Οι άνθρωποι και η διαδρομή του ΦΙΛΙΚΟΥ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

Την ιστορική διαδρομή του φιλικού διακανονισμού, με την πρώτη ιδέα, την πρωτοβουλία, την εξέλιξη, τους ανθρώπους και τις δράσεις που οδήγησαν έως σήμερα τον θεσμό καθώς και αυτούς που συνεχίζουν να τον αναπτύσσουν, παρουσιάζει γλαφυρά ο κ. Δημήτρης...

Την ιστορική διαδρομή του φιλικού διακανονισμού, με την πρώτη ιδέα, την πρωτοβουλία,  την εξέλιξη,  τους ανθρώπους και τις δράσεις που οδήγησαν έως σήμερα τον θεσμό καθώς και αυτούς που συνεχίζουν να τον αναπτύσσουν, παρουσιάζει γλαφυρά ο κ. Δημήτρης Ζορμπάς στην σελίδα του στο face Book. 

Κείμενο του Δημήτρη Ζορμπά

«Λίγο πριν το 2000 όντας μέλος της επιτροπής αυτοκινήτων ξεκινήσαμε με το φίλο Προέδρο Κώστα Μπερτσιά την προσπάθεια της εφαρμογής του Φιλικού Διακανονισμού στην Ελλάδα, ενός συστήματος που βασίζεται στο Ευρωπαϊκά κατοχυρωμένο Έντυπο Φιλικής Δήλωσης. Σχηματίστηκαν δυο επιτροπές μια που ανέλαβε την εναρμόνιση του κ.ο.κ στον φιλικό με το Γιώργο το Τζανη και μια με εμένα που ανέλαβε τη λειτουργία, δομή, φορολογικά κλπ.

Μόλις τέλειωσαν οι δυο επιτροπές και αφού η Εύα Βαρουχακη είχε πάρει το «οκ» εφαρμογής του εντύπου φιλικής δήλωσης και ο Γιάννης ο Ταβλαριδης είχε ετοιμάσει τις μηχανογραφικές εφαρμογές ξεκίνησε λειτουργία του θεσμού και οι συνάδελφοι μου με εξέλεξαν Προέδρο κάτι συνεχίζουν να κάνουν μέχρι σήμερα.
Ο Φιλικός έφερε ένα πολιτισμό στη συμπεριφορά όλων των εμπλεκομένων στην αντιμετώπιση των αποζημιώσεων. Καθιέρωσε δυο ποσοστά στην ευθύνη 50% ή 100% . Ή έχει ευθύνη ο ένας ή υπάρχει συνυπευθυνότητα. Σταμάτησαν έτσι οι διαφορές στο πόσο φταίει ο καθένας. Ορίστηκαν περιεκτικά κριτήρια για τον προσδιορισμό της ευθύνης και περιορίστηκαν έτσι οι αντιδικίες και τα δικαστήρια. ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΕ από τότε αυτός που δεν ευθύνεται να αποζημιώνεται από την εταιρεία που ασφαλίζεται και στη συνέχεια η εταιρεία του να λαμβάνει για την αποζημίωση που κατέβαλε το μέσο όρο έτσι όπως αυτός προσδιορίζεται από το σύνολο των αποζημιώσεων όλης της αγοράς (για να μην δημιουργηθούν κίνητρα κερδοσκοπικά η κίνητρα περικοπών). Από το 2000 μέχρι σήμερα:
•Φάκελοι ζημιών που διακανονίσθηκαν με το Φ.Δ.Ζ. 2.500.000
•Εμπλεκόμενοι οδηγοί 5.000.000
•Καταβολές αποζημιώσεων με το Φ.Δ.Ζ. 2.250.000.000 €
•Μέσο Κόστος Ζημιάς μειωμένο την τελευταία δεκαετία κατά 31,32 %
•Ελάχιστες δικαστικές διενέξεις ,συνήθως με εταιρίες που δεν συμμετέχουν στο Φ.Δ.Ζ.
•Μηδενική ταλαιπωρία των ασφαλισμένων που ενεπλάκησαν σε ατύχημα με εταιρία που ανακλήθηκε η άδεια και έκαναν χρήση του Φ.Δ.Ζ.

Σήμερα μαζί με τον Προέδρο της Ένωσης Δημήτρη Μαζαράκη καταβάλλεται προσπάθεια διεύρυνσης του συστήματος με τη εισαγωγή νέων μελών και την καθολική καθιέρωση του στο σύνολο της αγοράς.
Σε έρευνα που έχουμε κάνει με την ICAP το 87% των πολιτών δηλώνουν απόλυτα θετικοί με το θεσμό του Φιλικού Διακανονισμού.
Μαζί με τους συναδέλφους μου στη διαχειριστική επιτροπή ανανεώνουμε και διευρύνουμε τις προϋποθέσεις ένταξης ζημιών.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ασφαλιστές που νοιάζονται για τον πελάτη τους και τον ενημερώνουν για το Φιλικό και τη ΦΙΛΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους συναδέλφους μου: Γιάννα Ηλιοπούλου, Γιώργο Παπαντωνόπουλο, Σωτήρη Ματσιουλα, Γιώργο Σπαντιδάκη, Φώτη Ζερβά, Ανδρέα Σουλη, Παναγιώτη Μαρκόπουλο αλλά και τους παλιούς Γιώργο Τζανη, Βάσω Φουντα, Πέτρο Κομπορη, Θανάση Χυτη, Νίκο Τσακαλο, Χρήστο Καρακίτσο, Γωγώ Δαλαρουγκα, Βαγγέλη Μαριετα, καθώς και τη Μαργαρίτα Αντωνάκη, Εύα Βαρουχακη, Γιάννη Ταβλαρίδη και τη Λένα μας τη Σιαλαουνη από την Ένωση.

ΦΙΛΙΚΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΙΚΑΙΗ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΑΣΦΑΛΙΖΟΜΑΙ».

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics