Θα κλιμακώσουμε τις αντιδράσεις μας για τις συμβάσεις

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Συντονιστών Ασφαλιστικών Συμβούλων (ΠΣΣΑΣ) κ. Δημήτρης Γαβαλάκης μιλάει στο insurance-eea για τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι συντονιστές και γενικότερα οι διαμεσολαβούντες.

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Συντονιστών Ασφαλιστικών Συμβούλων (ΠΣΣΑΣ)  κ. Δημήτρης Γαβαλάκης μιλάει στο insurance-eea για τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι συντονιστές και γενικότερα οι διαμεσολαβούντες, όπως π.χ. το θέμα των συμβάσεων με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Παράλληλα αναφέρεται στις μελλοντικές δράσεις που προγραμματίζει ο ΠΣΣΑΣ.


Π.Μ.: Κύριε Γαβαλάκη, πολλά είναι τα προβλήματα που «καίνε» τους διαμεσολαβούντες αυτή την περίοδο. Εσείς, ως ΠΣΣΑΣ, πού εστιάζετε το ενδιαφέρον σας;

 

Δημήτρης Γαβαλάκης: Θεωρώ πολύ σημαντικό το θέμα της κατοχύρωσης των εμπορικών δικαιωμάτων των διαμεσολαβούντων και πιστεύω πως όλοι μας πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου.

Μέχρι το 1997, είτε ο διαμεσολαβών κατήγγειλε τη σύμβαση είτε η ασφαλιστική εταιρεία, οι διαμεσολαβούντες συνέχιζαν να παίρνουν τις προμήθειές τους επί τρία χρόνια μετά τη λύση της σύμβασης. Μετά το 1997, ο νόμος άλλαξε και πλέον αν ο διαμεσολαβών καταγγείλει τη σύμβαση, δε δικαιούται τίποτα. Εάν διαφωνήσει με κάποιον όρο της σύμβασης και αρνηθεί να την υπογράψει, τότε αυτομάτως χάνει τους κόπους ετών ή και δεκαετιών σε πολλές περιπτώσεις. Το καθεστώς αυτό έχει δημιουργήσει στρεβλώσεις στην αγορά και οδηγεί σε εγκλωβισμό συναδέλφων σε συμβάσεις που δεν τους εκφράζουν πια.

Εμείς όχι μόνο αγωνιζόμαστε για την επαναφορά του καθεστώτος που ίσχυε πριν από το 1997, αλλά επιπροσθέτως πιστεύουμε ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί το κατά πόσον τα τρία χρόνια που δικαιούται να παίρνει προμήθειες ο διαμεσολαβών μετά τη λήξη της σύμβασης είναι αρκετά ή χρειάζονται και περισσότερα.

Παράλληλα ο ΠΣΣΑΣ εδώ και πολλά χρόνια διεκδικεί τη θεσμοθέτηση της υπεραξίας του συντονιστή των ασφαλιστικών συμβούλων, καθώς θεωρούμε καθοριστική τη συμμετοχή του συντονιστή στη διαμόρφωση του χαρτοφυλακίου των ασφαλιστικών συμβούλων που υπάγονται σε αυτόν.

 

Π.Μ.: Έχει γίνει πολύς θόρυβος για το θέμα των συμβάσεων μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και διαμεσολαβούντων. Συνεχίζουν να υπάρχουν «προβληματικές» συμβάσεις;

 

Δημήτρης Γαβαλάκης: Κάποιες εταιρείες υπήρξαν πολύ συνεργάσιμες. Μας έστειλαν τις συμβάσεις, κάναμε εποικοδομητικό διάλογο για τα σημεία στα οποία είχαμε αντιρρήσεις και προχώρησαν στις σχετικές τροποποιήσεις. Άλλες όμως έχουν αδιαφορήσει επιδεικτικά στις προσπάθειές μας για συζήτηση και συνεχίζουν να πιέζουν τους διαμεσολαβούντες να υπογράψουν συμβάσεις οι οποίες περιέχουν καταχρηστικούς όρους.

Ένα από τα σημαντικότερα σημεία «τριβής», είναι ότι σύμφωνα με την πράξη 30 της Τράπεζας της Ελλάδος, ο Κανονισμός Πωλήσεων αποτελεί πλέον μέρος της σύμβασης, άρα αν τροποποιηθεί ο κανονισμός χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του διαμεσολαβούντα, πρέπει να θεωρείται ότι η εταιρεία καταγγέλλει τη σύμβαση, οπότε  ο διαμεσολαβών θα πρέπει να συνεχίσει να παίρνει κανονικά τις προμήθειές του επί τρία χρόνια μετά τη λύση της σύμβασης.

Είναι απαράδεκτο μόνο ο ένας εκ των συμβαλλόμενων – η ασφαλιστική εταιρεία στην περίπτωσή μας – να έχει το δικαίωμα να τροποποιεί αυθαίρετα τους όρους της σύμβασης και ο δεύτερος συμβαλλόμενος – ο διαμεσολαβών – να θεωρείται υπεύθυνος για τη λύση της σύμβασης, εφόσον δεν αποδεχθεί την αυθαίρετη μεταβολή των όρων.

Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε κάτι τέτοιο. Όλα τα σωματεία που αποτελούμε την ΕΑΔΕ ετοιμαζόμαστε για κλιμάκωση των αντιδράσεών μας. Θα σας ενημερώσουμε πολύ σύντομα για τις επόμενες κινήσεις μας.

 

Π.Μ.: Πέρα από το επίμαχο θέμα των συμβάσεων, υπάρχει κάποιο άλλο ζήτημα στο οποίο εστιάζετε τις προσπάθειές σας αυτή την περίοδο;

 

Δημήτρης Γαβαλάκης: Αυτό που μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα είναι το να βρούμε τρόπους να φέρουμε κοντά τους διαμεσολαβούντες απ’ όλη την Ελλάδα. Η εμπειρία μάς έχει δείξει πως μόνο ενωμένοι μπορούμε να καταφέρουμε πράγματα, καθώς αποκτάμε μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ. Είναι λοιπόν σημαντικό να αποκτήσουμε τακτική επαφή με τους συναδέλφους σε κάθε σημείο της χώρας μας, να αφουγκραστούμε τα προβλήματά τους και να βρούμε λύσεις και διεξόδους που θα εξασφαλίσουν ένα καλύτερο αύριο για όλους μας. Παράλληλα η δημιουργία ενός ανοιχτού καναλιού επικοινωνίας με όσο γίνεται περισσότερους συναδέλφους διαμεσολαβούντες θα μας βοηθήσει να προετοιμαστούμε κατάλληλα για να αντιμετωπίσουμε μελλοντικές προκλήσεις. Παραδείγματος χάριν θα μπορέσουμε να οργανωθούμε κατάλληλα για να φτιάξουμε στο άμεσο μέλλον ένα Επαγγελματικό Ταμείο για τους Διαμεσολαβούντες. Σύντομα θα οριστικοποιηθούν οι αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις που θα ανοίξουν το δρόμο για τη δημιουργία Επαγγελματικών Ταμείων στη χώρα μας και εμείς θα πρέπει να διαμορφώσουμε έγκαιρα τις κατάλληλες δομές, για να υποδεχθούμε το νέο νομοθετικό πλαίσιο.

© INSURANCE EEA 2019. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics