Τα στοιχεία για τον Τειρεσία ζητούνται. Θα δοθουν;

Η αντίδραση όλων των συλλογικών φορέων της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης αλλά και των Επαγγελματικών Επιμελητηρίων είναι βέβαιο ότι δεν θα περιοριστεί σε κινήσεις διαμαρτυρίας, αλλά θα αναζητηθούν ευθύνες προς κάθε κατεύθυνση.

Όταν την περασμένη Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013 στο άρθρο μας «Τειρεσίας από την….πίσω πόρτα» αναφερόμασταν στο εμπιστευτικό έγγραφο που απέστειλε η Τράπεζα της Ελλάδος προς όλες τις Ασφαλιστικές Εταιρείες, με το οποίο ζητά ενημέρωση για όλους τους καταγγελμένους Συνεργάτες τους και με τα τυχόν υπόλοιπα που υφίστανται, καταλήγαμε ως εξής:

«Θα ήμασταν ευτυχείς, αν οι πληροφορίες μας αυτές δεν ήταν αληθείς, αλλά δυστυχώς είναι σχεδόν επιβεβαιωμένες».

Σήμερα, επανερχόμαστε δυστυχώς, όχι μόνο γιατί οι πληροφορίες μας ήταν απολύτως σωστές, αλλά γιατί η πραγματικότητα είναι ακόμα χειρότερη.

Με θέμα: «Παροχή Στοιχείων», η Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης της Τράπεζας της Ελλάδος ζητά να μάθει αν οι καταγγελίες, που η κάθε εταιρεία έχει ήδη γνωστοποιήσει στην Εποπτική Αρχή (ως όφειλε), από τότε που οι αρμοδιότητες της εποπτείας μεταβιβάστηκαν στην Τράπεζα της Ελλάδος, αφορούν στην παρακράτηση ασφαλίστρων εκ μέρους των καταγγελμένων συνεργατών και, εάν οι οφειλές εξακολουθούν να υφίστανται εν όλω ή εν μέρει, θα πρέπει οι εταιρείες να αποστείλουν εντός συγκεκριμένης προθεσμίας στοιχεία όπως:

• αντίγραφο της σύμβασης διαμεσολάβησης
• το υφιστάμενο ποσό οφειλής
• επικυρωμένα αντίγραφα μηχανογραφικών καταστάσεων με αναλυτικά στοιχεία παραγωγών ανά κλάδο (αριθμό ασφαλιστηρίου, ημερομηνίες έναρξης και λήξης, στοιχεία ασφαλισμένου, ασφάλιστρα, προμήθειες)
• το πλήρες κείμενο της καταγγελίας και την έκθεση επίδοσης
• κάθε έγγραφο που αφορά την συγκεκριμένη οφειλή, όπως ιδιωτικό συμφωνητικό διακανονισμού, ομολογία οφειλής, μεταχρονολογημένες επιταγές, διαταγές πληρωμής, δικαστικές αποφάσεις κ.λπ.
• τα πλήρη στοιχεία του καταγγελμένου συνεργάτη, όπως ΑΦΜ, ΔΟΥ, έδρα κ.λπ.

Ακόμα και για τις περιπτώσεις που έχει ήδη εξοφληθεί πλήρως και ολοσχερώς, η ασφαλιστική εταιρεία καλείται να αποστείλει στην Τράπεζα της Ελλάδος κάθε έγγραφο που αποδεικνύει την εξόφληση της οφειλής.

Θα μπορούσε οποιοσδήποτε να σταθεί σε επιμέρους σημεία του εγγράφου, όπως για παράδειγμα στο πολύ αόριστο «…εάν οι καταγγελίες αφορούν στην παρακράτηση ασφαλίστρων…», αλλά τότε θα έβλεπε το δένδρο και θα έχανε το δάσος.

Η ουσία είναι μία: αποτελεί το έγγραφο αυτό  παράκαμψη της υπ’αριθμ. 10/2013 απόφασης της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ναι ή όχι;

Δημιουργείται αρχείο με «Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές με παράτυπη συμπεριφορά», στην ίδια βάση που απέρριψε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ναι ή όχι;

Η αντίδραση όλων των συλλογικών φορέων της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης αλλά και των Επαγγελματικών Επιμελητηρίων είναι βέβαιο ότι δεν θα περιοριστεί σε κινήσεις διαμαρτυρίας, αλλά θα αναζητηθούν ευθύνες προς κάθε κατεύθυνση. Κυρίως δε, προς την πλευρά της παροχής των στοιχείων αυτών, δηλαδή προς την πλευρά των Ασφαλιστικών Εταιρειών.

Η απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, την αίτηση των ασφαλιστικών εταιρειών απορρίπτει. Επαναλαμβάνουμε και πάλι την τελευταία φράση της απόφασης 10/2013: «Για τους λόγους αυτούς η Αρχή απορρίπτει την αίτηση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (που υποβλήθηκε για λογαριασμό της από την ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε.) για δημιουργία και τήρηση αρχείου με δεδομένα ασφαλιστικών διαμεσολαβητών με παράτυπη συμπεριφορά».

Αν η παροχή των πιο πάνω στοιχείων δεν δημιουργεί «αρχείο με δεδομένα ασφαλιστικών διαμεσολαβητών με παράτυπη συμπεριφορά», τότε ποια στοιχεία δημιουργούν αρχείο;

Η αγορά έχει πολλά προβλήματα, ώστε να μην αντέχει την πρόσθεση ενός ακόμα και μάλιστα τόσο καίριου και σημαντικού. Υπάρχει ακόμα ο χρόνος να πρυτανεύσει  η λογική και η συμμόρφωση προς την απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Κάποιοι επιτέλους, πρέπει να απεμπλακούν από τις εμμονές κατά των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics