Οι συνέπειες της τηλε-εργασίας στον επαγγελματία ασφαλιστικό διαμεσολαβητή

Η «επόμενη ημέρα» και η θέση του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή σε αυτήν, μετά από τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας, και τα όσα νέα δεδομένα έφερε στην καθημερινότητα, προσδιορίστηκε από την πρόεδρο της ΕΕΑΕ κυρία Δήμητρα Λύχρου.

Κατά την τοποθέτησή της στο 4ο InsurTECH Conference  το οποίο εστίασε στην ταχέως αναδυόμενη τάση  του Insurance-as-a-Service και στους τρόπους με τους οποίους αυτό το μοντέλο μπορεί να δημιουργήσει νέες πηγές εσόδων για την ασφαλιστική αγορά, η κυρία Λύχρου ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Αυτή τη στιγμή ταυτίζουμε την τηλεργασία με την κατ οίκον εργασία. Στο μέλλον όπως μας λένε ειδικοί αναλυτές, η τηλεργασία θα προσλάβει και άλλες μορφές που σήμερα δεν υποψιαζόμαστε.

Ήδη βλέπουμε ότι η πανδημία του κορωνοϊού λειτούργησε ως επιταχυντής, πυροδοτώντας αλλαγές στην κοινωνία με κυριότερη αυτή του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Σε όλο τον κόσμο μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να επιλέξουν την τηλεργασία η και την εκ περιτροπής κατ οίκον εργασία, σε μια προσπάθεια να προστατέψουν τους εργαζομένους τους και να περιορίσουν την εξάπλωση της επιδημίας.

Στην προσπάθεια αυτή στηρίχθηκαν εξ ολοκλήρου σε ψηφιακά μέσα και πλατφόρμες προκειμένου να διατηρήσουν την επικοινωνία και να παραμείνουν λειτουργικοί.

Ειδικά στον κλάδο μας η παρατεταμένη αυτή κρίση και κυρίως μετά το πρώτο μούδιασμα, επέσπευσε αποφάσεις, διαδικασίες και αλλαγές που άλλοι είχαν προγραμματίσει ήδη και άλλοι ανέβαλαν ή δίσταζαν να υιοθετήσουν,  μη όντας εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και τις νέες πρακτικές.

Σήμερα η διαδικασία αυτής της βίαιης προσαρμογής, που προβάλει πλέον ως αναγκαία, εμπεριέχει τον κίνδυνο της δημιουργίας επαγγελματιών δύο ταχυτήτων, καθώς υπάρχουν αυτοί οι οποίοι αντιλαμβανόμενοι την αλλαγή προσαρμόζονται ταχύτατα στα νέα δεδομένα και εκείνοι που είτε δεν αντιλαμβάνονται οτι η νέα κανονικότητα είναι αυτή που ήρθε και θα μείνει, είτε δεν μπορούν να αποδεχτούν την νέα κατάσταση και μένουν στο πλάι.

Είναι προφανές οτι κερδισμένοι θα είναι όσοι συνειδητοποιήσουν οτι η τεχνολογία και ο ψηφιακός κόσμος θα είναι σύμμαχος και οτι η καθημερινότητά τους θα είναι πιο λειτουργική και αποτελεσματική.

Στην έρευνα που πραγματοποιήσαμε διαπιστώσαμε με χαρά οτι η συντριπτική πλειοψηφία προσαρμόστηκε ταχύτατα, εξυπηρετεί την πελατεία με όποιον τρόπο επέλεξε, και αξιοποιεί τις ψηφιακές ευκολίες που ήδη διέθετε.

Κύριο μέλημά μας πλέον είναι να βοηθήσουμε να προσαρμοστούν όλοι, καθώς καταλαβαίνουμε οτι το πιο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σήμερα είναι η ανισότητα που από τη φύση τους δημιουργούν οι ψηφιακές τεχνολογίες, καθώς μία μονάδα γίνεται περισσότερο παραγωγική και άρα ανταγωνιστική όταν εκμεταλλεύεται τις νέες τεχνολογίες.

Θα πρέπει λοιπόν να βρεθεί ο τρόπος και η στήριξη που θα επιτρέψει στον κάθε Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή

να επιταχύνει το βήμα ώστε να μην μείνει πίσω και να μπορέσει να ψηφιοποιήσει τις υπηρεσίες του, ανταποκρινόμενος στις απαιτήσεις μίας περισσότερο απαιτητικής πελατείας.

Η δεύτερη μεγάλη πρόκληση αλλά και ταυτόχρονα ευκαιρία αφορά την εκπαίδευση.

Αυτό που αντιλαμβανόμαστε όλοι πλέον είναι ότι απαιτείται πολύ σοβαρή εξειδίκευση, βαθειά γνώση του αντικειμένου και απόλυτη συνέπεια και εντιμότητα σε κάθε επικοινωνία με τον απαιτητικό και εκπαιδευμένο συνομιλητή είτε είναι πελάτης μας είτε συνεργάτης.

Οι καθορισμένες και εφαρμοζόμενες μορφές εκπαίδευσης, πιστοποίησης και επαναπιστοποίησης θα κριθούν πολύ σύντομα ανεπαρκείς και θα χρειασθεί να επανασχεδιασθούν.

Η καλύτερη πρόβλεψη του κινδύνου με την αξιοποίηση της ανάλυσης μεγαλύτερων δεδομένων, big data και η επεξεργασία τους με την βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης θα οδηγήσει όλες της Εταιρείες να δημιουργήσουν εξειδικευμένες προσφορές, μέσω αυτοματοποιημένων διαδικασιών.

Ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής πρέπει να εκπαιδευτεί κατάλληλα για να μπορέσει να τις ενσωματώσει και να τις εκμεταλλευτεί, έχοντας σχεδιάσει και εξοπλίσει το Γραφείο του με τέτοιο τρόπο ώστε να εξοικονομεί χρόνο και κόστος.

Παράλληλα έχοντας κατακτήσει την γνωσιακή του επάρκεια και με δεδομένη την απελευθέρωση από χρονοβόρες διαδικασίες θα έχει την ικανότητα και την δυνατότητα να μετέχει στον σχεδιασμό του προϊόντος με τις προτάσεις του, αυτό άλλωστε προβλέπεται από τον νόμο καθώς ήταν και η επιθυμία του νομοθέτη, να επιζητεί την δημιουργία προσωποποιημένων λύσεων και να βλέπει το αποτέλεσμα της προσπάθειάς του να αποτυπώνεται στην ανάπτυξη του πελατολογίου του, μέσω ικανοποιημένων πελατών.»

ΣΗΜ: Το ανωτέρω άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση από το περιοδικό της ΕΕΑΕ «ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΩ»

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics