Τι «δείχνει» η συμφωνία της Αιγαίον με την Darag

Στη συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία Darag αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Αιγαίον Ασφαλιστική σε εκδήλωση του δικτύου πωλήσεων, διευκρινίζοντας ότι σε πρώτη φάση η συμφωνία ορίζει πως θα μεταφερθούν όλα τα ασφαλιστήρια που έχουν ημερομηνία λήξης της κάλυψης

Στη συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία Darag αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Αιγαίον Ασφαλιστική σε εκδήλωση του δικτύου πωλήσεων, διευκρινίζοντας ότι σε πρώτη φάση η συμφωνία ορίζει πως θα μεταφερθούν όλα τα ασφαλιστήρια που έχουν ημερομηνία λήξης της κάλυψης έως το τέλος του 2010 και σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσουν τα συμβόλαια που λήγουν το 2012.

Η εταιρεία προχώρησε στην ανακοίνωση της συμφωνίας και αναμένεται η παρέλευση των προθεσμιών και η ολοκλήρωση της διαδικασίας που προβλέπει ο νόμος για την έγκριση της αποδοχής της μεταβίβασης από την ΤτΕ.

Όπως είναι γνωστό, η Αιγαίον είναι η δεύτερη ελληνική ασφαλιστική εταιρεία που εκχωρεί μέρος του χαρτοφυλακίου της σε ξένους.

Οι Γερμανοί ανέλαβαν τη διαχείριση και την τελική καταβολή αποζημιώσεων για τα συγκεκριμένα συμβόλαια και έναντι αυτής της υποχρέωσης που «φορτώθηκαν» καρπώθηκαν και ένα μέρος των περιουσιακών στοιχείων που είχε η Αιγαίον στα αποθεματικά της (π.χ. μετοχές, ομόλογα, αμοιβαία).

Προφανώς, η ελληνική εταιρεία προχώρησε σε μια τέτοια συμφωνία για να ενισχύσει τον δείκτη της κεφαλαιακής της επάρκειας. Η ενίσχυση του συγκεκριμένου δείκτη είναι ζωτικής σημασίας ζήτημα εν όψει του Solvency II και αναταράξεων που έχουν προκαλέσει οι αποφάσεις 30 και 31 της Τραπέζης της Ελλάδος.

Επίσης, οι Γερμανοί ανέλαβαν το χαρτοφυλάκιο πιστεύοντας πως έχουν μεγαλύτερη ικανότητα στη διαχείριση των ζημιών (π.χ. καλύτερη νομική υποστήριξη, απαιτούμενη ρευστότητα για γρηγορότερο κλείσιμο υποθέσεων) και έτσι τελικά θα καταβάλουν μικρότερο ποσό αποζημίωσης από αυτό που είχε υπολογίσει η Αιγαίον.

Όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, ανάλογες κινήσεις θα δούμε και από άλλες ασφαλιστικές εταιρείες. Αυτό που επίσης αναμένεται να γίνει είναι να δούμε επιχειρήσεις να αποσύρονται από ορισμένες κατηγορίες ασφαλιστικών προϊόντων και να επικεντρώνονται εκεί που τα καταφέρνουν καλύτερα. Με δυο λόγια, σύμφωνα με «απόφθεγμα» παράγοντα της αγοράς, «θα δούμε ασφαλιστικές εταιρείες να μετατρέπονται από super markets σε boutique…»

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics