Ο κρυφός και φανερός πόλεμος χαμηλού ασφαλίστρου στα Ι.Χ.


Ένα πόλεμο κρυφό και φανερό, με κλιμάκωση ανάλογη των επιπτώσεων της οικονομικής συγκυρίας, ζει τα τελευταία χρόνια η αγορά με επίκεντρο τον κλάδο αυτοκινήτου. Μάλιστα, όπως δείχνει η τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών από τα τέλη Αυγούστου και μετά, αλλά επιβεβαιώνει και το παρασκήνιο που βοά για «υφαρπαγή» χαρτοφυλακίων, φαίνεται ότι έχουμε μπει σε ένα νέο κύκλο διόρθωσης στο ασφάλιστρο των Ι.Χ.

Από τις επίσημες αναγγελίες των εταιρειών έχουμε «δει», λοιπόν, αυτό το διάστημα:

μειώσεις τιμολογίων από 5% μέχρι 19%, περαιτέρω διαφοροποίηση τιμολογίων μεταξύ Αθήνας επαρχίας,ενίσχυση των βασικών προγραμμάτων αστικής ευθύνης με καλύψεις νομικής προστασίας (πχ από ανασφάλιστο όχημα) και προσωπικού ατυχήματος, συνδυασμός έκπτωσης με καλύψεις απώλειας ή καταστροφής (πχ. φωτιά, πλημμύρα, κλοπή).

 

Επίσης, συνδυαστικές ασφαλίσεις, πχ.με υγεία, προσφορές και παροχές που επιβραβεύουν τη συνέχεια του πελάτη και τις ανανεώσεις των συμβολαίων και φυσικά επέκταση της παραμετρικής τιμολόγησης, συνήθως με ηλικιακά κριτήρια. 

Τι δεν έχουμε «δει», αλλά συζητείται εντόνως στην αγορά; τη μεταφορά χαρτοφυλακίων από εταιρεία σε εταιρεία, που δημιουργεί άλλα δεδομένα συσχετισμών και κάνει τον πόλεμο του χαμηλού ασφαλίστρου πιο άγριο.

Ας μείνουμε, ωστόσο, στις φανερές επιπτώσεις, που είναι και μετρήσιμες ή πάντως «εκτιμήσιμες»:

-Αν και το μέσο ετήσιο ασφάλιστρο Ι.Χ. μειώνεται σταθερά την τελευταία τριετία, και σύμφωνα με τα στοιχεία, μόνο το 2012 συρρικνώθηκε κατά 15% σε μέσο όρο στην Αττική, ενώ στην επαρχία κατά πολύ περισσότερο, εντούτοις φαίνεται να κυριαρχεί-σε κάθε περίσταση «ευκαιρίας» η άποψη ότι και μια νέα μείωση, είτε απευθείας είτε με έμμεσους τρόπους, είναι πάντοτε εφικτή (ή καλύτερα αναγκαία…)

-Σε μερίδα της αγοράς παρατηρείται μια τάση «αποστασιοποίησης» από έναν ανταγωνισμό που έχει «χτυπήσει ταβάνι», με συνεκτίμηση των συνεπειών μείωσης της διείσδυσής τους στο χώρο αυτό. Έτσι, σε επίπεδο δηλώσεων τουλάχιστον, στελέχη εταιρειών προετοιμάζουν για την έξοδο της δικιάς τους από τον κύκλο του ανταγωνισμού στο χώρο του αυτοκινήτου και το στρατηγικό της προσανατολισμό σε κλάδους μεσομακροπρόθεσμης προοπτικής.

-Αν και είναι πολύ πιθανό ότι από ένα σημείο και μετά η εκπτωτική τιμολογιακή πολιτική μπορεί να οδηγήσει σε αδιέξοδο ορισμένους παίκτες, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών, αλλά και των όρων ανάπτυξης που διαμορφώνονται για την αγορά, οι περισσότεροι μάλλον θα εξακολουθούν αναζητούν ευκαιρίες (όσο πάει) σε έναν ακόμη πιο αιματηρό ανταγωνισμό.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics