- 15/05/2021
Ασφάλειες ζωής και υγείας : Mείωση 2,9% στη παραγωγή το 2020
Το 2020 παρατηρήθηκε ετήσια μείωση της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων ζωής & υγείας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων μελών της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών (ΕΑΕΕ) κατά 2,9%, αναλυόμενη σε 1,2% μείωση των ατομικών ασφαλίσεων και 7,5% μείωση των ομαδικών.
Επίσης, καταγράφηκε παραγωγή από αντασφαλίσεις ύψους 1,27 εκατ. € (ατομικές ασφαλίσεις 9,6%, ομαδικές ασφαλίσεις 90,4%).
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΑΕΕ και συγκεκριμένα:
Από το σύνολο της παραγωγής ασφαλίστρων του 2020, ποσό 703,3 εκατ. € αντιστοιχεί στις νέες εργασίες του κλάδου (εκ των οποίων 598,9 εκατ. € στις ατομικές ασφαλίσεις και 104,4 εκατ. € στις ομαδικές ασφαλίσεις).
Τα αντίστοιχα ποσά νέων εργασιών του 2019 ήταν 825,5 εκατ. € στο σύνολο (εκ των οποίων 744,9 εκατ. € στις ατομικές και 80,6 εκατ. € στις ομαδικές).
Η ετήσια μείωση των νέων εργασιών των ασφαλιστικών επιχειρήσεων της παρούσας έρευνας έφθασε το 14,8%, αναλυόμενη σε 19,6% μείωση των ατομικών ασφαλίσεων και 29,6% αύξηση των ομαδικών.
Η μείωση του πλήθους των συμβολαίων, των ασφαλιστικών επιχειρήσεων της παρούσας έρευνας, έφθασε το 0,7% στο σύνολο, οφειλόμενη σε μείωση 0,7% των ατομικών συμβολαίων και 2,9% αύξηση των ομαδικών.
Η μείωση των αποζημιώσεων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων της παρούσας έρευνας έφθασε το 3,8% στο σύνολο, οφειλόμενη σε αύξηση 1,9% των αποζημιώσεων των ατομικών συμβολαίων και 17,9% μείωση των αποζημιώσεων των ομαδικών συμβολαίων.
Όσον αφορά τα δίκτυα διανομής των ασφαλίσεων ζωής και υγείας το 2020 στις ατομικές ασφαλίσεις ζωής και υγείας το 53,9% έγινε από τους ασφαλιστές ( αποκλειστικής συνεργασίας 40,3% και μη αποκλειστικής 13,6%), και το 44,8% από τις τράπεζες (Bancassurance).
Εδώ να σημειώσουμε ότι υπάρχει σημαντική αύξηση του ποσοστού των πωλήσεων από τις τράπεζες που το 2019 ήταν μόνο 29,4%
Στις ομαδικές ασφαλίσεις ζωής και υγείας υπάρχει μια διασπορά ως προς τα κανάλια πώλησης με το 49% να προέρχεται από ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές ( αποκλειστικής και μη αποκλειστικής συνεργασίας), το 37% από άμεσες πωλήσεις ( (Call center, Direct mail , Corporate sales, Ασφαλιστικοί υπάλληλοι) και το 11,4% από τις τράπεζες.
Δείτε αναλυτικά την έρευνα εδώ