Αγοράζουν ιντερνετικά, όμως ανησυχούν για τις συναλλαγές

«Ψωνίζουν» ιντερνετικά αλλά με ανησυχία για την ασφάλεια των συναλλαγών τους οι Έλληνες έχοντας ως κριτήριο την τιμή. Δηλαδή βασικός λόγος που τους οδηγεί στις ηλεκτρονικές αγορές, που τους ωθεί να αναζητήσουν και να επιλέξουν το διαδίκτυο ως τόπο αγοράς

«Ψωνίζουν» ιντερνετικά αλλά με ανησυχία για την ασφάλεια των συναλλαγών τους οι Έλληνες έχοντας ως κριτήριο την τιμή. Δηλαδή βασικός λόγος που τους οδηγεί στις ηλεκτρονικές αγορές, που τους ωθεί να αναζητήσουν και να επιλέξουν το διαδίκτυο ως τόπο αγοράς είναι το τιμολογιακό κόστος.

Αυτό αναδεικνύεται σε έρευνα η οποία δημοσιεύθηκε στο ηλεκτρονικό newsletter του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Ελλάδος η οποία και δείχνει ότι η προσπάθεια να γλιτώσουν χρήματα κυριαρχεί ως αντίληψη σε όσους αγοράζουν μέσω διαδικτύου. Όπως αναφέρεται στην έκδοση του ΣΕΠΕ « …για όσους αγόρασαν ένα προϊόν online, η “Εξοικονόμηση χρημάτων” είναι μακράν ο πιο κοινά αναφερόμενος παράγοντας, καθώς επιλέγεται σε ποσοστό 65% από τους Έλληνες καταναλωτές».

ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΈΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ

Ωστόσο προβληματισμό προκαλεί και είναι ανασταλτικός παράγοντας ο ηλεκτρονικός τρόπος συναλλαγών. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα « η πρώτη σκέψη, που κάνουν οι Έλληνες που αγοράζουν μέσω διαδικτύου και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στις online αγορές/πληρωμές, είναι η ασφάλεια. Η “Ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων” (63%) αναφέρεται ως ο πρώτος παράγοντας με  δεύτερο τα “Έξοδα αποστολής” (59%).» Ένα άλλο στοιχείο, που χαρακτηρίζει τους Έλληνες καταναλωτές, αλλά και το παγκόσμιο καταναλωτικό κοινό, είναι ότι τα φυσικά καταστήματα διατηρούν τη σημαντικότητά τους. Σχεδόν οι μισοί Έλληνες (47%) Shoppers ανέφεραν ότι αρχικά έψαξαν τα προϊόντα online και αργότερα επισκέφτηκαν το κατάστημα για την αγορά (“Webrooming”). Το δε ποσοστό εκείνων, που έψαξαν για ένα προϊόν σε κατάστημα και έπειτα το αγόρασαν online (“Showrooming”) ανέρχεται σε 16% στην Ελλάδα. Αναφορικά με τους Τop 3 παράγοντες, που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά του Shopper είναι: “Οι online κριτικές από άλλους αγοραστές, χρήστες και ειδικούς της κατηγορίας”, “Ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών/Ιστοσελίδες με προσφορές” και “Εξυπηρέτηση/Ενημέρωση από τον πωλητή στο κατάστημα”. Την εικόνα του σύγχρονου Shopper περιγράφει η μελέτη της GfK, FutureBuy®, η οποία επικεντρώνεται στις αγοραστικές συνήθειες και συμπεριφορές και απαντά σε βασικά ερωτήματα που βοηθούν τους retailers, τους brand managers και τους marketers να κατανοήσουν καλύτερα αυτό το νέο μοτίβο Shopping.  

Έρευνα
Το GfK FutureBuy® παρέχει τη βάση για την ανάπτυξη στρατηγικών Marketing, καθώς σχεδιάστηκε από ομάδα έμπειρων ερευνητών της GfK, προκειμένου να συγκεντρώσει ποιοτικά δεδομένα, μέσω μιας οnline ποσοτικής έρευνας σε δείγμα 1.000 Ελλήνων Shoppers. Η πρωτογενής έρευνα εμπλουτίστηκε, επίσης, με στοιχεία που προέκυψαν από την παρακολούθηση της συμπεριφοράς των Shoppers σε φυσικά και online καταστήματα, καθώς και από την έρευνα των καταναλωτικών τάσεων, για να προσφέρει την πλήρη κατανόηση των συνηθειών, των κινήτρων και της διαδικασίας λήψης αποφάσεων του Shopper της επόμενης γενιάς. Η έρευνα αποκαλύπτει το πώς διαμορφώνεται και διαφοροποιείται η συμπεριφορά των Shopper ανά κατηγορία και περίσταση, προκειμένου να αναγνωριστούν οι εκατοντάδες ευκαιρίες για πρόσβαση σε κατηγορίες, προϊόντα και brand. Το FutureBuy® καλύπτει 35 χώρες και 18 κατηγορίες προϊόντων.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics