Κάθε μήνα συγκεντρωτικές καταστάσεις

Την υποχρέωση υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών - προμηθευτών μέσω του Διαδικτύου κάθε μήνα θα έχουν πλέον επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες.

Με την αλλαγή αυτή το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να δημιουργήσει μία βάση δεδομένων με όλες τις συναλλαγές των επιτηδευματιών και των επιχειρήσεων. Η υποχρέωση υποβολής των στοιχείων σε μηνιαία βάση θα ξεκινήσει εντός του έτους. Με το ισχύον σήμερα σύστημα, η υποβολή γίνεται σε ετήσια βάση και αφορά το αμέσως προηγούμενο έτος, ενώ τα φορολογικά στοιχεία που καταχωρίζονται υποχρεωτικά αφορούν τιμολόγια που υπερβαίνουν σε αξία τα 300 ευρώ έκαστο.

Το σχέδιο υπουργικής απόφασης βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση και ήδη έχει προκαλέσει αντιδράσεις τόσο στον επιχειρηματικό κόσμο όσο και στους λογιστές. Στόχος, όπως αναφέρει ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χ. Θεοχάρης, είναι «να καταστεί δυνατή η μετάβαση μεσοπρόθεσμα σε ηλεκτρονικά κεντρικά αποθηκευμένα βιβλία».

Αναλυτικότερα, το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει:
1. Την υποχρέωση να υποβάλουν κάθε μήνα καταστάσεις φορολογικών στοιχείων πελατών – προμηθευτών θα την έχουν όλες οι επιχειρήσεις, όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες καθώς επίσης και οι αγρότες που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ. Οι καταστάσεις πρέπει να υποβάλλονται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω Διαδικτύου, ανεξάρτητα από τον τρόπο έκδοσης των φορολογικών στοιχείων (μηχανογραφικά ή χειρόγραφα).

2. Στις καταστάσεις θα πρέπει να καταχωρίζονται:
α) Ο ΑΦΜ του πελάτη ή του προμηθευτή.
β) Το πλήθος των εκδοθέντων και ληφθέντων φορολογικών στοιχείων.
γ) Η αξία της συναλλαγής, προ ΦΠΑ.
δ) Ο ΦΠΑ που επιβαρύνει τη συναλλαγή.
ε) Η ένδειξη για το εάν ο αντισυμβαλλόμενος είναι υπόχρεο πρόσωπο.

3. Οι καταστάσεις των φορολογικών στοιχείων, ανεξάρτητα από την τήρηση απλογραφικών ή διπλογραφικών βιβλίων, θα πρέπει να υποβάλλονται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα του μήνα που αφορούν, υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο.

4. Ως ημερομηνία υποβολής θεωρείται η ημερομηνία αποδοχής και επιτυχούς καταχώρισης αυτών στο σύστημα υποβολής καταστάσεων φορολογικών στοιχείων του δικτυακού τόπου της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.

5. Η υποβολή εκπρόθεσμης ή διορθωτικής κατάστασης θα πρέπει να πραγματοποιείται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο στον διαδικτυακό τόπο της ΓΓΠΣ. Στην περίπτωση υποβολής διορθωτικής κατάστασης θα καταχωρίζονται μόνο οι εγγραφές του πίνακα που τροποποιούνται.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics