Αλλάζει η καθημερινότητα του διαμεσολαβητή με τις πράξεις της ΤτΕ

Με πολύ σημαντικά μηνύματα για το μέλλον του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή αλλά και διευκρινίσεις σχετικά με τις πράξεις 30 & 31 ολοκληρώθηκε η εσπερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 3 Απριλίου στα Χανιά, από το Επιμελητήριο Χανίων και το Σύνδεσμο Ασφαλιστικών Δ

Με πολύ σημαντικά μηνύματα για το μέλλον του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή αλλά και διευκρινίσεις σχετικά με τις πράξεις 30 & 31 ολοκληρώθηκε η εσπερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 3 Απριλίου στα Χανιά, από το Επιμελητήριο Χανίων και το Σύνδεσμο Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Νομού Χανίων (ΣΑΔΧ) με χορηγό επικοινωνίας το insurancedaily.gr.

Ο πρωταγωνιστής αυτής της προσπάθειας, Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Ε.Α.) κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, μαζί με τον Πρόεδρο του Σ.Ε.Μ.Α. και μέλος της Ε.Α.Δ.Ε. κ. Γιώργο Καραβία, μίλησαν για το μέλλον του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, αλλά και τις επιπτώσεις στην αγορά από τις πράξεις του Διοικητή της ΤτΕ. Το παρών έδωσε και ο Πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (Ε.Σ.Ε.Ε.) & του Επαγγελματικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (Ε.Β.Ε.Π.) κ. Βασίλης Κορκίδης.

Την εκδήλωση άνοιξε ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Χανίων (Ε.Β.Ε.Χ) κ. Γιάννης Μαργαρώνης, ο οποίος καλωσόρισε στα όμορφα Χανιά τα εκλεκτά μέλη της Ασφαλιστικής Κοινότητας και στη συνέχεια δήλωσε: “Η αφορμή των πράξεων 30 & 31 είναι σίγουρο ότι θέτει σε νέες βάσεις τόσο τη λειτουργία του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή όσο και των Ασφαλιστικών Εταιρειών. Το επιμελητήριο των Χανίων ήταν και θα είναι αρωγός στα θέματα του Ασφαλιστικού Κλάδου, τα οποία θα συνεχίσουμε να τα επεξεργαζόμαστε μαζί με το νέο σας σύλλογο, με τον οποίο έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία.

Στο χαιρετισμό του ο κ. Βασίλης Κορκίδης τόνισε το θετικό χαρακτήρα αντίστοιχων πρωτοβουλιών, έτσι ώστε οι συνέπειες της προσαρμογής να μην επηρεάζουν δυσμενώς ούτε τις επιχειρήσεις αλλά ούτε και τους επαγγελματίες της ασφαλιστικής αγοράς. Επίσης υπογράμμισε ότι ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής είναι ένας επαγγελματίας στον οποίο οφείλουμε να δώσουμε ένα περιθώριο προκειμένου να διαχειριστεί τις εκκρεμότητές του, καθώς και την αναγκαιότητα δημιουργίας πλαισίου ρυθμίσεων για τις υποχρεώσεις των διαμεσολαβητών προς τις Ασφαλιστικές Εταιρείες, τέτοιο που θα υποστήριζε τη βιωσιμότητά τους και την υγιή οικονομική λειτουργία τους.

Ο εμπνευστής αυτής της εσπερίδας και Πρόεδρος του (ΣΑΔΧ) κ. Δημήτρης Σκιτζής με τη σειρά του ευχαρίστησε του εκλεκτούς προσκεκλημένους και δήλωσε: «Η Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση βρίσκεται στο κατώφλι μιας νέας εποχής, στην οποία καλούμαστε να καλύψουμε επαρκώς τα κενά που αφήνει η κρατική περίθαλψη, ενώ ταυτόχρονα νέοι τομείς ενδιαφέροντος – όπως η νομική προστασία και η επαγγελματική αστική ευθύνη – ανοίγονται μπροστά μας. Οφείλουμε να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα, χωρίς να χάσουμε το πάθος μας και το μεράκι για τη δουλειά μας. Να προσπαθήσουμε να αντλήσουμε γνώσεις και εμπειρία, από ανθρώπους που ξεχωρίζουν στο χώρο μας και διαμορφώνουν τις εξελίξεις.»

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος τόνισε τη σημασία αυτών των εκδηλώσεων αλλά και την επιτυχία τους, αποδεικνύοντας την ανάγκη του κλάδου για ανοιχτή συζήτηση. Επίσης, δήλωσε ότι μετά από επικοινωνία που είχε με τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Χ. Θεοχάρη, η παρακράτηση φόρου δε θα ισχύσει για φέτος, με τη λογική ότι υπήρξαν ήδη πολλές αλλαγές στον κλάδο. Επίσης, ένδειξη ότι ενισχύεται η αγορά, μέσα σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, είναι οι επαφές που είχε με την Τράπεζα της Ελλάδος, την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, αλλά και όλους τους αρμόδιους υπουργούς για θέματα σχετικά με την Ασφαλιστική Αγορά. Το αποτέλεσμα όλων αυτών; Πλέον οι αρμόδιοι παράγοντες κάθονται σε ένα τραπέζι μαζί με τους φορείς και κάνουν διάλογο, κάτι που μέχρι προσφάτως δε συνέβαινε.

Όσον αφορά στις πράξεις 30 & 31, ο κ. Χατζηθεοδοσίου δήλωσε πως οι αποφάσεις δεν είναι κακές, αντιθέτως είναι πολύ καλές. Πρακτικά όμως μερικές εταιρείες ερμήνευσαν τις πράξεις κατά το δοκούν και εφάρμοσαν τακτικές που δεν αναφέρονται στις πράξεις. Γενικά το 2014 θα είναι η χρονιά του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή και το 2015 η χρονιά των Ασφαλιστικών Εταιριών, υπολογίζοντας ότι με βάση τις πράξεις περίπου ένα 30% του κλάδου δε θα αντέξει, ενώ το 2015 θα έχουμε να κάνουμε με πολύ λιγότερες εταιρείες.

Σύμφωνα με μελέτες και από την ΕΑΕΕ αλλά και από άλλους οργανισμούς, υπολογίζεται ότι από το 2014 θα αυξηθεί το ΑΕΠ της Ευρώπης 1% ενώ για την Ελλάδα 1,5%. Η Ασφαλιστική Αγορά της Ευρώπης είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, με το 36% του τζίρου της παγκόσμιας αγοράς, με τρεις εποπτικές αρχές, 5.456 ασφαλιστικές επιχειρήσεις και ασφάλιστρα που αγγίζουν το 1 τρισ. ευρώ ή το 7% του ΑΕΠ. Από αυτές το 2015 αναμένεται να έχουν εκκαθαριστεί εν λειτουργία αρκετές – κάτι που δε συμβαίνει στην Ελλάδα – ή θα έχουν απορροφηθεί. Στο σημείο αυτό ο κ. Χατζηθεοδοσίου τόνισε πως, χωρίς να θέλει να κινδυνολογήσει, θεωρεί ότι στην Ελλάδα το μεγάλο πρόβλημα θα το έχουν οι Ελληνικές Εταιρείες, καθώς οι πολυεθνικές θα έχουν τη δυνατότητα να αντλήσουν κεφάλαια από τη μητρική τους εταιρεία.

Αναφερόμενος στα δίκτυα διανομής μίλησε για τον ανταγωνισμό που υπάρχει στο χώρο, ξεχωρίζοντας τα παραδοσιακά δίκτυα πωλήσεων με αυτά του Internet και των τραπεζών και απομυθοποιώντας την υπεροχή τους, μιας και – όπως τόνισε – το κόστος διαφήμισής τους είναι τεράστιο. Εκτός αυτού, η περιουσία που έχει ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής είναι η σχέση του με τον πελάτη και αυτή πρέπει να ξαναβγεί μπροστά. Η επικοινωνία με τον κόσμο.

Σε ερώτηση που τέθηκε από το κοινό σχετικά με το λειτουργικό κόστος, που στην ουσία μεταβιβάστικε από τις Ασφαλιστικές Εταιρείες στους Διαμεσολαβούντες, ο κ. Χατζηθεοδοσίου απάντησε ότι, γενικά υπήρχε τάση οι διαμεσολαβούντες να κάνουν διακανονισμούς με τις Ασφαλιστικές Εταιρείες, χωρίς απαραίτητα αυτό να είναι σωστό. Όσον αφορά στο κόστος, συμφώνησε ότι πλέον χρειάζεται ο διπλάσιος χρόνος για να διεκπεραιώσει κάποιος τις ίδιες εργασίες με παλαιότερα, με τις ακυρώσεις όμως και τις αιτήσεις να έχουν μειωθεί.

Σε άλλη ερώτηση, σχετικά με το πώς οι πράξεις επηρεάζουν την καθημερινότητα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, ο κ. Χατζηθεοδοσίου αλλά και ο κ. Καραβίας εξήγησαν ότι πλέον κάθε Παρασκευή όλοι πρέπει να κάνουν τις πληρωμές, πρέπει να εφαρμόσουν τυπώνω πληρώνω στα αυτοκίνητα και να ορίσουν τρόπους πληρωμής στους εμπορικούς και βιομηχανικούς κινδύνους, τους οποίους θα πρέπει να παρακολουθούν. Θα πρέπει επίσης να θέσουν κανόνες έρευνας και διάγνωσης για το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος. Επίσης, τόνισαν ότι οι διαμεσολαβητές έχουν υποχρέωση πλέον να παίρνουν υπογεγραμμένη και την πρόταση ασφαλίσεως και το έντυπο αναγκών. Αυτά όλα θα αλλάξουν την καθημερινότητα των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, περιορίζοντας γενικά τον διαθέσιμο χρόνο για πωλήσεις. Καταλήγοντας, τόνισαν ότι όσοι δεν αποκτήσουν ηλεκτρονική πρόσβαση και δυνατότητες μηχανογραφικής οργάνωσης, είναι σαν να ορίζουν ημερομηνία πτωχεύσεως.

Με τη σειρά του ο κ. Γιώργος Καραβίας έθεσε ένα πολύ σημαντικό ερώτημα. Πώς θα είναι ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής πέντε χρόνια μετά; Πώς μπορούμε να φανταστούμε τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή 5 χρόνια μετά σε σχέση με τις πράξεις 30 & 31· πράξεις οι οποίες προηγούνται άλλων 45 στους επόμενους 20 μήνες· πράξεις που δε θα αφορούν μόνο τη διαμεσολάβηση, αλλά και τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Το 2019, λοιπόν, πώς θα είναι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής;

Σύμφωνα με τον κ. Καραβία θα είναι μεγαλύτερος, αποτελεσματικότερος και πιο σύγχρονος. Μεγαλύτερος διότι η αγορά μάς υποχρεώνει όλους σε στρατηγικές συγχωνεύσεων, αποτελεσματικότερος διότι οι επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες αποτελούν μονόδρομο και τέλος πιο σύγχρονος, διότι ο ανταγωνισμός έχει περάσει και στο διαδίκτυο, όπου καλούμαστε να εισέλθουμε άπαντες. Οι αλλαγές δεν επιλέχθηκαν τυχαία με αυτή τη σειρά όπως τόνισε ο κ. Καραβίας, καθώς εκτιμάει πως πρώτα θα υλοποιηθούν οι συγχωνεύσεις, στη συνέχεια τα μεγαλύτερα πλέον σχήματα θα επενδύσουν στην τεχνολογία και τέλος, θα ανοιχθούν και στο διαδίκτυο.

«Λόγω της κρίσης ο τρόπος που δουλεύαμε μέχρι σήμερα αποτελεί παρελθόν. Οι στρατηγικές μας είχαν ημερομηνία λήξεως, που πλέον παρήλθαν και πρέπει όλοι μας να μεταλλαχθούμε επιχειρηματικά μέσα από νέες συνέργειες. Είμαστε υποχρεωμένοι να συνεργαστούμε, να δημιουργήσουμε μεγαλύτερα “αθροίσματα” σε πωλήσεις, σε οικονομίες κλίμακος, σε παραγωγικότητα, σε κέρδη.

Για να επιτύχουμε όμως την υπέρτατη απόδοση δεν αρκεί η συγκρότηση κοινών μετώπων. Απαιτούνται επενδύσεις και μάλιστα γενναίες στις νέες τεχνολογίες, σε τεχνολογίες μέσω των οποίων η “αλυσίδα” παραγωγή – τιμολόγηση – διάθεση ασφαλιστικών προϊόντων, αλλά και το service προς τον πελάτη θα είναι στην κυριολεξία Online. Ας μη φοβηθούμε να επενδύσουμε στην τεχνολογία. Το μέλλον ανήκει σε αυτή.

Ανάλογη θα πρέπει να είναι και η σχέση μας με τον πελάτη. Οι πωλήσεις μας κατά ένα μέρος τους θα καταστούν ηλεκτρονικές. Δε μας επιτρέπεται να κλείσουμε τα μάτια μας στο μέλλον, στις νέες τεχνολογίες. Ήδη αποτελούν πραγματικότητα για την Ελλάδα και δεν έχουμε την πολυτέλεια να το παραβλέψουμε.

Καρτέλες με καλύψεις και χρεώσεις, όροι συμβολαίων, εκκρεμείς πρόσθετες πράξεις, λογιστικές καταστάσεις, πραγματογνωμοσύνες, αποζημιώσεις, όλα θα λειτουργούν ηλεκτρονικά και όλα θα έχουν ως βάση τους την ηλεκτρονική πώληση. Οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης αναπτύσσουν τις ασφάλειες μέσω διαδικτύου. Κάτι ανάλογο θα ισχύσει και στην Ελλάδα.

Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως, ειδικότερα οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές με τις δεξιότητές τους είναι αυτοί που εξασφαλίζουν την επιτυχία. Γιατί η τεχνολογία δε σκέπτεται, δε μαθαίνει, δε λύνει προβλήματα, δεν ακούει, δεν εμψυχώνει, δεν εξηγεί. Οι δεξιότητες των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών είναι αυτές που οδηγούν στην επιτυχία.»

Τέλος, ο κ. Καραβίας επισήμανε ότι κανείς δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Καθώς ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής είναι αυτός που θα συγκρίνει και θα αναλύσει τους όρους του κάθε ασφαλιστηρίου συμβολαίου, θα προτείνει τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό καλύψεων, θα παρέχει τη γνώση. Και κατέληξε: «Αυτή την προστιθέμενη αξία πρέπει να μεταφέρουμε στον πελάτη, ώστε ο ίδιος να αντιληφθεί την αξία της και βέβαια να κατανοήσει το γιατί τελικά μας καταβάλλει προμήθεια.»

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics