Αφιέρωμα στο κλασικό αυτοκίνητο από την ΦΙΛΗΣGlass® Vol 12: PORSCHE 911, CARRERA, 1977

Η ΦΙΛΗΣGlass®, με την πολύχρονη εμπειρία της στο χώρο του κρυστάλλου οχημάτων αλλά και την αγάπη της στο αυτοκίνητο, σε συνεργασία με το newsbomb.gr, επιλέγει αυτό το μήνα να σας παρουσιάσει την Porsche 911 Carrera 3.0, του 1977

Η ΦΙΛΗΣGlass®, με την πολύχρονη εμπειρία της στο χώρο του κρυστάλλου οχημάτων αλλά και την αγάπη της στο αυτοκίνητο, σε συνεργασία με το newsbomb.gr,  επιλέγει αυτό το μήνα να σας παρουσιάσει την Porsche 911 Carrera 3.0, του 1977.


Στην ιστορία της 911, που έχει κλείσει αισίως τα 52 χρόνια και συνεχίζει ακάθεκτη, η Carrera 3.0 κατέχει μια ιδιαίτερη θέση. Κι αυτό γιατί ουσιαστικά συνδυάζει στοιχεία από δύο από τις πιο διάσημες εκδοχές της διαχρονικής Porsche: το αμάξωμά της είναι αυτό της Carrera 2.7, η κορυφαία έκφραση της οποίας ήταν η θρυλική RS με την κάθετη πίσω αεροτομή και ο κινητήρας της ο boxer των 3.000 κυβικών, που ήταν η έκδοση χωρίς υπερσυμπιεστή του επίπεδου 6κύλινδρου της πρώτης 911 turbo ή 930 για τις ΗΠΑ.

 
Η Carrera 3.0, που απέδιδε 200 ίππους, κατασκευάστηκε μόλις για 2 χρονιές, το 1976 και το 1977 και στην τότε γκάμα της Porsche βρισκόταν μεταξύ της βασικής 911 με τα 165 άλογα και της top και πανάκριβης, ακόμα και τότε, turbo με τα 260. Μάλιστα από τη στιγμή που η 3.0 κόστιζε σχεδόν 30% πιο πολύ από την πρώτη με τον κινητήρα των 2.700 κυβικών (47.700 μάρκα έναντι 37.300) μοιραία ήταν πιο εξεζητημένη επιλογή, παρόλο που ήταν εμφανώς καλύτερο αυτοκίνητο.
 
Μια και μιλάμε για τιμές, αν μελετήσει κανείς τον τιμοκατάλογο της θα διαπιστώσει πως ακόμα και τότε η λίστα των εξτρά της Porsche ήταν και μεγάλη και τσιμπημένη. Ανάμεσα στα αξεσουάρ υπήρχε και η επιλογή των φιμέ κρυστάλλων γύρω γύρω. Μάλιστα ο υποψήφιος αγοραστής μπορούσε να επιλέξει και μεταξύ θερμαινόμενου ή μη θερμαινόμενου εμπρός παρμπρίζ (το πίσω ήταν έτσι κι αλλιώς θερμαινόμενο) με το κόστος στη 2η περίπτωση να είναι σχεδόν διπλάσιο.
 
Στα δύο αυτά χρόνια που ήταν διαθέσιμη η 911 Carrera 3.0 κατασκευάστηκε μόλις 3.687 φορές, από τις οποίες οι 2.564 ήταν κουπέ και οι υπόλοιπες 1.123 targa, ενώ στην ουσία αποτέλεσε την προπομπό της SC. Μια προπομπός όμως που ήταν πιο δυνατή, 200 άλογα έναντι 180 της αρχικής εκδοχής της τελευταίας, με τη διαφορά υπέρ της να οφείλεται στις αλλαγές στους εκκεντροφόρους της SC για χάρη της πιο επίπεδης καμπύλης ροπής και της εφαρμογής κάποιας στοιχειώδους αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
 

Έτσι η Carrera 3.0 (το Carrera εκείνη την εποχή, η Porsche το χρησιμοποιούσε για να ξεχωρίσει κάποιες εκδόσεις και μετά την 3.0 επανεμφανίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του ‘80) με τον κινητήρα, όπως είπαμε της turbo χωρίς το… turbo, παρέμεινε μέχρι το 1981 και την εμφάνιση της SC των 204 ίππων η πιο γρήγορη ατμοσφαιρική 911 στα 3.000 κυβικά, με τους 200 ίππους της να εξασφαλίζουν ένα 0-100 σε 6,3 δεύτερα και μια τελική που ξεπερνούσε τα 230 χλμ./ ώρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι από στάση ήταν εξίσου γρήγορη με την πιο σπορ 2.7 RS, ενώ στην ενδιάμεση επιτάχυνση από τα 40 στα 160 χλμ./ ώρα με τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο, το οποίο ήταν στάνταρ 4άρι και κατ΄επιλογή 5άρι δίχως όμως επιπλέον χρέωση, ήταν λόγω της σαφώς μεγαλύτερης ροπής της ολόκληρα 3 δεύτερα ταχύτερη.

 
Ο κινητήρας της 911 Carrera 3.0 αποτέλεσε στην ουσία τη βάση για όλες τις εκδοχές της 911 που ακολούθησαν μέχρι και το 1989 και θεωρείται εξαιρετικά αξιόπιστος.
 

Τα 15 λεπτά δημοσιότητας

Μια 911 Carrera του 1977, η οποία μάλιστα διέθετε και την εξτρά αεροτομή της turbo, εμφανίζεται στην ταινία Leaving Las Vegas, για την οποία ο Nicholas Cage, που ενσαρκώνει τον αλκοολικό σεναριογράφο Ben Sanderson, κέρδισε το Όσκαρ. Επίσης μια πορτοκαλί ήταν σταθμευμένη στο γκαράζ του Λύκου της Wall Street (The Wolf of Wall Street). 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics