«Θυσιάζουν» τα προσωπικά δεδομένα για να πετύχουν καλύτερες τιμές

Με ευκολία για να εξοικονομήσουν χρήματα, οι καταναλωτές χειρίζονται τα δεδομένα του παρά τις όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις (GDPR) και τα αναρίθμητα κρούσματα «ηλεκτρονικού εγκλήματος». Πάνω από το 50% δείχνουν να είναι «ελαστικοί» στην χορήγηση προσωπικών δεδομένων.

Στοιχεία μελέτης δείχνουν ότι περισσότεροι από τους μισούς χρήστες του Διαδικτύου (56%) θεωρούν ότι είναι αδύνατη η πλήρης προστασία της ιδιωτικής ζωής στο σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. Πολλοί επιλέγουν το κέρδος από τη διασφάλιση της ακεραιότητας των διαδικτυακών τους δεδομένων, αλλά με ενδεχομένως μεγάλες δαπάνες και συνέπειες. Αυτό αναφέρεται στο newsletter του ΣΕΠΕ το οποίο παρουσιάζει νέα έρευνα της Kaspersky Lab, αναφέροντας τα εξής: «παρά τις πολύ πραγματικές συνέπειες, που συνδέονται με την κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων ή με την κατάληξή τους σε λάθος χέρια, ένας στους πέντε (18%) θα θυσίαζε ευχαρίστως το απόρρητό του και θα μοιραζόταν τα δεδομένα του, αν επρόκειτο να κερδίσει κάτι δωρεάν. Περισσότερο από το ένα τρίτο (39%) θα δεχόταν ακόμη και χρήματα σε αντάλλαγμα για την παροχή πλήρους πρόσβασης σε κάποιον εντελώς ξένο στους ιδιωτικούς του λογαριασμούς.  Ο ένας στους τρεις καταναλωτές θα πουλούσε τα προσωπικά του δεδομένα σε κάποιον άγνωστο. Με τους χρήστες του Διαδικτύου να είναι πιο πιθανό να μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα, αν πρόκειται να κερδίσουν κάτι, αυτή η βραχυπρόθεσμη προσέγγιση μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμες ζημίες. “Τα δεδομένα, που μοιράζεστε οικειοθελώς στο Διαδίκτυο, θα μπορούσαν να κρύβουν κινδύνους, που δεν θα μπορούσατε ποτέ να φανταστείτε – καταστρέφοντας φήμες και καριέρες”, αναφέρει η εταιρεία.

Το όλο θέμα γίνεται ακόμη πιο σοβαρό, αν ληφθεί υπόψη ότι, πλέον, είναι όλο και πιο συνηθισμένο εργοδότες ή πιθανοί εργοδότες να απευθύνονται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να ελέγξουν ότι το προσωπικό και οι υποψήφιοι εργαζόμενοι είναι αξιόπιστοι και ότι δεν θα βλάψουν τη φήμη της εταιρείας. Ως εκ τούτου, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι πρέπει, επίσης, να είναι προσεκτικοί και να μην αποκαλύπτουν πάρα πολλά για τους ίδιους και την εργασία τους στα κοινωνικά μέσα.

Πράγματι, τα στοιχεία από το Career Builder δείχνουν ότι το 57% των εργοδοτών βρήκε περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που τους οδήγησε να μην προσλάβουν έναν υποψήφιο και ένας στους τρεις (34%) έχει επιπλήξει ή απολύσει υπάλληλο λόγω περιεχομένου στο Διαδίκτυο.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της Kaspersky Lab, πάνω από ένας στους τέσσερις (26%) χρήστες αντιλήφθηκε ότι κάποιος τρίτος είχε πρόσβαση στα προσωπικά του δεδομένα χωρίς τη συγκατάθεσή του, αγγίζοντας σχεδόν τον ένα στους τρεις (31%) στις ηλικίες 16-24. Οι συνέπειες αυτού του γεγονότος ήταν ευρείες και ποικίλες, με περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) να αισθάνεται άγχος ως αποτέλεσμα. Αυτό αυξάνεται στο 42% μεταξύ 16-24 ετών, ένας στους πέντε (21%) έχει βιώσει οικονομική ζημία, ενώ το ένα τέταρτο (25%) έλαβε ενοχλητικά spam email και διαφημίσεις.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Σήμερα το 62% των ανθρώπων προστατεύει με κωδικό πρόσβασης τις συσκευές του για να κρατήσει τις πληροφορίες ιδιωτικές. Ένα τρίτο (35%) ελέγχει τακτικά και αλλάζει ρυθμίσεις απορρήτου στις συσκευές, τις υπηρεσίες και τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί (φτάνοντας το 42% για τις ηλικίες 16-24 και λίγο περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) για τα άτομα άνω των 55 ετών). Ένας στους τέσσερις (25%) καλύπτει τις κάμερες για να διατηρεί τα δεδομένα ιδιωτικά και ένας στους πέντε (21%) άντρες κρυπτογραφεί τα δεδομένα του σε σύγκριση με μόνο μία στις δέκα (11%) γυναίκες.»

© INSURANCE EEA 2019. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics