Ικανοποίηση απ’ τους διαμεσολαβητές για τον «Κανονισμό Συμπεριφοράς»

Θετική ήταν από τους φορείς των διαμεσολαβητών η «υποδοχή» της πράξης του διοικητή της ΤτΕ, με την οποία τίθεται σε εφαρμογή ο κανονισμός συμπεριφοράς ασφαλιστικών-αντασφαλιστικών διαμεσολαβητών.

Θετική ήταν από τους φορείς των διαμεσολαβητών η «υποδοχή» της πράξης του διοικητή της ΤτΕ, με την οποία τίθεται σε εφαρμογή ο κανονισμός συμπεριφοράς ασφαλιστικών-αντασφαλιστικών διαμεσολαβητών.

Όπως τόνιζαν στελέχη του χώρου, επιφυλάσσοντας αναλυτικότερες εκτιμήσεις για το εγγύς μέλλον, είναι πολλά τα σημεία των αποφάσεων που ελήφθησαν υπ’ όψιν και συμπεριελήφθησαν αυτούσια, τα οποία είχε υποβάλει συγκεκριμένα με υπομνήματά της η ΕΑΔΕ.

Είναι η «δεύτερη νίκη» των διαμεσολαβητών και των φορέων τους μέσα σε λίγους μήνες, η πρώτη ήταν ο περιώνυμος Τειρεσίας που απεσύρθη από την εποπτική αρχή, μετά τη γνωμάτευση της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων, και αυτό δείχνει ότι η επιμονή και η τεκμηρίωση με την οποία συνοδεύει τις παρεμβάσεις της η ΕΑΔΕ και οι σύλλογοι που την απαρτίζουν, «πιάνει τόπο».

Προφανώς, το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν αρκετές συζητήσεις για τις δύο πράξεις του διοικητή της ΤτΕ, καθώς επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στην άσκηση της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Μερικά σημεία που θα μπορούσε να επισημάνει κανείς είναι τα εξής:

-Η ρητή αναφορά ότι οι εταιρείες έχουν υποχρέωση να εφαρμόζουν τον «Κανονισμό Πωλήσεων» σε όλο τους το δίκτυο, χωρίς διακριτική ή άνιση μεταχείριση μεταξύ Συνεργατών (Πράξη 30, άρθρο 6, παρ. 5). Η αναφορά αυτή μπορεί να θεωρηθεί ως διαδικασία ελαχιστοποίησης των επιλεκτικών πολιτικών έναντι συγκεκριμένων Συνεργατών, ανάλογα με επιχειρηματικές ή/και πολιτικές «φιλίες» που συχνά συναντούσαμε στο παρελθόν.

απαίτηση -στο πλαίσιο της εμπορικής πολιτικής της κάθε εταιρείας- να είναι γνωστά εκ των προτέρων τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις, σε σχέση με τη «μετακίνηση» Ασφαλιστικών Συμβούλων από ομάδα ενός Συντονιστή σε ομάδα άλλου Συντονιστή (Πράξη 30, άρθρο 5, παρ. στ).

θέσπιση της προϋπόθεσης ότι για τις απευθείας πωλήσεις (direct) οι εταιρείες πρέπει να εφαρμόζουν ό,τι προβλέπει ο Κανονισμός Συμπεριφοράς των Διαμεσολαβητών και ο Κανονισμός Είσπραξης Ασφαλίστρων (Πράξη 30, άρθρο 13, παρ. 1).

Εξακολουθούν, πάντως, να υφίστανται οι ενστάσεις σχετικά με την εφαρμογή του «Εντύπου Αναγκών Πελάτη» για κάθε είδους ασφαλιστήριο ή για άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες, ενώ για το θέμα των εισπράξεων, εκτιμάται ότι όλα θα κριθούν από την πολιτική που θα τηρήσουν οι εταιρείες για τη μεταβατική περίοδο και το κλείσιμο των υπολοίπων των τελευταίων μηνών του 2013, Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου…

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics