Επιστολές στις Τράπεζες για το bancassurance

Την ενεργοποίηση των διοικήσεων των Τραπεζών ALPHA, EUROBANK, ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΕΘΝΙΚΗ προκειμένου να σταματήσει ο αθέμιτος ανταγωνισμός από το Bancassurance ζήτησε ο πρόεδρος του ΕΕΑ κ. Ι. Χατζηθεοδοσίου, με επιστολές που απέστειλε προσωπικά στον πρόεδρο της κά

Την ενεργοποίηση των διοικήσεων των Τραπεζών ALPHA,  EUROBANK, ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΕΘΝΙΚΗ προκειμένου να σταματήσει ο αθέμιτος ανταγωνισμός από το Bancassurance ζήτησε ο πρόεδρος του ΕΕΑ κ. Ι. Χατζηθεοδοσίου, με επιστολές που απέστειλε προσωπικά στον πρόεδρο της κάθε τράπεζας καταγράφοντας το πρόβλημα, τις συνθήκες και τα αδιέξοδα που δημιουργούνται από το φαινόμενο που επικρατεί.

Προς το παρόν απάντηση έλαβε όπως ανακοίνωσε ο ίδιος από το συνέδριο του ΠΣΑΣ μόνο από την Alpha Bank. Την ίδια ώρα ετοιμάζονται οι πανελλαδικές κινητοποιήσεις έξω από τις τράπεζες.

Στις επιστολές αναφέρεται λεπτομερώς ότι…..

 

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
 
Με την επιστολή μου ζητώ την παρέμβασή σας προκειμένου να σταματήσει εδώ, η εξέλιξη ενός φαινομένου που πλήττει τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.
 
Οι χιλιάδες επαγγελματίες διαμεσολαβούντες υπόκεινται σε έναν, απροσδιορίστου εκτάσεως  και μεγέθους αθέμιτο ανταγωνισμό που οφείλεται στις πρακτικές των τραπεζών οπότε σε κάποιο βαθμό και από την Τράπεζα της οποίας και ηγείστε.
 
Η ανάπτυξη του τραπεζικού τομέα στον κλάδο των ασφαλειών γίνεται κάποιες φορές με μεθόδους που ξεπερνούν τα όρια του θεμιτού, και υπερβαίνουν το πλαίσιο  που υπάρχει για την άσκηση του Bancassurance.
 
Άλλο οι συνέργειες, άλλο η αξιοποίηση πελατολογίων προς ενημέρωση, και άλλο η απόκτηση ασφαλιστικών πελατών με κατάχρηση της πλεονεκτικής ή δεσπόζουσας θέσης ή της επιρροής που έχει η τράπεζα στους πελάτες της.
 
Σαφώς και υπάρχουν τραπεζικοί υπάλληλοι πιστοποιημένοι για να μπορούν να προωθούν ασφαλιστικά προϊόντα. Όμως δεν αναφέρομαι σε αυτούς ούτε στις πωλήσεις που ακολουθούν διαδικασίες.
 
Αναφέρομαι στην υπερβολική κάποιες φορές πίεση που ασκείται σε πελάτες της Τράπεζας να γίνουν και πελάτες κάποιας ασφαλιστικής εταιρείας που είτε ανήκει είτε συνεργάζεται με την Τράπεζα. Και πράγματι αυτό συμβαίνει.
 
Επιστολές, τηλεφωνήματα ενημερωτικά και πολλές ακόμα μέθοδοι, αδιάκριτοι κάποιες φορές, εντάσσονται στην προσπάθεια πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων από την Τράπεζα. Δε μπορούμε να κατανοήσουμε ότι άμεσα ή έμμεσα, με κάποιο τρόπο,  ο πελάτης της τράπεζας πρέπει να γίνεται και πελάτης της ασφαλιστικής εταιρείας που «συστήνει» η τράπεζα.
 
Έχοντας ιδία εμπειρία, άσκησης πιέσεων και οχλήσεων, καθώς και καταγγελίες ασφαλιστικών διαμεσολαβητών από όλη την Ελλάδα εκτιμώ ότι η κατάσταση που επικρατεί στην πώληση ασφαλιστικών προϊόντων από τις τράπεζες έχει ξεφύγει ορίων, και πρακτικών,  ηθικών, και νομοθετικών διαδικασιών.
 
Κύριε Πρόεδρε,
 
Κατανοείτε  ότι δε μπορεί μέσω τηλεφώνου να προτείνονται ασφαλιστικά προγράμματα ή εντός του καταστήματος να «αλιεύονται» δυνητικοί πελάτες των προγραμμάτων της ασφαλιστικής εταιρείας που προωθεί η κάθε τράπεζα. Ούτε μπορεί τα προσωπικά στοιχεία τηλέφωνα (κ.α), να διακινούνται αδιακρίτως και να χρησιμοποιούνται για να αναπτυχθούν οι πωλήσεις ασφαλιστικών προγραμμάτων. 
 
Στο πλαίσιο αυτό ζητώ από εσάς προσωπικά να αποκαταστήσετε οτιδήποτε τυχόν προβληματικό συμβαίνει –εάν συμβαίνει- στην Τράπεζα που ηγείστε.
 
Η παρέμβασή σας θα είναι καθοριστική και θα αναγνωριστεί από τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Πρόθεσή μας είναι να αναδείξουμε τις σωστές τραπεζικές πρακτικές που δεν προσβάλλουν τον ανταγωνισμό και δεν παίρνουν έτσι πελάτες με αδόκιμο τρόπο από την ασφαλιστική διαμεσολάβηση.
 
Ελπίζοντας στην συμβολή σας και με την δική μου επισήμανση ότι οι σωστές πρακτικές αναδεικνύονται στην αγορά, αναμένω τις ενέργειές σας σε αυτό το καθοριστικό θέμα για τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.
 
Είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία ή ενέργεια.
 
 
Με εκτίμηση,
 
Ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Α
 
 
Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου
 
 
 
 

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics