Αναφορά στη Βουλή για ανεξήγητη αύξηση ασφαλίστρων από την AXA

Την παρέμβαση του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κώστα Χατζηδάκη ζητεί με αναφορά της η βουλευτής Μαγνησίας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Μαρίνα Χρυσοβελώνη για «ανεξήγητη αύξηση ασφαλίστρων» από την ασφαλιστική εταιρεία AXA.

Την παρέμβαση του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κώστα Χατζηδάκη ζητεί με αναφορά της η βουλευτής Μαγνησίας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Μαρίνα Χρυσοβελώνη για «ανεξήγητη αύξηση ασφαλίστρων» από την ασφαλιστική εταιρεία AXA.

Συγκεκριμένα, η κ. Χρυσοβελώνη αναφέρει:

«Σας αποστέλλω την επιστολή του κυρίου… σχετικά με την ανεξήγητη αύξηση των μηνιαίων ασφαλίστρων που καταβάλλει στην ασφαλιστική εταιρεία ALPHA ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ (πλέον AXA ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ) γεγονός για το οποίο έχει απευθυνθεί στη Γενική Γραμματεία καταναλωτή, με αποτέλεσμα να επιβληθεί πρόστιμο στην ως άνω εταιρεία.

Σας παρακαλώ να εξετάσετε ουσιαστικά την συνημμένη αναφορά και να με ενημερώσετε αφενός για το αν έχει καταβληθεί το προαναφερθέν πρόστιμο, αφετέρου για τους λόγους που δεν επιβλήθηκε και νέο πρόστιμο στην εν λόγω ασφαλιστική εταιρεία αν και αυτή συνεχίζει την αύξηση των μηνιαίων ασφαλίστρων με βάση κριτήρια τα οποία έχουν κριθεί ασαφή και δεν καθορίζονται συμβατικά.»

Ο καταγγέλλων αναφέρεται στο ιστορικό της υπόθεσης που ξεκινάει από το 2003 με επαναλαμβανόμενες κατ’ έτος αυξήσεις ασφαλίστρων, από 3,87% μέχρι 12%. Το 2011 απευθύνθηκε στη Γενική Γραμματεία καταναλωτή, η οποία αφού πραγματοποίησε σχετικό έλεγχο, επέβαλε στην εταιρεία πρόστιμο 700.000 ευρώ. «Παρ’ όλα αυτά», συνεχίζει ο ασφαλισμένος, «και φέτος μέσα στη βαθιά οικονομική κρίση που βιώνουμε, συνέχισε την αύξηση ασφαλίστρων σε ποσοστό 5,9% με προφανή σκοπό τον εξαναγκασμό των ασφαλισμένων σε διακοπή των συμβολαίων τους, λόγω του ότι θεωρούν ασύμφορα πλέον τα συμβόλαια απεριόριστης νοσοκομειακής κάλυψης…»

Υπενθυμίζεται ότι η υπόθεση είχε απασχολήσει τον Τύπο τον Δεκέμβριο του 2011, όταν είχε επιβληθεί συνολικό πρόστιμο 2 εκατ. ευρώ στις εταιρείες GROUPAMA, ING, AXA. Σε σχετική ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή σημειωνόταν ότι από την έρευνα που διεξήχθη ύστερα και από καταγγελίες πολλών καταναλωτών, οι οποίοι κλήθηκαν να καταβάλλουν ιδιαιτέρως αυξημένα ασφάλιστρα, διαπιστώθηκε ότι οι παραπάνω εταιρείες προέβησαν τα τελευταία έτη σε ετήσιες αυξήσεις ασφαλίστρων που άγγιζαν ή και υπερέβαιναν σε αρκετές περιπτώσεις το ποσοστό του 10% ή και 15 %.

Οι εταιρείες στήριζαν τις αυξήσεις αυτές σε γενικούς όρους ασφάλισης («ψιλά γράμματα»), οι οποίοι προέβλεπαν τη δυνατότητα μονομερούς αναπροσαρμογής δίχως όμως να την εξαρτούν πράγματι από ειδικά, καθορισμένα στη σύμβαση και εύλογα για τον καταναλωτή κριτήρια, όπως απαιτείται από την ισχύουσα νομοθεσία.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics