Καταγγελίες αναπάντητες πλήττουν εταιρείες και αγορά

Σοβαρές καταγγελίες για προνομιακές συμπεριφορές για αθέμιτες διαδικασίες, για εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης και πολλά ακόμη διαπερνούν την ασφαλιστική αγορά.

Του Γιάννη Βερμισσώ.


Σοβαρές καταγγελίες για προνομιακές συμπεριφορές για αθέμιτες διαδικασίες, για εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης και πολλά ακόμη διαπερνούν την ασφαλιστική αγορά.

Οι καταγγελίες αυτές, περιφέρονται μεταξύ συλλογικών οργάνων, θεσμικών φορέων,  εποπτεία (ΔΕΙΑ), Τράπεζα της Ελλάδος, Ελληνική Ένωση Τραπεζών  προκαλώντας εντυπώσεις, καθώς σαφώς και θίγουν επιχειρηματικές οντότητες, αφορούν την ομαλή λειτουργία της αγοράς, δίνουν τροφή σε ανταγωνιστές και δημιουργούν «κλίμα» στην καθημερινότητα του κλάδου.

Μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες εμπλέκονται στις αναφορές αυτές τόσο για τις επιλογές τους όσο και τον ρόλο που  επιτελούν ως χρηματοπιστωτικά ιδρύματα απέναντι στην αγορά και τους ασφαλισμένους πελάτες τους ή αυτούς που «προσκαλούν» για να ασφαλιστούν.

Προφανώς οι καταγγελίες πλήττουν συγκεκριμένα νομικά πρόσωπα τα οποία δεν απαντούν σε αυτές.

Ομοίως δεν απαντούν και οι θεσμικοί αρμόδιοι φορείς όπως η ΔΕΙΑ, η ακόμα και η Επιτροπή Ανταγωνισμού που τουλάχιστον αυτεπαγγέλτως θα περίμενε κανείς να έχει κινηθεί μετά από τόσα δημοσιεύματα σχετικά με την λειτουργία του ανταγωνισμού στην ασφαλιστική αγορά.

Η σιγή αυτή προκαλεί έντονο προβληματισμό. Άραγε που οφείλεται η απουσία απάντησης από την ΔΕΙΑ σε όλες αυτές τις καταγγελίες ή που οφείλεται η σιγή ιχθύος των ίδιων των νομικών προσώπων που θίγονται. Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι αδιαφορούν;

Αν συμβαίνει αυτό, τότε θα πρέπει να αναρωτηθούμε για την εικόνα της ασφαλιστικής αγοράς, την οντότητα που έχει δημιουργήσει, το κύρος που έχει αποκτήσει και την σημασία που έχει στην συνείδηση αρμοδίων και πολιτών.

Αν, πάλι, υποθέσουμε ότι δεν υπάρχει ευθύνη στην ίδια την ασφαλιστική αγορά, τότε, μπορεί να σκεφτούμε ότι οι θεσμοί όπως είναι η Εποπτεία και η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι αδιάφοροι απέναντι στους πολίτες, τις συλλογικές οργανώσεις, και σε ότι συμβαίνει. Ή μήπως δεν ασχολούνται με την ασφαλιστική αγορά;

Δε δίνουν απαντήσεις, δεν εμφανίζονται, δεν διευκρινίζουν, άρα; 

Πιστεύουμε ότι κάποιος πρέπει να απαντήσει σε καταγγελίες που θίγουν εταιρείες, οπότε και βλάπτουν τον ανταγωνισμό. Ακόμα, κάποιος οφείλει να απαντήσει σε ερωτήματα που αφορούν θέματα της ασφαλιστικής αγοράς.

Η εποπτεία καλό θα ήταν να εμφανιστεί στην αγορά πιο καθαρά, πιο αληθινά και πιο «διαδραστικά». Η παρουσία της θα συμβάλλει στην πρόοδο της λειτουργίας της αγοράς, όπως έχει συμβάλλει η προσαρμογή στην Solvency, στην βελτίωση των εταιρειών.

Δε μπορεί να μην απαντώνται καταγγελίες. Δε μπορεί όλα όσα αναφέρονται να εξελίσσονται σε συκοφαντίες αφού τελικά δεν αποκαθίσταται η αλήθεια. Και τελικά η εικόνα που δημιουργείται για την ασφαλιστική αγορά δεν είναι καλή…

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics