- 19/08/2015
Ο τρίτος πυλώνας θα ανοίξει για τις ασφαλιστικές
Την άποψη ότι ο Τρίτος Πυλώνας ασφάλισης για τον κλάδο των συντάξεων θα ανοίξει για τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, γιατί με την κρίση κάτι τέτοιο είναι πλέον αναγκαίο για τους πολίτες εξέφρασε ο πρόεδρος του ΕΕΑ κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου σε συνέντε
Την άποψη ότι ο Τρίτος Πυλώνας ασφάλισης για τον κλάδο των συντάξεων θα ανοίξει για τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, γιατί με την κρίση κάτι τέτοιο είναι πλέον αναγκαίο για τους πολίτες εξέφρασε ο πρόεδρος του ΕΕΑ κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου σε συνέντευξή του στον Χάρη Ντιγριντάκη, στην εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ» της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου 2014.
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου εκτίμησε την πορεία της ασφαλιστικής αγοράς μέσα στην κρίση και επεσήμανε σοβαρές καθυστερήσεις στη συνειδητοποίηση της αξίας της ασφάλισης τόσο στον πληθυσμό όσο και στο κράτος. Με την εφαρμογή του Solvency II αλλάζουν πολλά στην ασφαλιστική αγορά, ανοίγει ο δρόμος για εισβολή των πολυεθνικών και πολλές επιχειρήσεις δε θα αντέξουν τον ανταγωνισμό, ενώ δεν απέκλεισε να μείνει όρθιο μόνο το 1/3 των ασφαλιστικών εταιρειών.
Αναφερόμενος στο θέμα της Ασπίς Πρόνοια, ο κ. Χατζηθεοδοσίου τόνισε πως οι ευθύνες της εποπτείας και της Πολιτείας είναι τεράστιες, διότι σε όλη την Ευρώπη η ασφαλιστική αγορά παρακολουθείται µε τέτοιον τρόπο, που δεν επιτρέπει παρόμοιες καταστάσεις. «Υπάρχουν 1 εκατ. πελάτες που έχασαν τα χρήματά τους είτε από ασφάλεια αυτοκινήτου είτε από επενδυτικά προγράμματα και άλλα. Ωστόσο, περισσότερο είμαι ευαίσθητος για όσους είχαν νοσοκομειακά προγράμματα και χρωστάνε στα νοσοκομεία. Η τελευταία απόφαση μάλιστα του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν λύνει το θέμα. Το ευχάριστο µόνο είναι ότι τέτοιο θέμα μελλοντικά δεν μπορεί να δημιουργηθεί, γιατί επιτέλους έγινε το επικουρικό του Κλάδου Ζωής και οι έλεγχοι είναι πολύ μεγαλύτεροι και μάλιστα από την Τράπεζα της Ελλάδος.»
Επεσήμανε πως η Ελλάδα είναι η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα, συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας, όπου υπάρχουν ακόμη ανασφάλιστα αυτοκίνητα, καθώς η Πολιτεία ολιγωρεί στην εφαρμογή της νομοθεσίας. Επίσης είμαστε η μοναδική χώρα της Ευρώπης χωρίς υποχρεωτική κάλυψη κατά σεισμού.
Σε ερώτηση σχετικά με τον πόλεμο του χαμηλού ασφαλίστρου, ο κ. Χατζηθεοδοσίου απάντησε πως «από το 2011 μέχρι σήμερα η μείωση των ασφαλίστρων ξεπερνάει το 40%. Παλαιότερα, ο πόλεμος των τιμών γινόταν από τις μικρές εταιρίες (τις εταιρίες χαμηλού ασφαλίστρου). Τώρα γίνεται από τις μεγάλες. Το 2014 τα ασφαλισμένα αυτοκίνητα είναι 5,5 εκατ. και όμως ο τζίρος έχει πέσει κατά 13%. Αυτό αποδεικνύει ότι ο πόλεμος των τιμών είναι ανελέητος. Η μείωση των τιμών οφείλεται σε ένα μέρος και στη μείωση των ζημιών. Έχει μειωθεί ο δείκτης ζημιών. Αν όμως αυτό αλλάξει, αν δηλαδή έχουμε μεγαλύτερη κυκλοφορία αυτοκινήτων ή τα ατυχήματα αυξηθούν, αυτό σημαίνει και μεγαλύτερες ζημιές. Τότε οι εταιρείες θα κληθούν να πληρώσουν περισσότερα χρήματα. Το περίεργο είναι ότι η Εποπτική Αρχή δεν παρεμβαίνει για να δηλώσει ότι πρέπει να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός. Αυτός, λοιπόν, ο πόλεμος τιμών θα έχει θύματα και στους ασφαλιστές και στις εταιρείες.»
Τέλος, σχετικά με την κατάσταση που θα διαμορφωθεί στην ελληνική ασφαλιστική αγορά με την εφαρμογή του Solvency II ο κ. Χατζηθεοδοσίου απάντησε: «Είναι περίπου βέβαιο ότι δεν μπορούν να αντέξουν οι 70 ασφαλιστικές εταιρείες που υπάρχουν στην Ελλάδα. Ασφαλώς και σωστά οι πολυεθνικές θα αντιμετωπίσουν τα όποια προβλήματά τους παίρνοντας χρήματα από τη μητρική εταιρεία. Τα αγκάθια θα είναι μεγαλύτερα στις πολύ μικρές σε όγκο εταιρείες και αυτές είναι αρκετές. Θεωρούμε ότι θα είναι πολύ μεγάλο βήμα για να αποδειχθεί η αντοχή πολλών ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Για μένα είναι βέβαιο ότι στην αγορά μας δεν μπορεί να επιβιώσει πάνω από το 1/3 των ασφαλιστικών εταιρειών.
Ο μοναδικός τρόπος για να αντέξουν οι ελληνικές εταιρίες είναι η συνένωσή τους, για να δημιουργήσουν μεγαλύτερους όγκους και οικονομίες κλίμακας.»