Ο Ι. Βοτσαρίδης απαντά σε 20 ερωτήσεις : για την ασφαλιστική αγορά, τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, τις ιντερνετικές-direct- εξελίξεις, την Interlife, την επιτυχία και το επόμενο βήμα

Συνέντευξη στον Γιάννη Βερμισσώ

Ο κ. Γιάννης Βοτσαρίδης πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Interlife Ασφαλιστική μιλά στο insuranceeea.gr.

Προσδιορίζει την επιχειρηματική επιτυχία, καταγράφει την ανάδειξη της Interlife  στην σημερινή θέση και αναφέρεται στην επέκτασή της, και, εκτός συνόρων.

Παροτρύνει τις ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες να εισαχθούν στο χρηματιστήριο.

Καλεί τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές να πάρουν την παραγωγή στα χέρια τους.

Αποδίδει ευθύνες-συλλογικές- για την ρηχή ελληνική αγορά ιδιωτικής ασφάλισης.

Αναγνωρίζει ότι το κράτος δεν ήταν ποτέ με τους ασφαλιστές, και δεν βάζει όριο στην ανάπτυξη της εταιρείας του την οποία και θέλει ως «βράχο» στην ελληνική οικονομική κοινότητα.

Περιγράφει.. ότι «ούτε στα καλύτερα όνειρά μου.. θα μπορούσα να φανταστώ ότι η εταιρεία που ξεκινούσαμε πριν από 30 χρόνια στην Καλαμαριά θα έφθανε στο σημερινό επίπεδο».

Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη

Ποια η γνώμη σας για την επιχειρηματική επιτυχία. Τι την συνθέτει και τι περικλείει αυτή η έννοια για εσάς ως επιχειρηματία και άνθρωπο;

Η επιχειρηματική επιτυχία όπως και κάθε άλλη συναρτάται με το τι θεωρεί ο καθένας επιτυχία. Για κάποιον θεωρείται  αυτό που για άλλον ενδεχομένως να  είναι μια αμελητέα κατάσταση. Γενικά, η επιτυχία  είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση. Εξαρτάται κυρίως από τον στόχο που βάζει καθένας στην ζωή του. Η δική άποψη για την επιτυχία με την έννοια μια διακριτής προόδου είναι να βάζεις ένα στόχο λίγο πάνω από τις δυνάμεις σου, από τα καθιερωμένα σου,  λίγο υψηλότερα από το σημείο που έχεις δοκιμαστεί και είσαι βέβαιος ότι τα καταφέρνεις.

Σήμερα στη θέση που βρίσκεστε ως επιχειρηματίας θεωρείτε ότι έχετε πλησιάσει σε κάποιο ανώτατο όριο προσδοκιών, κινήσεων ή οι ορίζοντες είναι ανοιχτοί;

Κανείς δε μπορεί να πει έφθασα εκεί που ήθελα. Πρέπει πάντα να κοιτάς το μεγαλύτερο το υψηλότερο το περισσότερο. Νομίζω ότι όταν πούμε φθάνει έως εδώ τότε σηματοδοτούμε και το τέλος της ύπαρξης.

Που έχετε τώρα στραμμένη την προσοχή σας;

Σίγουρα στην ανάπτυξη της εταιρείας. Θέλουμε να μεγαλώσει και μεριμνούμε γι΄αυτό . Διεκδικούμε ένα μεγαλύτερο μερίδιο διότι το αξίζουμε και δικαιωματικά μας ανήκει.  Είμαστε μια υγιέστατη ελληνική εταιρεία και αυτό το λέω με υπερηφάνεια. Σε μια εποχή που η ελληνική αγορά συρρικνώνεται, εμείς λέμε ότι διεκδικούμε μεγαλύτερο μερίδιο και θα το πετύχουμε.

Είχατε σκεφτεί, οραματιστεί, σχεδιάσει  αυτή την μεγάλη διαδρομή; Ήταν αποτέλεσμα στρατηγικής, σταδιακές επιλογές, συγκυρίες ή συνέπεια δουλειάς,  το ότι η Interlife  έγινε μια μεγάλη εδραιωμένη εταιρεία  εισηγμένη στα Χρηματιστήρια Αθηνών και Κύπρου .

 Ούτε στα καλύτερα όνειρά μου θα μπορούσα να φανταστώ ότι η εταιρεία που ξεκινούσαμε πριν από 30 χρόνια στην Καλαμαριά θα την φτάναμε στο σημερινό επίπεδο. Παρά το γεγονός ότι από τον 1ο χρόνο λειτουργίας έτρεχε με σχέδιο τριετές ή πενταετές, είχαμε στόχους, οργάνωση, και συστηματικότητα, το αποτέλεσμα δεν ήταν προσχεδιασμένο. Προέκυψε.

Τι αλλαγές νιώθετε ότι έφερε στην καθημερινότητα τη δική σας και της εταιρείας σας η είσοδος στα Χρηματιστήρια.  

Σε προσωπικό επίπεδο δεν έφερε κάποια αλλαγή. Συνεχίζω να ζω όπως μου αρέσει και έχω επιλέξει.  Με τον χρόνο μου, τις ενασχολήσεις μου, τα προσωπικά  μου… Δεν άλλαξε η ζωή μου καθώς ο τρόπος και η ένταση που εργάζομαι 30 χρόνια είναι ίδια. Αν μάλιστα προσμετρήσω άλλα 14 χρόνια που είχα ως ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, τότε μπορώ να πώς ότι τα τελευταία 44 χρόνια εργάζομαι με το ίδιο σθένος. Όσον αφορά στην λειτουργία της εταιρείας η ένταξη στα χρηματιστήρια έφερε πολλές υποχρεώσεις, είμαστε εποπτευόμενοι από πολλές και διαφορετικές πλευρές. Ο φόρτος μεγάλος . Συνεχείς αναφορές σε όσους μας εποπτεύουν. Αν αυτό το βλέπω καλό ή κακό θα έλεγα απλά ότι κουράζει.  Είναι και κοστοβόρο και χρειάζεται  σε ελεγκτές και ελεγχόμενους, ανθρώπινο δυναμικό και  χρόνο. Από την άλλη έχει ένα πολύ καλό: γνωρίζεις που πάει η εταιρεία σου με ακρίβεια. Υπάρχει απόλυτος λεπτομερής έλεγχος.  Εφαρμόζεις κανόνες και ελέγχεσαι.

Είναι μια δύσκολη κατάσταση, περίπλοκη;

Είναι πρωτόγνωρη.

Τι χρειάζεται να διαθέτει μια εταιρεία για να μπει σε χρηματιστηριακή αγορά; Θα προτρέπατε και άλλες ελληνικές ασφαλιστικές εφόσον έχουν τις δυνατότητες να δοκιμάσουν και αυτές της είσοδό τους στο Χρηματιστήριο.

Το χρηματιστήριο βοηθά τις εταιρείες να αναπτυχθούν. Εμείς βέβαια μπήκαμε στο ΧΑ (μετά το ΧΑΚ) διότι είχαμε δώσει υπόσχεση στους μετόχους μας και οφείλαμε να την τηρήσουμε. Να υπενθυμίσω ότι εμείς εισήλθαμε ως Interlife στο ΧΑ όχι με αύξηση κεφαλαίου.  Όμως αν κάποιος χρειάζεται κεφάλαια και μάλιστα υγιή κεφάλαια όπως είναι του χρηματιστηρίου τότε  να εισαχθεί. Και βεβαίως να  εισαχθούν και άλλες ασφαλιστικές και να αναπτυχθεί η ελληνική ασφαλιστική αγορά μέσω της αξιοπιστίας του Χρηματιστηρίου.

Στην επιχειρηματική σας πορεία ποια είναι η γνώμη σας και το βάρος που δίνετε  στους συνεργάτες σας. Και ποιος ο ρόλος τους στην έως σήμερα διαδρομή σας. 

Ο ρόλος των συνεργατών είναι διαχρονικά καθοριστικός για την Interlife.  Από την αρχή η εταιρεία επέλεξε ένα μόνο μοντέλο -κανάλι διανομής- για την ανάπτυξή της. Αυτό των διαμεσολαβητών. Του ελεύθερου δικτύου, Αυτοί είναι οι άνθρωποί μας σε αυτούς επενδύσαμε στηριχθήκαμε. Τους ευχαριστούμε που μας έχουν τιμήσει με την εμπιστοσύνη τους όλα αυτά τα χρόνια. Θέλουμε, επιδιώκουμε και πιστεύω ότι το πετυχαίνουμε να είμαστε αντάξιοι των προσδοκιών τους και της  εμπιστοσύνης που μας έχουν δείξει.

Σήμερα πώς θα περιγράφατε την θέση της εταιρείας σας στην ελληνική οικονομία. Ποια  δομικά χαρακτηριστικά της θα αναδεικνύατε. 

Εμείς αυτό που θέλουμε δε μας περιορίζει στο να έχουμε και να είμαστε απλά μια αξιόπιστη εταιρεία .

Θέλουμε μια εταιρεία βράχο, στήριγμα στην ελληνική οικονομική κοινότητα να μην φοβάται τον ανταγωνισμό. Γιατί κάποια στιγμή δημιουργήθηκε ένα κλίμα ότι οι αλλοδαπές θα κάνουν πολλά…

Εμείς  έχουμε και τεχνογνωσία και δύναμη και κεφάλαια και όρεξη και δυνατότητα να μπορέσουμε την Interlife να την πάμε ακόμα υψηλότερα.

Είστε μια εταιρεία για όλους τους Έλληνες;

Και όχι μόνο καθώς υπάρχουν προοπτικές και στα Βαλκάνια.

Σκέπτεστε την ανάπτυξή σας σε γειτονικές χώρες και άλλες οικονομίες ή το θεωρείτε παρακινδυνευμένο.

Δεν είναι παρακινδυνευμένο. Ήδη με κάποιο τρόπο δραστηριοποιούμαστε στη Βόρεια Μακεδονία.  Έχουμε παρουσία  με συμβάσεις με δύο ασφαλιστικές εταιρείες και υπάρχουν και άλλες συνέργειες σε επίπεδο αντασφαλιστών.

Interlife πουλάτε σε άλλες χώρες ή μήπως το σκέπτεστε;

Δεν είναι έξω από τους στόχους μας.

                                                          Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ 

Με την δική σας ματιά ποιο είναι σήμερα το προφίλ της Interlife

Εταιρεία γενικών ασφαλίσεων που καλύπτει όλους του κλάδους εκτός από πιστώσεις και εγγυήσεις και δεν έχει επενδυτικά προγράμματα Ζωής. Βέβαια  τα προγράμματα που έχουμε στην νοσκομειακή περίθαλψη και τα προσωπικά ατυχήματα είναι προγράμματα που θα τα ζήλευε ακόμα και μια ζωική εταιρεία στο χώρο μας.

Πως βλέπετε το ίντερνετ και τις direct ασφαλιστικές πωλήσεις, τις ιντερνετικές ενημερώσεις τις διαφημίσεις “παντού” των ασφαλιστικών προγραμμάτων και εταιρειών.  Αυτό το φαινόμενο διογκώνεται και εξελίσσεται. Ποια η δική σας σκέψη, επισήμανση, σχόλιο ή πρόταση  επί αυτών; 

Το ίντερνετ αναμφισβήτητα είναι το ένα μεγάλο κανάλι που θα χρησιμοποιήσουν και άλλο οι περισσότερες εταιρείες προκειμένου να αναπτύξουν τις δουλειές τους. Όμως πιστεύω ότι αυτό που μπορεί να πουληθεί μέσω ίντερνετ και direct είναι λίγο, μικρό , και  αφορά τις ασφαλίσεις με τις οποίες έχει εθιστεί ο καταναλωτής και του είναι γνώριμες.  Οι παραδοσιακοί  ασφαλιστικοί κλάδοι δε μπορεί να αναπτυχθούν- πουληθούν- και αυτό φαίνεται και από τα στοιχεία των μελετών που γίνονται από επαγγελματικούς φορείς.  Άρα υπάρχει κατανομή εργασιών.

Δηλαδή που προσδιορίζετε την ροή της παραγωγής;

Η συντριπτική πλειοψηφία  της  ασφαλιστικής παραγωγής έρχεται από τα ελεύθερα δίκτυα. Έρχεται από την διαμεσολάβηση.  Δε μπορούμε να παραβλέψουμε όμως ότι «στο αύριο» θα υπάρχει δομικά και το ίντερνετ. Θα αφορά κυρίως ορισμένους κλάδους.  Μπροστά στις αναμενόμενες εξελίξεις η παραίνεσή μου είναι να ενεργοποιηθούν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές  και να πάρουν όλο αυτό το κομμάτι στα χέρια τους και να μην το αφήσουν στις εταιρείες που εκτός από δίκτυα έχουν και το direct. Η πώληση ασφαλιστηρίων συμβολαίων πρέπει να γίνεται πάντα μέσα από ένα ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Ο διαμεσολαβητής είναι χρήσιμος. Εξηγεί ,κατευθύνει προσανατολίζει και συστήνει ώστε να αγοράσει την σωστή ασφάλιση και όχι αυτή που ο καθένας νομίζει ότι του ταιριάζει.

Τι περιμένετε από τους συνεργάτες σας ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και τι τους προσφέρετε ως εταιρεία.

Να κάνουν αυτό που εμείς ως ασφαλιστικές εταιρείες δεν το καταφέρνουμε. Να καλλιεργήσουν ασφαλιστική συνείδηση στον πελάτη, Είναι οι μόνοι που μπορούν να κάνουν αυτή την εργασία. Εμείς ως interlife στους συνεργάτες μας προσφέρουμε όλα τα μέσα για να κάνουν την δουλειά τους καλύτερα.  Εκπαίδευση, μηχανογραφικά συστήματα, υποδομές τεχνολογίας, και μπορούν όλες τις μέρες και ώρες του χρόνου ( 24/7 ) να αξιοποιούν τις αυτοματοποιημένες διαδικασίες που τους έχουμε δώσει. Έχουμε -και συνεχίζουμε- κάνει την τη εργασιακή τους ζωή  εύκολη.

Γιατί να επιλέξει ένας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής την Interlife και γιατί να την επιλέξει ένας πολίτης να ασφαλιστεί.

Ο διαμεσολαβητής να μας επιλέξει για όλα όσα τους παρέχουμε. Του δίνουμε όπλα για να είναι έτοιμος. Ο πελάτης να μας επιλέξει για ένα πράγμα : γιατί την ζημιά του θα την πληρώσουμε αμέσως.

Τη γνώμη σας και την εμπειρία σας για την ελληνική ασφαλιστική αγορά πως θα την συνοψίζατε;; 

Με μια λέξη: Ρηχή. Μια ρηχή αγορά που δεν κατάφερε να πείσει τον κόσμο για την ασφάλιση και την χρησιμότητά της. Και το κράτος δεν ήταν ποτέ με τους ασφαλιστές. Η ευθύνη είναι συλλογική.

Χρειάζονται αλλαγές στην δομή και τη σύνθεση της ιδιωτικής ασφάλισης όπως αυτή παρέχεται σήμερα;

 Να γίνει ενημέρωση που πρέπει να ξεκινήσει από τα σχολεία. Αυτός ο άνθρωπος που γίνεται ακαδημαϊκός πολίτης, εισέρχεται  στην αγορά εργασίας πρέπει να γνωρίζει τι σημαίνει ιδιωτική ασφάλιση,. Τι καλό προσφέρει ποια τα οφέλη της.  Αυτό πρέπει να δείξουμε στον κόσμο πόση μεγάλη και μοναδική αξία έχει για τον καθένα.

Η τάση βελτίωσης του δημόσιου συστήματος Υγείας έχει αντίκτυπο στα προγράμματα των εταιρειών;

Πιστεύω ναι. Να πω το παράδοξο: ότι οι Έλληνες πληρώνουν περισσότερο από την τσέπη τους στην ιδιωτική υγεία από άλλους ευρωπαίους οι οποίοι έχουν και καλύτερους μισθούς και  καλύτερα συστήματα. Εκείνοι πληρώνουν λιγότερα από την τσέπη τους διότι πληρώνουν ιδιωτική ασφάλιση και εισπράττουν “πολλή περίθαλψη”. Στην Ελλάδα συμβαίνει το αντίθετο πληρώνουμε λίγα στην ιδιωτική ασφάλιση αλλά πολλά στην Υγεία για να έχουμε την περίθαλψη που θα θέλαμε. Πρέπει να λυθεί και αυτός ο γρίφος που εδώ και χρόνια βαραίνει την χώρα και τους πολίτες.

 

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics