Η αναδιανομή της ασφαλιστικής “πίτας” από τα νέα ασφαλιστικά σχήματα

του Γιάννη Βερμισσώ

Η μάχη της πρωτιάς και των άλλων κορυφαίων θέσεων κατάταξης φέρνει νέα δεδομένα στην ελληνική ιδιωτική ασφάλιση. Τα επιτελεία ετοιμάζονται να ριχτούν στην διεκδίκηση νέων εργασιών. Η ένταση του ανταγωνισμού θα κορυφωθεί -ίσως ισχυρότερα από το παρελθόν- και οι εταιρείες θα κληθούν να δώσουν ότι καλύτερο και συμφερότερο για τους καταναλωτές προκειμένου να τους εντάξουν στο πελατειακό τους κοινό.

Στην μεγάλη αυτή προσπάθεια αναμενόμενο να εισέλθουν δυναμικά οι νέες εταιρικές οντότητες που δημιουργήθηκαν μέσα από τις διαδικασίες των εξαγορών που έτρεξαν στην ελληνική αγορά  Generali -AXA, NN-Metlife, Allianz-Ευρωπαική Πίστη προκειμένου να πείσουν, να δείξουν, και να επιβεβαιωθούν.

Εξίσου όμως ισχυρά εισέρχονται και οι άλλες πολυεθνικές που συνεχίζουν αυτόνομα όπως η Groupama και η Interamerican και φυσικά η  ξένων συμφερόντων Εθνική.

Τα μεγάλα αυτά σχήματα σήμερα αναζητούν διακαώς την περαιτέρω ανάπτυξή τους και έχουν εισαχθεί στον σχεδιασμό κινήσεων, αποφάσεων, πρακτικών που θα τους φέρουν εργασίες. Όσον  αφορά τις μικρότερες ελληνικές εταιρείες επίσης δεν  θέλουν  να απωλέσουν πελατειακό κοινό οπότε με την σειρά τους εντάσσονται και αυτές σε άλλο επίπεδο εξίσου ισχυρού ανταγωνισμού διακράτησης των κεκτημένων τους.

Σε αυτό το περιβάλλον κινείται σήμερα η αγορά. Με ζητούμενο την ανάπτυξη που καθένας για διαφορετικούς λόγους θέλει να επιτύχει.  Όμως, όλη αυτή η μεγάλη προσδοκία συναντά ένα εμπόδιο. Απροσπέλαστο. Το ότι η ελληνική αγορά δεν έχει ακόμα ανοίξει σε νέους τομείς ασφάλισης οι οποίοι θα φέρουν και καινούργιες εργασίες και θα ανεβάσουν και το ποσοστό του κλάδου στο ΑΕΠ.

Σήμερα η ανάπτυξη της παραγωγής κυρίαρχα  θα περιοριστεί -προφανές γιατί- στην αναδιανομή των υφιστάμενων ασφαλίσεων οι οποίες για μια ακόμη φορά γίνονται εστία ενδιαφέροντος για να μεταφερθούν σε “νέα χέρια”. Και για να αναδιανεμηθεί η πίτα θα πέσουν προσφορές, δέλεαρ, προκλήσεις, και οτιδήποτε άλλο αποτελεί κίνητρο.

Αναμένεται να υπάρξουν ανταλλάγματα τα οποία δίνονται άμεσα ή έμμεσα. Διαμόρφωση ελκυστικών ασφαλίστρων, αλλαγή εμπορικής πολιτικής, υψηλές παροχές, μείωση του λειτουργικού κόστους και προώθηση άλλων ιντερνετικών διαδικασιών. Επίσης το Bancassurance καραδοκεί και ήδη μέσα από διαφημίσεις επιχειρεί να φέρει τον πολίτη στα γκισέ των τραπεζών και στους -όπως λένε- πιστοποιημένους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Συνεργασίες με άλλες επιχειρήσεις (εξωασφαλιστικές) και δεκάδες άλλες περιπτώσεις όπου μπορεί να αποτελέσουν σημείο δυνητικής ανάπτυξης εργασιών.

Οι μεγάλες εταιρείες στις εξαγγελίες τους αναφέρουν την πρόθεσή τους για πρωτιές, και οι μικρότερες την επίσης πρόθεσή τους να μη χάσουν ότι έχουν κερδίσει και την θέση που κατέχουν. Οι δράσεις,  για να επιτευχθούν οι στόχοι,  είναι έτοιμες να περάσουν στην αγορά και βρίσκουν -ατυχώς- τους καταναλωτές χωρίς διαθέσιμο εισόδημα. Οι υφιστάμενοι ασφαλισμένοι θα αποτελέσουν την κυρίαρχη δεξαμενή άντλησης πελατειακού κοινού από όλους τους ενδιαφερόμενους, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει και να προκαλέσει.

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics