράνομων δραστηριοτήτων στο διαδίκτυο2, όπως επί παραδείγματι τα μη γνήσια ή μη ασφαλή προϊόντα3 που αγοράζονται μέσω των διαδικτυακών πωλήσεων.
 Τυχόν αξιώσεις αποζημίωσης, όταν αποτυγχάνουν να ενεργήσουν εγκαίρως και επαρκώς, για περιεχόμενο που είναι σαφώς παράνομο ή που έχει κριθεί παράνομο με δικαστική απόφαση.
 Την καθιέρωση διαφάνειας και σαφούς πλαισίου λογοδοσίας. Θα πρέπει να ευθύνονται απεριορίστως και εις ολόκληρον για τυχόν ζημίες κατά την εκτέλεση της σύμβασης ή στα ζητήματα εγγύησης από τη στιγμή που ασκούν επιρροή στις εταιρείες, που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους για να πουλήσουν προϊόντα ή/και υπηρεσίες.
 Επίσης, όταν παραπλανούν ως προς την ενημέρωση, τις εγγυήσεις ή τις δηλώσεις τους εν γένει και όταν δεν ενημερώνουν προσηκόντως για τον προμηθευτή των αγαθών ή των υπηρεσιών. Για παράδειγμα, ένας καταναλωτής που αγόρασε ένα μη ασφαλές προϊόν και τώρα υποφέρει από εγκαύματα, θα πρέπει να μπορεί να προσφύγει στο δικαστήριο κατά της διαδικτυακής πλατφόρμας υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Στη συνέχεια, η πλατφόρμα θα πρέπει να έχει δικαίωμα αποζημίωσης έναντι του πωλητή, εφόσον δεν είναι ο υπαίτιος της ζημίας.
1https://www.beuc.eu/publications/beuc-x-2021-032_the_digital_services_act_proposal.pdf
2https://www.beuc.eu/publications/unsafe_and_illegal_activities_online.pdf
3https://www.beuc.eu/sites/default/files/icrt_product_safety_online_marketplaces.pdf

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics