Σε 7 ημέρες η είσπραξη ασφαλίστρων

Την αναμενόμενη κατάληξη είχε η ολοκλήρωση της διαβούλευσης για τους κώδικες δεοντολογίας, με την εποπτική αρχή να εμμένει στις θέσεις της για τα κριτήρια αλλά και τον έλεγχο του αξιόχρεου και της φερεγγυότητας των προσώπων, στα οποία ανατίθεται η είσπραξη των ασφαλίστρων. Αποτέλεσμα; Ασφυκτικοί κανόνες προς τους ασφαλιστές τόσο στο στάδιο της προσυμβατικής ενημέρωσης του ασφαλισμένου όσο και στο στάδιο ισχύος της ασφαλιστικής κάλυψης.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ασφάλιστρο θα καταβάλλεται από τον ασφαλισμένο πριν από την έναρξη της ασφαλιστικής κάλυψης, ενώ στις περιπτώσεις που τα ασφάλιστρα εισπράττονται από πράκτορες, η απόδοσή τους προς την εταιρεία θα πρέπει να γίνεται εντός επτά ημερών.

Θυμίζουμε ότι η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, όταν το σχέδιο της ΔΕΙΑ είχε ανακοινωθεί για πρώτη φορά πριν περίπου δύο χρόνια, πρότεινε το ασφάλιστρο να αποδίδεται σε 14 ημέρες.

Η απόδοση σε 7 ημέρες από την είσπραξή τους θεωρήθηκε από τους φορείς της διαμεσολάβησης πρακτικά ανέφικτη, στην οποία ακόμα και μεγάλα, καλά οργανωμένα γραφεία δεν θα καταφέρουν να ανταποκριθούν.

Οι διαμεσολαβητές επέμειναν να δοθεί η ελευθερία στις ασφαλιστικές εταιρείες στις συμβάσεις που θα συνάπτουν με τους συνεργάτες τους διαμεσολαβητές να διαφοροποιούν το χρόνο απόδοσης των ασφαλίστρων, εάν το κρίνουν αναγκαίο. Εναλλακτικά, προτάθηκε η απόδοση των ασφαλίστρων να γίνεται δύο φορές το μήνα.

Οι φορείς της διαμεσολάβησης, ωστόσο, τοποθετήθηκαν και για τα υπόλοιπα θέματα που άνοιξε η διαβούλευση της ΤτΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, για τα εμπορικά δικαιώματα των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών πρότειναν να εξασφαλισθεί η αναγνώρισή τους στις εξής περιπτώσεις :

• Διασταυρούμενες πωλήσεις με απευθείας προσέγγιση του πελάτη από ασφαλιστικές επιχειρήσεις στην περίπτωση που ο πελάτης είχε αρχικά επιλέξει την ασφαλιστική επιχείρηση μετά από προτροπή του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή

• Ανανέωση συμβολαίων ετησίας διάρκειας σε περίπτωση λύσης τη σύμβασης χωρίς επίκληση σπουδαίου λόγου ( βαρύ παράπτωμα)

• Λύση σύμβασης Συντονιστή Ασφαλιστικών Συμβούλων ή αλλαγή «ιεραρχίας» Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών , τους οποίου ο ίδιος είχε συστήσει , εκπαιδεύσει και παρακολουθήσει. (Άυλη εμπορική αξία Συντονιστή Ασφαλιστικών Συμβούλων).

Σε ότι αφορά το θέμα συνυπευθυνότητας των Διαμεσολαβητών, τονίστηκε ότι δεν πρέπει να φέρουν καμία ευθύνη εάν πρότειναν σε πελάτη ασφαλιστήριο συμβόλαιο , Ασφαλιστικής Εταιρείας της οποίας μεταγενέστερα ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας, λόγω των συγκεκριμένων υποχρεώσεων που δημιουργεί η σχέση Εταιρείας-Διαμεσολαβητή.

Επίσης, από τους φορείς της διαμεσολάβησης προτάθηκε ως απολύτως επιτακτική η ανάγκη άμεσης θέσπισης αντίστοιχου Κανονισμού Συμπεριφοράς για τις πωλήσεις από υπαλλήλους direct δικτύων ή από ηλεκτρονικές εφαρμογές στο διαδίκτυο.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics