Μην βγάζετε στη λοταρία τα ασφαλιστικά συμβόλαια

Καθημερινά, γινόμαστε παρατηρητές διαφόρων φαινομένων που προσβάλουν τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης.

Άρθρο του Ι.Χατζηθεοδοσίου

Προχθές ήταν το σούπερ μάρκετ, χθες το bancassurance, σήμερα το κουπόνι, αύριο θα γίνει φεϊγ βολάν.  Και για να αποφύγουμε το μεθαύριο που θα είναι η λοταρία…πρέπει ως ώριμη ασφαλιστική αγορά να κόψουμε τις ανωριμότητες.

Καθημερινά, γινόμαστε παρατηρητές διαφόρων φαινομένων που προσβάλουν τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης. Συμπεριφορές και στρατηγικές αθέμιτες, κινήσεις βεβιασμένες και διάφορα άλλα στο βωμό της προσπάθειας να αποκτηθούν μερίδια και να διευρυνθεί η πελατειακή ατζέντα.

Τα έχουμε στηλιτεύσει, έχουμε εναντιωθεί στους πρωταγωνιστές αυτής της κατάστασης, καταφύγαμε σε διαδηλώσεις και φθάσαμε στην εποπτική αρχή από την οποία και περιμένουμε αποφάσεις.  

Θεωρήσαμε ότι  μπροστά στην μεγάλη κρίση που διέρχεται η οικονομία συμπαρασύροντας και τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης θα υπήρχε μεγαλύτερη σοβαρότητα στην τήρηση των υφιστάμενων ισορροπιών. 

Βλέπουμε με λύπη όμως ότι συνεχίζονται.

Πρόσφατα είδαμε την International life να προσπαθεί κάτι καινούργιο. Η εταιρεία μέσω της διαφημιστικής προσφοράς σε Κυριακάτικη εφημερίδα θέτει το ασφαλιστικό προϊόν σε μια παράδοξη διαδικασία. 

Πουλάει με κουπόνια ασφάλεια αυτοκινήτου με 16 ευρώ το μήνα.

Πιστεύουμε ότι αυτή η τιμή της δημόσιας προσφοράς δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις και ευτελίζει το σημαντικό προϊόν της ασφάλισης αυτοκινήτου. 

Είναι μια εσφαλμένη απόφαση της εταιρείας που ενδεχομένως να αποδώσει βραχυπρόθεσμα αλλά σε βάθος χρόνου και επί της ουσίας είναι αντίθετη με τη συνολική προσπάθεια της ασφαλιστικής αγοράς να δημιουργήσει ασφαλιστική συνείδηση και να ανεβάσει υψηλότερα τον κλάδο στην άποψη των πολιτών με ότι αυτό συνεπάγεται.  

Δεν μπορεί να αποδεχθούμε την ισχυρή προσβολή που κάνει άθελά της -πιστεύουμε-  η International Life, στον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, στην εργασία του, και σε αυτό που παρέχουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβούντες ως υπηρεσία και ως προϊόν.

Εκτιμάμε ότι: η  απόφαση της εταιρείας να πουλήσει ασφάλειες αυτοκινήτου με αυτό τον τρόπο υποτιμά τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και ταυτόχρονα θίγει και τον τομέα ιδιωτικής ασφάλισης.

Υποβιβάζει το ασφαλιστικό προϊόν και παραβιάζει κλειστές θύραις δίνοντας κακό παράδειγμα και πιθανόν ανοίγοντας την όρεξη και σε άλλους να δοκιμάσουν.

Όσοι εισέρχονται σε αυτούς τους δρόμους αγνοούν το αποτέλεσμα. Παίζουν στα τυφλά και ρισκάρουν ξεφεύγοντας από την πεπατημένη.

Οι δρόμοι είναι άβατοι και προφανώς δεν προσφέρουν μια θέση στο τρένο της ανάπτυξης.

Ο κλάδος της διαμεσολάβησης τον οποίο και εκπροσωπεί, το ΕΕΑ είδαμε ότι μέσω ανακοίνωσής του καταδικάζει την απόφαση της εταιρείας και ζητεί από την διοίκησή της να επανεξετάσει την τακτική ανάπτυξης που ακολουθεί στην προσπάθειά της να αυξήσει την παραγωγή της.

Η ασφαλιστική αγορά που γνωρίζουμε στην Ελλάδα είναι προηγμένη. Έχει δυνατότητες.

Είναι άστοχο και άδικο και για τις εταιρείες και για τους ανθρώπους της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης να κάνουν πισωγυρίσματα.

Οφείλουμε να προχωρήσουμε σε περισσότερο πολιτισμένες και προηγμένες διαδικασίες όπως αυτές της «αυτό-ρύθμισης» και όχι να καταφεύγουμε σε κόντρες, βιαιότητες και να αναζητάμε εθνικές και ευρωπαϊκές εφόσον χρειαστεί διαιτησίες.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics