Βλέπουν απάτη και αρνούνται την αποζημίωση

Του Γιάννη Βερμισσώ.

Του Γιάννη Βερμισσώ.
 
Απάτη ή άρνηση αποζημίωσης; Το ερώτημα αυτό βασανίζει τις ασφαλιστικές εταιρείες αλλά και τους πελάτες τους (τίμιους) που δυστυχώς πέφτουν θύματα άρνησης της εταιρείας να τους καταβάλλει την αποζημίωση που διεκδικούν. Τον ίδιο προβληματισμό έχουν και οι αρμόδιοι της πολιτείας που λαμβάνουν σχετικές καταγγελίες.
 
Προσφάτως παρακολούθησα την εξέλιξη μιας τέτοιας υπόθεσης στο δικαστήριο.
 
Ο πελάτης εγχειρίστηκε σε ιδιωτική κλινική στην σπονδυλική του στήλη. Όμως η εταιρεία του,  δεν ήθελε να πληρώσει ισχυριζόμενη ότι προϋπήρχαν προβλήματα στον ασφαλισμένο.
 
Έλεγε ο συνήγορος του ασφαλισμένου: αφού ο πελάτης μου έχει συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο που του δώσατε πριν από 10 έτη –δεν είχε προβλήματα υγείας- και  δεχθήκατε να το ασφαλίσετε.
 
Όχι υπήρχε πρόβλημα από πριν έλεγε η εταιρεία.
 
Και γιατί τον ασφαλίσατε απαντούσε ο συνήγορος. 
 
Δεν είχε κανένα πρόβλημα υγείας,  η ασφαλισμένη, κατάθετε μάρτυρας και αιτιολογούσε:  όσα χρόνια πριν την γνώριζα δεν είχε παραπονεθεί για τη μέση της.
 
Επέμενε η ασφαλιστική και έφερε και υπάλληλό της από το τμήμα αποζημιώσεων  να καταθέσει. Τι είπε; Προσπαθούσε να πει με τα δικά του λόγια ότι η ασφαλισμένη κυρία είχε πρόβλημα μέσης και θα έπρεπε να είχε κάνει αξονική να την έχει φέρει στην ασφαλιστική για να μπορεί να είναι και η ασφαλιστική σίγουρη ότι δεν είχε πρόβλημα πριν να ασφαλιστεί. Μπλέξανε και τον ασφαλιστή που δεν το χειρίστηκε καλά και δήθεν δεν ενημέρωσε σωστά.
 
Κουνούσαν το κεφάλι τους οι δικαστές και γέλαγαν για τους ισχυρισμούς της  ασφαλιστικής εταιρείας , το ίδιο και το ακροατήριο που περίμενε για τις δικές του υποθέσεις. Το συμπέρασμα που έβγαινε είναι ότι για να ασφαλιστείς πρέπει να «σκαναριστείς» σε αξονικό για να μπορείς μετά να λάβεις αποζημιώσεις με βεβαιότητα.  Λάθος ή σωστό;
 
Μπορεί να είχε δίκιο η εταιρεία αλλά δεν το έκανε σαφές από την αρχή. Μπορεί να βλέπει απάτη; Ίσως. Θα μπορούσε να  έχει αποφύγει την εξέλιξη; Μάλλον ναι εξαρχής, Όχι όμως εκ των υστέρων να λέει ότι ο πελάτης της είχε πρόβλημα χρόνια πριν. Θα μπορούσε να κλείσει την υπόθεση για να μην προσβάλλει την αγορά; Ναι.
 
Βέβαια μπορεί να είχε δίκιο ο πελάτης και η εταιρεία να φταίει οπότε μιλάμε  για αδικία; Το δικαστήριο λοιπόν θα κρίνει.
 
Μπορώ να πώς με σιγουριά ότι όσοι παρακολούθησαν την υπόθεση και τους ισχυρισμούς της ασφαλιστικής είτε θα έχουν αμφιβολίες στο να συνάψουν συμβόλαιο Υγείας είτε όσοι έχουν και πληρώνουν θα προβληματιστούν για το τι θα αντιμετωπίσουν όταν χρειαστεί να το ενεργοποιήσουν.
 
Αυτές οι περιπτώσεις δεν είναι λίγες. Είναι πολλές και πολύ περισσότεροι είναι αυτοί που τυχαίνει να τις ακούν. Αιτιολογείται λοιπόν γιατί δεν προχωρεί ούτε ο τομέας Υγείας.
 
Θα πρέπει να ξεκαθαριστούν τα πράγματα. Και οι εταιρείες οφείλουν να δημοσιοποιούν στοιχεία για το πόσες περιπτώσεις δεν αποζημίωσαν –αρνήθηκαν- και γιατί. Έτσι θα υπάρχει πραγματική διαφάνεια και η αγορά θα προχωρεί όπως πρέπει.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics